جزئیات قرارداد کمپانی نایکی با نیمار

سال 2011 و زمانی که نیمار در سانتوس بازی می کرد و هنوز به چهره سرشناس فعلی تبدیل نشده بود، نایکی با وی قرارداد امضا کرد. قرارداد او تا 2022 اعتبار دارد و احتمالا تا 2024 نیز تمدید خواهد شد.

طبق ادعای Uol Sport برزیل، مفاد و جزئیات قرارداد نیمار با نایکی به این شرح است.

این کمپانی تیم های مطرح دنیا را در سال 2011 به 4 دسته تقسیم کرده است. بر این اساس نیمار اگر به چلسی، میلان، یونایتد، آرسنال، یووه، بایرن، اینتر، بارسا و رئال می پیوست، در واقع راهی تیم های دسته A دنیا شده بود و رقمی دریافتی او در بالاترین سطح قرار می گرفت. و هر چه دسته بندی تیم ها نزول کند، این رقم نیز کاهش می یابد. فاش شدن جزئیات قرارداد نایکی با نیمار

پاداشی که به نیمار بر اساس توپ طلا داده می شود، بسیار بیشتر از مثلا قهرمانی دنیا با برزیل است. او به خاطر توپ طلای اول خود یک میلیون یورو، برای توپ طلای بعدی خود دو میلیون یورو و تا سقف 4 میلیون یورو از نایکی دریافت خواهد کرد.

برای قهرمانی دنیا با برزیل او تنها 50 هزار یورو دریافت خواهد کرد و 30 هزار یورو نیز برای نایب قهرمانی. برای کسب عنوان آقای گلی جام جهانی نیز 200 هزار یورو به نیمار تعلق خواهد گرفت. او برای قهرمانی المپیک ریو نیز 20 هزار یورو از نایکی دریافت کرد و اگر آقای گل می شد، 150 هزار یورو دریافت می کرد.

همچنین اگر نیمار در بیش از 70 درصد بازی های سال تیم ملی برزیل حضور یابد نیز پاداشی به وی تعلق خواهد گرفت. بین 30 تا 70 درصد، پاداش نصف می شود و اگر در کمتر از 30 درصد بازی های ملی حضور یابد، پاداشی به وی تعلق نخواهد گرفت.