اظهارات کارشناسان در مورد قضاوت بن یعقوب در لیگ قهرمانان آسیا

علی جباری عضو کمیته فنی باشگاه استقلال درباره عملکرد بازی استقلال و العین گفت: تیم ما مقابل العین بسیار خوب بازی کرد، ضمن اینکه ما در گروه مرگ قرار داریم . جدا از استقلال، سه تیم دیگر فوق‌العاده خوب هستند و از بازیکنان و امکانات خوبی برخوردار هستند. تیم استقلال نشان داده که توانایی مقابله و مبارزه برابر حریفان را دارد.

او ادامه داد:جدا از 11 بازیکن تیم ما که باید برابر حریفان به میدان بروند، باید یک گروه دیگری را تشکیل دهیم تا با داور بازی مقابله کند. داور مالزیایی دیدار استقلال و العین کاری کرد که من فقط می‌توانم افسوس بخورم و واقعا او چگونه می‌خواهد با این قضاوت داوری به کشورش برگردد؟

جباری بیان کرد:قضاوت داور بازی آنقدر ناعادلانه بود که با چشمان بسته هم می‌شد متوجه اشتباهات او شد. داور مالزیایی بازی را برای اماراتی‌ها درآورد و مطمئنا هر داور مبتدی دیگر هم می‌توانست متوجه شود که این 2 پنالتی اصلا پنالتی نبود و به ناحق گرفته شده بود. واقعا افسوس می‌خورم برای کشوری که چنین داوری را دارد و برای AFC و دپارتمان داوری او متأسفم که چنین داوری را برای قضاوت این دیدار انتخاب می‌کند.

عضو کمیته فنی باشگاه استقلال افزود:به نظرم کنفدراسیون فوتبال آسیا هم با قرار گرفتن تحت شرایط گوناگون اقدام به چنین کارهایی می‌کند.به عنوان فردی که سالها فوتبال بازی کرده‌ام تأسف می‌خورم بازی سنگین و مهمی را به داور ضعیفی می‌دهند. از فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهم که پیگیر این موضوع باشد و به طور حتم باشگاه استقلال هم اقداماتی را در این زمینه انجام می‌دهد، اما در نهایت شکایت از این داور چندان فایده‌ای ندارد، چرا که او 5_ 6 جلسه محروم می‌شود و مجدد به میادین باز می‌گردد.

جباری بیان کرد :چنین داورانی با سرنوشت فوتبال بازی می‌کنند. اما جا دارد یک تبریک به اعضای تیم فوتبال استقلال بگویم و اعلام کنم ما بازی را به حساب برد به شمار می‌آوریم. با حمایت کل هواداران چه استقلال و چه پرسپولیس می‌توانیم تهران را برای تیم‌های عربستانی جهنم کنیم.

صادق ورمزیار رئیس آکادمی و پیشکسوتان استقلال در مورد بازی دیشب استقلال و العین گفت: بازی خیلی خوبی بود و فکر می‌کنم استقلالی‌ها خیلی عاقلانه بازی کردند، آنها از دقیقه 7 و 8 توانستند بازی را تحت اختیار بگیرند و کم کم جو بازی را از دقیقه 10 به سود خود کنند.

او ادامه داد: بازیکنان تیم فوتبال استقلال در بازی دیشب هرطور که خواستند به بازی ریتم دادند. آنها پرس، حمله و دفاع را به خوبی انجام دادند و خوشبختانه 2 گل هم به ثمر رساندند. در بازی دیشب نشان دادیم استقلال کار تاکتیکی را به خوبی انجام می‌دهد.

او بیان کرد:به نظرم اگر این بازی حتی اگر 2 روز دیگر هم طول می‌کشید و ما 4 گل دیگر هم می‌زدیم، باز هم با این داور و قضاوت او برنده میدان نمی‌شدیم.

ورمزیار ادامه داد: ممکن است برخی داوران در مواردی اشتباه کنند اما قضاوت داور مالزیایی به طور حتم به او اجازه نمی‌دهد شب راحت بخوابد. احتمال دارد در یک دیدار یک داور 50_50 به نفع هردو تیم سوت بزند، اما در بازی دیشب داور بازی 80 به 20 به نفع هردو تیم سوت می‌زد.

او ادامه داد:داور این بازی مطمئنا بعد از پایان دیدار خواب راحتی ندارد و امیدوارم خطاهای او سهوی و عمدی نباشد، اما هرآنچه که ما دیدیم عمدی بود و این داور مطمئنا تا هفته‌های آینده هم خواب راحتی ندارد.

نصرالله عبداللهی درباره بازی گفت: بازی بسیار خوبی بود و بچه‌ها بسیار خوب بازی کردند، اما داور بازی بسیار ما را اذیت کرد و یک پنالتی را به نفع تیم ما نگرفت، اما برعکس پنالتی مشکوک را به نفع العین اعلام کرد. باید بگویم پنالتی‌های گرفته شده برای العین به ناحق بود و مطمئنا ناظر بازی گزارش‌های لازم را می‌دهند و باشگاه استقلال هم برای شکایت و اعتراض به قضاوت داوری اقدامات لازم را انجام می‌دهد.داور بازی در حق ما بی انصافی کرد.