معضل شاگردان برانکو در نیم فصل دوم

تیم فوتبال پرسپولیس توانسته است در دیدارهای نیم فصل دوم خود، ۲۱ امتیاز کسب کند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ پس از ذوب آهن که ۲۳ امتیاز از ۱۰ بازی اخیر خود در لیگ برتر کسب کرده اند، هم امتیاز با استقلال تهران در جدول رده بندی دور برگشت بازی ها، هستند اما با توجه به اینکه آبی پوشان پایتخت تفاضل گل ۱۷+ را برای خود در نیم فصل دوم ثبت کرده اند بالاتر از پرسپولیسی که تنها ۱۰ گل بیشتر از گل های خورده اش به ثمر رسانده قرار گرفته است. به این ترتیب سرخپوشان پایتخت در رده سوم جدول رده بندی دور برگشت لیگ برتر هستند.

مشکل اصلی شاگردان برانکو ایوانکوویچ در نیم فصل دوم، دریافت گل  اول بوده است. این تیم که اکثر بازی های خود را با پیروزی پشت سر گذاشته هربار گل خورده، نتوانسته بازی را پیروز شود. پرسپولیس در تمام بازی های نیم فصل دوم که گل اول را زده است به جز دیدار با فولاد خوزستان در هفته شانزدهم لیگ برتر که با نتیجه یک - یک به تساوی رسید به پیروزی دست پیدا کرده است.

پرسپولیس در هفته بیستم در حالی مقابل گسترش فولاد به تساوی یک - یک رسید که گل اول را دریافت کرد و در ثانیه های پایانی بازی توانست به سختی دروازه حریف نه چندان قدرتمند خود را باز کند.

سرخپوشان پایتخت در بازی دوم خود در لیگ قهرمانان فصل جاری هم با همین مشکل روبرو شد. آنها مقابل السد قطر در حالی سه بر یک شکست خوردند که گل اول را دریافت کرده بودند.

ضعف پرسپولیس در جبران نتیجه بازی هایی که گل می خورد زمانی روشن می شود که در هفته بیست و پنجم نتوانستند گل دقیقه ۴۴ وریا غفوری از استقلال تهران را جبران کنند تا دربی هشتاد و ششم پایتخت را به حریف سنتی خود واگذار کنند.

معضلی که برانکو باید فکری به حال آن کند تا در بازی های مهم خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با مشکل مواجه نشود.

تیمی که اگر مقابل الوصل امارات هم موفق به کسب پیروزی نشود با بحران ناخواسته ای روبرو می شود تا قهرمانی زودهنگام این تیم را در هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر نیز تحت الشعاع قرار دهد.