معرفی برترین‌های آسیا/سهم بالای استقلال و پرسپولیس

در پایان هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا، خیلی از تیم ها تکلیف شان مشخص شده است. برخی تیم های حاضر در این مسابقات خود را در مرحله بعد می‌بینند و برخی از تیم‌ها هم قطعا از دور مسابقات حذف شده‌اند. بعضی از تیم‌ها هم هستند که سرنوشت شان به روز آخر این مسابقات کشیده شده و برای آن که به جمع ۱۶ تیم مرحله حذفی مسابقات برسند باید در آخرین هفته مقابل حریفان خود نتایج دلخواه را بگیرند.

در این گزارش به بررسی عملکرد تیم‌هایی می‌پردازیم که در این مسابقات حضور دارند و به لحاظ آماری برترین عملکرد را داشته اند.

* دروازه بان الغرافه بهترین بازیکن

یوسف حسن دروازه بان دوم تیم الغرافه با تنها یک بازی در لیگ قهرمانان آسیا بیشترین نمره ممکن را در بین همه بازیکنان کسب کرد تا با نمره ۸/۶ از نظر معدل نمرات در رده اول قرار بگیرد. اسکار، هافبک برزیلی تیم شانگهای چین با معدل ۸/۳ امتیاز و یوسف العربی مهاجم مراکشی و سرشناس تیم الدحیل قطر با ۸/۱ امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

بالاترین رتبه بازیکنان در یک تیم ایرانی به صادق محرمی مدافع تیم پرسپولیس تعلق می گیرد که با معدل ۷/۸ امتیاز در هر بازی بهترین عملکرد را در بین بازیکنان ایرانی داشته است.

* یک الجزایری در صدر جدول گلزنان

بغداد بونجاح مهاجم ۲۶ ساله و الجزایری تیم السد قطر با ۷ گل زده بهترین عملکرد را در بین مهاجمان آسیایی دارد و دارای بیشترین شانس برای کسب عنوان آقای گلی این مسابقات است. بعد از این مهاجم الجزایری هم یوسف العربی مهاجم سرشناس تیم الدحیل با ۶ گل در رده بعدی قرار دارد و ریکاردو گولت مهاجم برزیلی تیم گوانگ ژو با ۵ گل سومین گلزن برتر این مسابقات است. 

* اسماعیلی بهترین گلساز آسیا

در بین همه بازیکنانی که در این ۵ هفته پاس گل داده اند، فرشید اسماعیلی با ۴ پاس گل بهترین گلساز آسیا محسوب می شود. بعد از اسماعیلی چند بازیکن با ۳ پاس گل در رده‌های بعدی قرار دارند که از جمله آنها می توان به اکرم عفیف از تیم السد، میسلاو اورشیچ از تیم هیوندای، یوسان سوزوکی از تیم کاشیما آنتلرز و شوخرات موخامادیف از تیم لوکوموتیو تاشکند اشاره کرد.

* مهاجمان السد و العین شوت زن ترین بازیکنان آسیا

دو مهاجم با آمار ۱۴ شوت زده به سمت دروازه حریف در صدر جدول شوت زن ترین بازیکنان آسیا در این ۵ هفته قرار دارند. بغداد بونجاح بهترین گلزن فعلی آسیا به همراه مارکوس برگ مهاجم تیم العین امارات با آمار ۱۴ شوت به دروازه حریفان در صدر این جدول قرار دارند. 

علی علیپور با ۱۱ شوت به سمت دروازه حریفان در این جدول سومین بازیکن است و با این آمار شوت زن ترین بازیکن تیم های ایرانی در آسیا محسوب می شود.

* بیرانوند در صدر جدول کلین شیت‌ها

دروازه‌بان سرخ پوشان با ثبت ۴ کلین شیت بهترین عملکرد را در بین دروازه بانان حاضر در لیگ قهرمانان آسیا دارد. بعد از او سنجر کوواتف دروازه بان ۲۸ ساله نسف قارشی با ۳ کلین شیت در رده دوم قرار دارد. چند دروازه بان هم با ۲ کلین شیت در این جدول مشاهده می شوند که رشید مظاهری دروازه بان ذوب آهن نیز در بین آنها قرار دارد.

