دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران و الجزایر

شاگردان کارلوس کی روش که نخستین بازی خود در سال 97 را با شکست یک بر صفر برابر تونس به پایان رساندند در تقابل با الجزایر بیش از پیش با سبک بازی مراکش، نخستین حریفشان در جام جهانی می شوند.  شکست مقابل عقاب های کارتاژ سبب شد تا ایران پس از 371 روز متحمل باخت شود اما طبیعی است  کادرفنی تیم ملی بیش از آنکه در دیدارهای تدارکاتی دنبال حفظ رکورد باشد، به دنبال شناخت ترکیب ثابت این تیم برای جام جهانی است.

به احتمال فراوان کی روش در بازی با الجزایر نسبت به دیدار مقابل تونس تغییراتی در ترکیب ثابت تیم ملی ایجاد می کند و در این وضعیت شانس بازی نفراتی مانند سید جلال حسینی، وریا غفوری، سعید عزت اللهی، کاوه رضایی، مهدی طارمی، سامان قدوس و علیرضا جهانبخشبرای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی کشورمان افزایش می یابد.

تیم ملی ایران در بازی با تونس نشان داد برای رسیدن به سطح تیمی که قرار است در جام جهانی مقابل حریفان قدرتمندی مانند مراکش، اسپانیا و پرتغال  به میدان برود فاصله زیادی دارد و دیدار مقابل تیم هایی چون الجزایر، تونس، یونان و اوکراین می تواند یوزهای آسیایی را به آن سطح نزدیک کند. 

الجزایر که با صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 و شکست  2  بر یک مقابل آلمان، قهرمان این رقابت ها در وقت اضافی یکی از شگفتی سازان جام بیستم لقب گرفت پس از جدایی وحید هلیل هودزیچ، سرمربی بوسنیایی اش با افت محسوسی مواجه شد به شکلی که پس از حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آفریقا 2015 و کنار رفتن از مرحله گروهی این رقابت ها در سال 2017 در کمال شگفتی با قرار گرفتن در قعرجدول گروه دوم مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره آفریقا حتی نتوانست  سهمیه حضور در این رقابت ها را به دست آورد.

جنگجویان صحرا در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در قاره آفریقا با آمار ضعیف 6 بازی، یک برد، یک تساوی، 4 باخت، 6 گل زده، 10 گل خورده، تفاضل گل منفی 4 و 4 امتیاز پس از تیم های نیجریه، زامبیا و کامرون در رتبه چهارم قرار گرفتند تا برای پنجمین بار فرصت حضور در جام جهانی را از دست دهند.

الجزایر تاکنون یک قهرمانی جام ملتهای آفریقا و یک قهرمانی جام مدیترانه را کسب کرده است.

رباح ماجر که سرشناس ترین چهره تاریخ فوتبال این کشور شمال آفریقا محسوب می شود، از 18 اکتبر 2017 برای سومین بار هدایت تیم ملی الجزایر را برعهده گرفت. 

ستارگانی مانند فوزی چائوچی( MC الجر) کارل مدیانی(سیوا اسور ترکیه) آیسا ماندی(رئال بتیس اسپانیا) سعید بلکالم(قبیله JS) سفیر تایدر(مونترئال ایمکت کانادا) یاسین براهیمی(پورتو پرتغال) ریاض محرز(لسترسیتی انگلیس) نبیل بن طالب(شالکه انگلیس) سفیان هانی(اسپارتاک مسکو روسیه) هیلل سودانی(دینامو زاگرب  کرواسی) بغداد بونجاح(السد قطر) برای دیدار با ایران در فهرست رباح ماجر قرار گرفته اند. البته الجزایر پیش از بازی با ایران در دیداری تدارکاتی تانزانیا را با نتیجه چهار بر یک شکست داد.

ایران و  الجزایر  تاکنون 2 بار مقابل هم قرار گرفته اند . این بازی ها در سال 1370 و در چارچوب جام بین قاره ای آسیا-آفریقا به صورت رفت و برگشت برگزار شد. در بازی رفت الجزایری ها با یک گل ایران را شکست دادند اما در دیداری که در تهران برگزار شد ایران با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. با این وجود به دلیل قانون گل زده در خانه حریف، سبزپوشان الجزایری جام قهرمانی آن رقابت ها را بالای سر بردند.

دیدار تیم های ایران و الجزایر از ساعت 21 سه شنبه 7 فروردین در لیبنائور گراتس اتریش برگزار می شود.

الجزایر در آخرین رنکینگ فیفا در جایگاه شصتم جهان و دهم آفریقا قرار گرفته است.

*ترکیب احتمالی ایران:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، وریاغفوری، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، سامان قدوس، مهدی طارمی، کاوه رضایی و علیرضا جهانبخش

*ترکیب احتمالی الجزایر:

فوزی چائوچی، کارل مدیانی، آیسا ماندی، سعید بلکالم، مختار بن موسی، سفیر تایدر، یاسین براهیمی، ریاض محرز، زین الدین فرهات، بغادا بونجاح، هیلل سودانی