پرسپولیس به دنبال قربانی کردن الوصل

در چارچوب هفته سوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، امروز ( دوشنبه ) پرسپولیس به مصاف الوصل می رود و الجزیره میزبان تراکتور است.

پرسپولیس-الوصل امارات/ ورزشگاه آزادی؛ ساعت ۱۷:۱۵

سرخپوشان پایتخت در آخرین بازی رفت خود در لیگ قهرمانان آسیا امروز در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم الوصل امارات هستند.

شاگردان برانکو چند روز قبل در دربی ۸۶ برابر استقلال رقیب سنتی خود شکست خوردند و جشن قهرمانی شان به سال بعد موکول شد.

کارشناسان فوتبال معتقدند که پرسپولیس به خاطر مهره چینی نامناسب برانکو و اشتباهات مدافعان خود در دربی پایتخت شکست خورد. آن‌ها بیان کردند برانکو باید تغییر تاکتیک بدهد تا تیمش برابر الوصل امارات به برتری دست یابد.

سرخپوشان پایتخت در لیگ برتر فقط به یک امتیاز نیاز دارند تا قهرمانی خود را قطعی کنند، اما در لیگ قهرمانان آسیا نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و با یک برد و یک شکست و کسب ۳ امتیاز در رتبه دوم قرار دارند.

به هر حال پرسپولیسی‌ها قصد دارند با حمایت هواداران پرشور خود از سد الوصل امارات عبور کنند تا شکست هفته اول لیگ قهرمانان آسیا و دربی ۸۶ را جبران کنند.

البته برانکو باید به شاگردانش روحیه لازم را بدهد تا آن‌ها با انگیزه بالا به مصاف حریف اماراتی خود بروند.

در آن سوی میدان، تیم فوتبال الوصل امارات ضعیف‌ترین تیم گروه C. لیگ قهرمانان آسیا است. این تیم اماراتی هفته قبل برابر نسف قارشی ازبکستان با نتیجه ۱ بر صفر شکست خورد و بدون امتیاز در انتهای جدول گروه C. قرار دارد.

البته تیم الوصل امارات نتایج خوبی در لیگ امارات گرفته است و با ۳۲ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.

تیم الوصل امارات قصد دارد ۲ شکست متوالی خود در لیگ قهرمانان آسیا را جبران کند، اما کار سختی برابر قهرمان لیگ ایران در ورزشگاه آزادی دارد.

رودولفو آروابارنای آرژانتینی هدایت این تیم اماراتی را برعهده دارد. آنتونی کاسرس استرالیایی که سابقه بازی در منچستر سیتی دارد و فابیولیمای برزیلی و مندز بازیکنان شاخص این تیم اماراتی هستند.

فابیولیما، کایو، حسن محمد، عبدالرحمن علی و وحید اسماعیل بازیکنان الوصل امارات مصدومیت شدیدی دارند و به احتمال زیاد به بازی با پرسپولیس نمی‌رسند. کایو بازیکن برزیلی الوصل امارات در ۱۵ بازی برای این تیم ۱۲ گل زده و ۴ پاس گل هم داده است. گفته می‌شود او به علت مصدومیت به همراه کاروان الوصل به ایران نمی‌آید.

شایان مصلح بازیکن پرسپولیس هم دچار مصدومیت است و به احتمال زیاد او نمی‌تواند تیمش را در این بازی همراهی کند. البته مابقی بازیکنان پرسپولیس مشکلی برای بازی با الوصل امارات ندارند.

به هر حال هر ۲ تیم به ۳ امتیاز این بازی نیاز مبرم دارند و همین موضوع باعث جذابیت این بازی می‌شود.

الجزیره امارات-تراکتورسازی/ ورزشگاه محمد بن زاید؛ ساعت ۱۸:۳۰

تیم تراکتورسازی در سومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا فردا به مصاف الجزیره امارات می‌رود.

شاگردان ساغلام در لیگ قهرمانان آسیا تاکنون نتایج خوبی کسب نکردند و بدون امتیاز در انتهای جدول گروه A. این رقابت‌ها قرار دارند.

آن‌ها هفته پیش برابر تیم الغرافه قطر با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند و مهدی طارمی بازیکن ایرانی الغرافه در این بازی ۲ گل زد و یک پنالتی را از دست داد.

تیم تراکتورسازی برای جبران ۲ شکست قبلی خود در لیگ قهرمانان آسیا کار سختی پیش رو دارد و باید برابر الجزیره امارات به برتری دست یابد تا همچنان امیدوار به صعود به مرحله بعد این رقابت‌ها باشد.

امید عالیشاه به علت حضور برنامه تلویزیونی ویژه دربی ۸۶ از تیم تراکتورسازی اخراج شد و او اکنون به دنبال کارت پایان خدمتش است تا از فروردین ماه در تمرینات پرسپولیس حضور یابد.

در آن سوی میدان، تیم الجزیره امارات در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برابر الاهلی عربستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و با ۳ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

«هنک تن کاته» هدایت تیم الجزیره امارات را برعهده دارد و رومارینهو وینگر و مهاجم ۲۷ ساله اهل برزیل، سردار رشیدوف وینگر اهل ازبکستان و علی مبخوت مهاجم اهل امارات بازیکنان شاخص این تیم اماراتی هستند.

به هر حال تیم الجزیره امارات قصد دارد از میزبانی خود برابر تراکتورسازی استفاده کند و با پیروزی در این بازی شانس خود را برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا افزایش بدهد.