حسینی تهدیدی بزرگ برای "رحمتی" این بار در تیم ملی

گر چه او یک گل هم خورد ولی به گفته کارشناسان دروازه‌بانی او روی این گل هم مقصر نبوده است. حسینی که فصل قبل به استقلال برگشت به خوبی توانست ذخیره و رقیب سرسختی برای سیدمهدی رحمتی باشد و در نهایت جای این دروازه‌بان باتجربه را بگیرد طوری که حالا طرفداران استقلال با خیال راحت از حسینی به عنوان جانشینی مطمئن برای رحمتی یاد می‌کنند.

واکنش‌های سریع

یکی از ویژگی‌های سیدحسین حسینی واکنش‌های سریع و در لحظه اوست که می‌تواند در کسری از ثانیه از حالتی به حالت دیگر تغییر وضعیت داده و توپ را دفع کند. مربی دروازه‌بانی‌‌اش در استقلال در این باره گفت: «در تمرینات بخش مهمی از کارهایی که با حسینی و دیگر گلرهای تیم انجام می‌دهیم روی این واکنش‌هاست».

بدن فوق آماده

یکی دیگر از خصوصیات مهم سیدحسین حسینی در دروازه‌بانی بدن آماده و نرمی است که دارد. روزی که در بازی با فولاد کارت زرد گرفت و شهرآورد را به دلیل سه کارته شدن از دست داد عکس‌هایی از او دیدیم که پای راستش را در حالت ایستاده تا بالای سرش آورده بود. یکی از مربیان او در استقلال گفت: «اگر 5 بازیکن در تیم بالاترین نمره را در آمادگی جسمانی بگیرند یکی از آنها سیدحسین است که بدنش فوق‌‌العاده آماده است». او با همین آمادگی توانایی واکنش سریع را به دست آورده است.

دارای فایل ذهنی تکمیل

اشکان نامداری در راستای هر چه آماده‌تر شدن دروازه‌بانان استقلال برای رحمتی، حسینی و بابازاده تمرینات مختلفی را برنامه‌ریزی می‌کند. خودش در این باره ‌گفت: «وقتی تمرینات مختلف در شرایط گوناگون را مدام با دروازه‌بان کار کنید خود به خود گوشه ذهن دروازه‌بان فایلی باز می‌شود که در حین بازی و در مواجهه با اتفاقات تمرین شده سراغ‌شان رفته و از آموخته‌هایش استفاده می‌کند».

بارزترین ویژگی حسینی

از جمله مهارت‌های سیدحسین حسینی درون دروازه استقلال این است که در هر لحظه برای هر اتفاقی آماده است. آمادگی او در حدی است که به نظر می‌رسد قبل از ضربه زدن به توپ از سوی بازیکنان حریف او می‌دانسته جهت توپ به کدام سمت است. نامداری در این باره گفت: «به دلیل تمرکز بالا و تمرینات مداوم حسین به قدری آمادگی ذهنی دارد که هیچ توپی او را سورپرایز نمی‌کند. حتی اگر دقت کرده باشید در گل‌هایی که می‌خورد هم به سمت آن حرکت می‌کند و بعد به دلایلی که نمی‌تواند توپ را مهار کند گل می‌خورد».

می‌تواند انتخاب کی‌روش باشد

اشکان نامداری از عملکرد سیدحسین حسینی رضایت کامل دارد و او را شایسته حضور در دروازه تیم ملی در جام جهانی‌ می‌داند. مربی دروازه‌بانان استقلال درباره این موضوع به خبرورزشی گفت: «اینکه حسینی در جام جهانی‌ درون دروازه تیم ملی بایستد یا نه، به نظر شخص کارلوس کی‌روش بستگی دارد ولی حتم دارم حسین می‌تواند نظر کی‌روش را به خودش جلب کند چون با این عملکرد خوبی که در دیدارهای اخیر داشته به این موضوع امیدوارتر هم شد».

فاصله دروازه‌بانان ملی‌پوش زیاد نیست

مربی حسینی معتقد بود در حال حاضر در لیگ برتر و یا بین حسینی و دروازه‌بانانی که بیرون از خاک ایران دروازه‌بانی می‌کنند فاصله فاحشی نیست که نتوان بخت بازی در جام جهانی‌ را برای حسینی تصور کرد. نامداری گفت: «زمانی سیدمهدی رحمتی یا احمدرضا عابدزاده با فاصله نسبت به دیگر دروازه‌بانان لیگ قرار داشتند ولی امروز حسینی اگر خیلی برتر از هم‌رده‌هایش نباشد ولی نسبت به سایر نفرات مانند بیرانوند که در این پست به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود با اختلافی قابل توجه برتر است و این می‌تواند کمکش کند در جام جهانی‌ هم برای تیم ملی بازی کند».