* فرشید اسماعیلی پر خطا ترین بازیکن آسیا

فرشید اسماعیلی که در صدر جدول گلسازان قرار دارد، با ۱۹ خطا در صدر جدول پر خطا ترین بازیکنان آسیا هم قرار می گیرد. بعد از اسماعیلی دو بازیکن با ۱۶ خطا در رده بعدی قرار می گیرند. عاصم مادیبو از تیم الغرافه و ادگار برونو داسیلوا از تیم بوریرام هستند. وحید امیری نیز با ۱۵ خطا در رده چهارم این جدول قرار می گیرد.

* بالاترین نمره بازیکنان برای شانگهای

بازیکنان تیم فوتبال شانگهای در مجموع عملکرد بهتری نسبت به دیگر تیم ها داشتند و بازیکنان این تیم به طور متوسط نمره ۷/۲ می گیرند. پرسپولیس، چونبوک موتورز، گوانگ ژو و الدحیل با معدل ۷/۱ برای بازیکنان شان در رده های بعدی قرار دارند. الوصل امارات در این زمینه با معدل ۶/۵ برای هر بازیکن در انتهای جدول قرار دارد.

* کاوازاکی؛ بیشترین پاس

تیم فوتبال کاوازاکی ژاپن با متوسط ۶۴۰ پاس در هر بازی از این نظر بهترین عملکرد را در بین همه تیم های آسیایی دارد و الهلال با متوسط ۶۵۶ پاس در رده دوم قرار دارد. استقلال تهران با ۴۸۸ پاس در بین تیم های ایرانی بهترین عملکرد را دارد و با این تعداد پاس در بین تیم های آسیایی در رده پنجم قرار می گیرد.

* کاوازاکی با بیشترین پاس صحیح

همین تیم کاوازاکی از نظر رد و بدل کردن پاس های صحیح دارای بهترین عملکرد است. این تیم ژاپنی با ۶۴۷ پاس صحیح بالاتر از همه تیم های آسیایی قرار دارد. الهلال با ۴۷۷ پاس صحیح در هر بازی دوم و استقلال با ۴۱۶ پاس صحیح در رده سوم قرار می گیرد. الریان و شانگهای با ۲۲۷ و ۱۷۲ پاس ضعیف ترین عملکرد را در این خصوص دارند.

* استقلال و کاوازاکی دقیق ترین تیم ها

دو تیم استقلال تهران و کاوازاکی ژاپن با ۸۵ درصد دقت در پاس دقیق ترین تیم های آسیایی هستند. الهلال و سیدنی اف.سی استرالیا نیز با ۸۳ درصد دقت در پاس در رده های بعدی این لیست قرار می گیرند. 

* تراکتور با بیشترین کرنر و سانتر

گرچه عملکرد تیم تراکتورسازی در نتیجه گیری خوب نبوده، اما این تیم از نظر فنی عملکرد چندان بدی در آسیا نداشته است. تراکتورسازان با دقت ۸۰ درصد در پاس جزو تیم های دقیق در آسیا هستند و با متوسط ۹ کرنر در هر بازی کرنر زن ترین تیم در آسیا هستند. ضمن این که نماینده تبریزی کشورمان در لیگ آسیا با متوسط ۸ سانتر مفید و سالم در هر بازی از این نظر هم دارای بهترین عملکرد در آسیا می باشد. 

* بازی های مالکانه الهلال

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در حالی حذف شده زودهنگام این فصل این مسابقات است که در ارائه بازی مالکانه حرف اول را در بین تیم های آسیایی می زند. الهلال با متوسط ۶۲ درصد مالکیت بهترین عملکرد را در این زمینه دارد. کاوازاکی و چونبوز موتور هر کدام با ۶۰ درصد مالکیت بعد از الهلال دارای بهترین عملکرد هستند.

در بین تیم های ایرانی استقلال تهران با متوسط ۵۴ درصد مالکیت دارای بهترین عملکرد هستند. آبی پوشان از این نظر ششمین تیم برتر آسیا محسوب می شوند.

* خشن ترین بازیکنان آسیا را بشناسیم

عنوان خشن ترین بازیکن در آسیا به طور مشترک به دو بازیکن تعلق می گیرد. محمد عبدالرحمان هافبک سرشناس تیم العین امارات و عاصم مادیبو هافبک تیم الغرافه قطر که هر کدام با دریافت ۳ کارت زرد و یک کارت قرمز عنوان خشن ترین بازیکنان آسیا تا پایان هفته پنجم را به خود اختصاص داده اند.

هر کدام ا ز این دو بازیکن طعم دو جلسه محرومیت را در بازی های گروهی چشیده اند تا از این نظر هم در رده اول قرار بگیرند.