اصلا به قهرمانی پرسپولیس فکر نمی کردیم

امید ابراهیمی صحبت های جالبی در مورد انتخابش به عنوان مرد سال فوتبال ایران، پیروزی در دربی، بازی با العین، داوری این بازی و بازی برگشت انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:

این که به عنوان مرد سال انتخاب شدی چه حسی داشت؟

واقعیت این است که من تشکر می کنم از آنهایی که به من رای دادند. همه بازیکنان که در این نظر سنجی بودند، لیاقت داشتند. فصل قبل با استقلال شرایطم خوب بود. مصدومیت دو سه ماهه داشتم ولی وقتی درد مصدومیتم افتاد و از نظر بدنی شرایطم خوب شد، همه چیز برایم خوب بود. من همیشه سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم. مرد سال فوتبال ایران شدنم هم وظیفه ام را سنگین تر می کند و امیدوارم بتوانم از این به بعد بازی های بهتری انجام بدهم.

خودت اگر می خواستی یه نفر را انتخاب کنی، به چه کسی رای می دادی؟

سخت است. همه آنها که در نظر سنجی بودند خوب بودند و بازیکنان قابل و بزرگی هستند، همه بازیکنان آماده ای بودند. کاوه پارسال هم تیمی من بوده؛ ولی بقیه هم دوستان خوب من هستند و در تیم ملی با هم رابطه نزدیکی داریم. همه آماده بودند و من اگر قدرت انتخاب داشتم، همه را انتخاب می کردم.

علی علیپور هم به عنوان بازیکن پرسپولیس این عنوان را به تو تبریک گفته است، به نظر با وجود رقابت، رابطه بازیکنان استقلال و پرسپولیس در بیرون از زمین خیلی خوب است. این را قبول داری؟

بله. بین بازیکنان دو تیم دوستی هست؛ ولی زمان بازی شوخی و مدارا نداریم. علیپور هم استانی من است، سیدجلال در سپاهان و تیم ملی هم بازی من بوده و هست و رفاقت ما بسیار با هم قدیمی است. ممکن است در بازی دعوا هم بشود؛ ولی بیرون از زمین همه را دوست دارم و هیچ مشکلی با هم نداریم.

خودت فکر می کردی به عنوان مرد سال انتخاب شوی؟

تا موقعی که مصدوم  نبودم شرایط خوبی داشتم. فصل قبل در لیگ خوب بودیم و دوم شدیم  و در لیگ قهرمانان آسیا هم جز بازی با العین که من نبودم خوب نتیجه گرفتیم. این فصل هم از وقتی مصدومیتم تمام شده خوب بازی کرده ام. به هرحال وقتی عملکرد تیمی خوب باشد عملکرد فنی یک بازیکن هم خوب می شود. نمایش فردی در گروی بازیکنان دیگر و کار فنی است. وقتی من موفق شدم مرد سال شوم تیم موفق شده و این موفقیت فردی نیست.

در مورد دربی صحبت کنیم، پیروزی در این بازی از این نظر خیلی مهم بود که پرسپولیس با مساوی هم قهرمان می شد و این برای هواداران استقلال اصلا خوشایند نبود.

خوب این کری ها و کل کل ها بین هواداران دو تیم هست؛ ولی ما بازیکنان به این فکر نمی کنیم که پرسپولیس می خواهد جشن قهرمانی بگیرد. ما به شرایط خودمان فکر می کردیم و می گفتیم شرایط ما بهتر از حریف است. خود بازیکنان به این باور رسیده بودند که می توانند پرسپولیس را شکست بدهند. روز دربی توانستیم  فوتبال خیلی خوبی انجام بدهیم و اصلا به قهرمانی پرسپولیس فکر نمی کردیم.

چرا در نیمه دوم اینقدر دفاعی بازی کردید؟ آیا کادرفنی از شما خواسته بود عقب بازی کنید؟

اتفاقا بین نیمه آقای شفر گفت عقب نکشیم و مثل نیمه اول بالا بازی کنیم؛ ولی خب شرایط دربی متفاوت است. در نیمه دوم هم کنترل بازی دست ما بود و عقب بازی کردن باعث نشد به پرسپولیس موقعیت بدهیم. سعی کردیم پرسپولیس به دروازه بان ما نزدیک نشود و با بازی با برنامه توانستیم از گل زده خود دفاع کنیم. اگر خوش شانس بودیم، می توانستیم گل های بیشتری هم به پرسپولیس بزنیم.

