دلایل افول لیونل مسی در بازی با رم

لیونل مسی چهارشنبه‌ شب و بعد از جدال با رم در شرایطی که سرش را پایین انداخته بود، زمین نوکمپ را ترک کرد و به رختکن رفت. او که یکی از درخشان‌ترین مهره‌های بارسا در یک دهه اخیر است، در بازی با رم نتوانست برای تیمش گلزنی کرده و در برد 1-4 آبی‌واناری‌ها نقشی داشته باشد. همکاری مداوم بازیکنان ایتالیایی و البته اندک افت فیزیکی باعث شده بود تا مسی به شدت به فکر فرو برود و بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی حسابی درهم بود و به این فکر می‌کرد که چطور باید ورق را برگردانده و به اوج بازگردد و در مسیر پیش‌رو تا پایان فصل، با تمرکز تمام حرکت کند.

با ورود به رختکن هم گویا مسی پیغامی کوتاه ولی صادقانه را به هم‌تیمی‌هایش اعلام کرده و به آنها گفته که در اوج نیست. کم‌تحرکی در وقفه بازی‌های ملی و مصدومیت‌های جزئی اخیر، بالاخره به مسی ضربه زده است. او در روزهای اخیر نتوانست به صورت تمام و کمال تمرین کند و با ریتم مدنظرش تمرینات بدنسازی را دنبال کند و از همین‌رو از سطح فیزیکی ایده‌آلی که یک فوتبالیست در این سطح به آن نیاز دارد، فاصله گرفته.

البته با تمام این صحبت‌ها، مربیان مسی نگران نیستند. آنها می‌دانند که مسی به خوبی می‌داند چطور باید در زمین بازی کند و فقط همین حضورش در زمین چمن می‌تواند شرایط بازی را تحت تأثیر قرار دهد. مسی در بازی چهارشنبه‌شب مقابل رم هفت بار به سمت دروازه حریف شوت زد ولی تنها سه تا از این شوت‌ها در داخل چهارچوب بود. 4 ضربه با پای چپ و سه ضربه با پای راست، مجموع ضرباتی بودند که او در این بازی به سمت دروازه حریف ایتالیایی زد.

به نظر می‌رسد که مسی تدریجاً و گام به گام به روزهای اوجش بازخواهد گشت و انتظار می‌رود که در یک هفته یا ده روز آینده به روزهای آرمانی‌‌اش برگردد. احتمالاً در بازی بارسا مقابل لگانس، مسی به استرحت خواهد پرداخت تا بتواند انرژی خود را بازیابد. از روز پنج‌شنبه در شهرک ورزشی بارسلونا این صحبت‌ها به گوش می‌رسد: «این طبیعی است که کمی از ریتم بازی مسی بکاهند ولی مطمئناً او به اوج بازخواهدگشت و امیدواریم که این بازگشتش به اوج با کسب جام‌های قهرمانی همراه شود.» در حالی که بارسا در یک قدمی قهرمانی در لالیگاست و به زودی فینال جام ‌حذفی را هم برگزار خواهد کرد، به همین خاطر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی‌ روسیه، دو هدف بزرگ پیش ‌روی مسی قبل از شروع تعطیلات تابستانی است.

ستاره آرژانتینی در رقابت‌های این فصل 36 گل زده که 26 تا در لالیگا، 6 تا در لیگ قهرمانان اروپا، 3 تا در جام‌ حذفی و یکی در سوپرکاپ اسپانیا بوده و به خوبی می‌داند که موفقیت تیم باشگاهی‌‌اش و تیم ملی کشورش به شرایط فیزیکی او بسته است. بارسایی‌ها و آرژانتینی‌ها منتظر آن هستند تا مسی دوباره به پرواز دربیاید و با در اوج بودن او، همه چیز ساده‌تر می‌شود.