گرانترین بازیکن تاریخ نقل و انتقالات ایران؛ یک استقلالیست

وب سایت نشریه معتبر گاردین انگلیس در گزارشی به معرفی بازیکنانی که بیشترین دستمزدها را در کشورشان گرفته اند، پرداخت و از آندرانیک تیموریان بازیکن سابق استقلال به عنوان گرانترین بازیکن نقل و انتقالات کشورمان نام برد.

در ابتدای این گزارش آمده است: "ما همه می دانیم که انتقال نیمار به PSG گران ترین انتقال در تاریخ فوتبال بود، اما بیشترین ارقام پرداخت شده به یک بازیکن چقدر است؟

ما جستجوی خود را از ویتنام شروع می کنیم، داتساکورن تونگالو برای انتقال از هوانگ آن گیا لای به موانگتونگ یونایتد 3.7 میلیارد دلار ویتنام- حدود 200،000 دلار آمریکا- دریافت کرد.

اما فوک تو بازیکن تان هوا این رقم را 3برابر کرد ،او با 12 میلیارد دلار ویتنام به شوان تان پیوست.

پس از آن، کریس چارلتون متیوز ما را به ایران می برد، جایی که آندرانیک تیموریان با قراردادی 32.9 میلیارد ریالی (حدود 2 میلیون پوند) از باشگاه قطری الخریطیات به باشگاه استقلال پیوست .

در ادامه این گزارش به چند نقل و انتقال گران قیمت در سری آ ایتالیا قبل از رسمیت یافتن واحد پول یورو،اشاره شد است. برای مثال نیکولا ونتولا با مبلغ 40.6 میلیارد لیر از باری به اینتر پیوست.کریستین ویری با 80 میلیارد لیر لاتزیو را به مقصد اینتر ترک کرد. هرنان کرسپو در ازای 35 میلیارد لیر از پارما به لاتزیو پیوست و به عنوان بخشی از این قرارداد 110 میلیارد لیری آلمیدا و کنسیسائو راهی پارما شدند.

حتی پس از یورو هم لیر ارزش خود را در ایتالیا داشت و جان لوئیجی  بوفون با 100 میلیارد لیر راهی یوونتوس شد و زین الدین زیدان با 150 میلیارد لیر از یووه به رئال مادرید پیوست.