ماجرای پنالتی های مشکوک از زبان کارشناس داوری

علی خسروی، کارشناس فوتبال کشورمان درباره قضاوت پرحاشیه مانینگ، داور چینی دیدار الهلال عربستان و العین امارات بیان کرد: در مسابقه میان تیم های الهلال و العین، 3 صحنه بحث برانگیز وجود داشت اما برای کارشناسان و ما سوال است که چرا بازی های العین را باید داوران شرق آسیایی قضاوت کنند. AFC برای کاهش هزینه های اش دست به هرکاری می زند و با وجود داوران خوب از اردن، بحرین، سوریه و قطر در غرب آسیا، مانینگ را از چین انتخاب می کند و این عجیب است.

او افزود: به نظر می رسد، اراده ای پشت داوران دیدار تیم العین است که سبب ایجاد حواشی می شوند و کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC ) به جای اینکه پاسخگوی این سوالات باشد، حسن زمانی، رئیس هیئت مدیره استقلال تهران را جریمه می کند.

خسروی ادامه داد: در دقیقه 25، محمد عبدالرحمان در محوطه جریمه الهلال به زمین خورد که هیچ پنالتی رخ نداد و داور باید به دلیل شبیه سازی به ستاره العین کارت زرد نشان می داد. مدافع الهلال ابتدا توپ را به کرنر فرستاد و سپس با یکدیگر برخورد کردند که این موضوع امرطبیعی در فوتبال است. همچنین در دقیقه 39 باز هم عبدالرحمان در محوطه جریمه الهلال خودش را به زمین زد که داور باید در دقایقی 25 و 39 به او کارت زرد نشان می داد و او را اخراج می کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: اما در روی پنالتی سوم نمی توانم اظهار نظر کنم زیرا تصاویر تلویزیونی مشخص نبود اما بازهم احتمال پنالتی بودن آن صحنه را 40 درصد می دانم. نمی دانم چرا مدافعان الهلال به این صورت روی بازیکنان العین دست می گذاشتند و یا آنها را با خطا در طول مسابقه متوقف می کردند. باید به سلامت این نوع قضاوت ها در AFC با یک تیم تخصصی بپردازیم، زیرا در غیر این صورت براینمایندگان ایران در مراحل حذفی می تواند گران تمام شود.