در مورد قضاوت داور در بازی با العین صحبت کن. خودت چه نظری در این باره داری؟

خودم باور نمی شود داور چطور توانست این قضاوت را انجام بدهد. داور در این بازی 2 پنالتی خنده دار گرفت و بازیکنان حریف با کسی برخورد نکردند که داور خطا گرفت. اگر این موقعیت ها پنالتی باشد، باید دست هایمان را در جیبمان بگذاریم تا به کسی برخورد نکنیم. تصمیم های داور خیلی خیلی عجیب و غیر قابل باور بود. اصلا پنالتی ها به کنار، بازیکنان العین بارها روی باقری و من خطا کردند و داور حتی نگاه نمی کرد و همه سوت ها را به نفع العین می زد. دو پنالتی هم که دیگر اوج نامردی بود. انشاالله در بازی برگشت با حمایت هواداران این تیم را شکست می دهیم و این اتفاق را فراموش می کنیم.

بعد از بازی با العین جو رختکن استقلال چطور بود؟

ما اگر این بازی را می بردیم خیلی از راه صعود را رفته بودیم. خیلی مهم است به عنوان تیم اول صعود کنیم و اگر بازی را می بردیم 3 بازی بعدی را با استرس کمتری وارد زمین می شدیم. بچه ها در رختکن باورشان نمی شد این اتفاق ها افتاده است. ما بازیکنان کاری نمی توانیم بکنیم و فقط باید تلاش کنیم در بازی برگشت برنده بازی شویم.

قبول داری حضور هواداران استقلال در بازی برگشت برابر العین خیلی مهم است؟

بله صد در صد. هواداران همیشه لطف داشتند و در بازی برگشت هم از ما حمایت می کنند. خیلی ها از ما می خواهند العین را با تعداد گل زیاد ببریم؛ ولی کار سختی است و این تیم بازیکنان بسیار خوبی دارد. کار سختی است و نباید با هیجان بازی کنیم و باید با برنامه و سازماندهی بازی کنیم. انشاالله با حمایت هواداران بتوانیم بازی با برنامه ای انجام بدهیم و با پیروزی از زمین خارج شویم.

این روزها مهمترین دغدغه هوادران استقلال تمدید قرارداد شفر است. نظر تو در این باره چیست؟

بالاخره آقای شفر مربی با تجربه ای است و بازیکنان با ایشان راحت هستند. آقای شفر شرایط خوبی درست کرده است؛ ولی نظر مدیرعامل و هیئت مدیره شرط است، با این حال از تلاشی که آقای شفر کرده همه هواداران راضی هستند و بازیکنان هم ایشان را دوست دارند. انشاالله قرارداد ایشان تمدید شود و استقلال به جایگاه واقعی خود برسد.

اولین تجربه کاپیتانی در لیگ قهرمانان آسیا چه حسی داشت؟

البته من اصلا کاپیتانی برایم مهم نیست و موفقیت تیم مهم تر است و در تیم مهدی، پژمان و خسرو سابقه زیادی دارند و آقای شفر در نبود آنها این وظیفه را به من داده است. بستن بازوبند کاپیتانی استقلال باعث افتخار است و حس مسئولیت خیلی زیادی دارد، چون بازیکنان بزرگ زیادی با این بازوبند وارد زمین شده اند.

و حرف پایانی...

یک خواهش از هواداران دارم که همیشه از ما حمایت کرده اند که در این بازی هم یار دوازدهم ما باشند. ما دوست داریم در همه بازی ها همیشه هواداران در استادیوم باشند. حساسیت ای اف سی در پرتاب ترقه و انداختن نور لیزر زیاد است. تنها اتفاق بد این است که استقلال لطمه بخورد. ما به هواداران نیاز داریم و امیدوارم همه حواسشان باشد و اجازه ندهند با پرتاب ترقه ما از حضور تماشاگران مان محروم شویم.