احتمال بازگشت نیمار به بارسلونا؟

 این بازیکن که این روزها درگیر مداوای مچ پای آسیب‌دیده‌‌اش است فعلاً در ویلای لوکسش در 100 کیلومتری ریو به همراه بدنساز شخصی‌‌اش مشغول طی کردن طول دوره درمانش است و گفته می‌شود به این زودی‌ها حداقل تا زمان بهبودی کامل قصد ندارد به پاری‌سن‌ژرمن برگردد. خبر اصلی را اما روز گذشته روزنامه «ال موندو دپورتیوو» نزدیک به باشگاه بارسلونا داده است: نیمار می‌خواهد به بارسا برگردد! این روزنامه هواداری نوشته این بازیکن برزیلی در هفته‌های گذشته چندین بار با مسئولان باشگاه بارسلونا شخصاً صحبت کرده و از آنها خواسته دوباره این بازیکن را به بارسلونا برگردانند. طبق ادعای این روزنامه نیمار به اشتباهش از ترک زودهنگام بارسلونا اعتراف کرده و پذیرفته زیر سایه مسی بودن برایش بهتر از جدایی زودهنگام از این باشگاه کاتالونیایی است. البته ال موندو مدعی شده علاوه بر این موضوع دو نکته دیگر هم است که نیمار را به بازگشت به بارسا راغب‌تر کرده‌‌؛ اول سطح لیگ فوتبال فرانسه است که به نظر این بازیکن برزیلی سطح بالایی نیست و مدافعان این تیم با خشونت زیادی او را مورد هدف قرار می‌دهند. دومین نکته هم فضای رختکن باشگاه پاری‌سن‌ژرمن است که ظاهراً این ستاره برزیلی زیاد با آن اخت پیدا نکرده و در تماس‌هایش عنوان کرده دلش برای رختکن بارسلونا تنگ شده است. طبق ادعای ال موندو دپورتیوو نیمار در صحبت‌هایش با مسئولان بارسلونا به این موضوع اشاره کرده که فریب پروژه بزرگ پاریسی‌ها را خورده و حالا از بارسایی‌ها می‌خواهد هر طور شده برای سال آینده او را به نوکمپ برگردانند.

موضوع اما برای بازگشت نیمار به بارسا چندان هم ساده نیست‌‌؛ این باشگاه بعد از نیمار هزینه زیادی کرده و نزدیک به 300 میلیون یورو فقط برای کوتینیو و دمبله پرداخت کرده است. فارغ از این موضوع اما آیا بارسایی‌ها توان پرداخت دستمزد سنگین سالانه به نیمار را خواهند داشت؟ این فوق‌ستاره برزیلی فعلاً در پاریس به طور خالص سالی 38 میلیون یورو دستمزد می‌گیرد و بعید است بارسایی‌ها به این راحتی توان جذب مجدد او را داشته باشند‌‌؛ به ویژه اینکه مسئولان این باشگاه با خود نیمار و پدرش همچنان کشمکش‌های زیادی دارند و به احتمال فراوان در آینده‌ای نزدیک سر پروژه‌های مالی دوباره پای‌شان به دادگاه کشیده خواهد شد.

نیمار در رئال‌مادرید

همان زمان که نیمار از بارسا راهی پاری‌سن‌ژرمن شد بسیاری می‌گفتند این بازیکن رفته تا راهی برای ورود به باشگاه رئال‌مادرید پیدا کند. حالا روزنامه آس، روزنامه نزدیک به باشگاه رئال‌مادرید هم نوشته مدیر برنامه‌های این بازیکن با رئالی‌ها در تماس است و به احتمال فراوان او از فصل آینده در رئال به میدان خواهد رفت. این‌طور که آس مدعی شده رئال‌مادرید حاضر است برای به خدمت گرفتن این بازیکن 400 میلیون یورو بپردازد. آس همچنین از صحبت پدر نیمار با مسئولان باشگاه رئال‌مادرید خبر داده و نوشته مقدمات اولیه ظاهراً مهیاست.

بازی جدید نیمار و پدرش؟

نیمار هنوز هم برای هواداران بارسا دوست‌داشتنی است و از اینکه بشنوند او قرار است به این باشگاه برگردد خوشحال می‌شوند. با توجه به همین موضوع بعید نیست نیمار بازی جدیدی به راه انداخته باشد. اگر ادعای هر دو روزنامه نزدیک به بارسا و رئال صحیح باشد باید یک سناریو دیگر را هم مد نظر قرار داد‌‌؛ اینکه نیمار با فشار به مسئولان بارسا و زیر بار نرفتن احتمالی این مسئولان مقابل خواسته‌هایش به هواداران بارسا کد بدهد که مسئولان «آبی و اناری» او را نخواسته‌اند و مجبور شده به رئال‌مادرید برود! این‌طوری او دیگر برچسب بازیکن «خائن» را هم نخواهد خورد.