داور الهلال – الاهلی عوض شد!

از چارچوب رقابت های هفته بیست و پنجم لیگ عربستان شنبه شب تیم های الاهلی و الهلال در شهر جده به مصاف هم می روند. این دو تیم که در رده های اول و دوم جدول رده بندی با فاصله یک امتیاز قرار گرفته اند، جدال بسیار حساسی خواهند داشت که به احتمال فراوان تعیین کننده قهرمان لیگ خواهد بود.

اما نکته عجیب در خصوص این بازی آن است که پس از انتخاب فهدالمرداسی، داور عربستانی که برای جام جهانی روسیه هم انتخاب شده، برای قضاوت این بازی مهم، باشگاه الهلال به این امر اعتراض کرد و از فدراسیون فوتبال عربستان خواست به علت حساسیت بالای بازی شنبه شب، از یک داور خارجی استفاده شود.

پس از این درخواست، ترکی آل الشیخ وزیر ورزش عربستان هم دستور بررسی این موضوع را به مسئولان فدراسیون این کشور داد و از همه عجیب تر اینکه دقایقی پیش خبر تغییر داور مسابقه تیم های الاهلی و الهلال منتشر شد. به نقل از رسانه های عربستانی، یک تیم داوری از نروژ به رهبری اسون اودوار موئن قضاوت مهم ترین بازی فصل عربستان را بر عهده خواهند داشت. موئن 39 ساله از سال 2005 در لیست فیفا حضور داشته و سابقه قضاوت های مهمی در لیگ قهرمانان اروپا برای تیم های بایرن مونیخ، آرسنال و رئال مادرید را در کارنامه دارد.