جزئیات مذاکره بازیکنان پرسپولیس از زبان گرشاسبی

حمیدرضا گرشاسبی در خصوص وضعیت تمدید قرارداد بازیکنان تیم پرسپولیس و نگرانی‌هایی که هواداران این تیم دارند، صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

با وجود قهرمانی پرسپولیس هواداران این تیم نگرانی‌هایی مبنی بر وضعیت این تیم برای فصل آینده دارند. در این بین گفته می‌شود که برخی از بازیکنان پرسپولیس برای تمدید قرارداد شرط و شروطی تعیین کرده‌اند. واکنش شما به این موارد چیست؟

اول این را بگویم که هیچ بازیکنی در حال حاضر از پرسپولیس طلبی ندارد که بخواهیم آن را تسویه کنیم. ما طبق جدول و روالی که داریم به بازیکنان پول داده‌ایم و می‌توانم بگویم که در این زمینه از خیلی از تیم‌ها جلوتر هستیم. ما به حق و حقوق بازیکنان احترام می‌گذاریم و تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا پرداختی‌ها به موقع باشد. خوشبختانه پاداش‌ها را هم به موقع داده‌ایم اما بازیکنان در خصوص جرایمی که در دوره قبل از من برای آنها لحاظ شده اعتراض دارند که من خودم به آنها گفتم پای میز مذاکره بیایند چرا که همه این مسائل قابل بحث و بررسی است.من حتی اعلام کردم که جرایمی که برای لباس‌های بازیکنان بود را بخشیدم و به دلیل چند بازی خوب در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هم بخشش‌هایی را در نظر گرفتیم. از همین طریق اعلام می‌کنم هر بازیکنی اگر بحثی در این باره دارد به دفتر باشگاه آمده و پای میز مذاکره بنشیند تا در خصوص بدهی‌ها و جرایمی که قبل از من بوده بحث کنیم. تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم بازیکنی از ما طلبی ندارد که بخواهد شرطی بگذارد. چند بازیکن با من درباره تمدید قرارداد صحبت کردند اما دو سه بازیکن خواسته‌اند تا در آخر لیگ این مذاکرات انجام شود تا با آرامش مذاکرات را پیش ببریم.

اما در این بین یک نگرانی وجود دارد و آن اینکه شاید در پایان فصل بازیکنان به هر دلیلی حاضر به تمدید قرارداد نشوند و در این بین دست باشگاه پرسپولیس کاملاً خالی خواهد شد.

شما جای من باشید چه می‌کنید؟ ما به همه بازیکنان گفته‌ایم که بیایند اما دو سه نفر آمدند، شجاع خلیل‌زاده به باشگاه آمد و قراردادش را تمدید کرد، محمد انصاری یک سال دیگر قرارداد دارد اما برای جدایی در قراردادش شرط و شروطی است اما ابراز تمایل کرده که در پرسپولیس بماند. چند بار به بازیکنان گفتم که به باشگاه بیایند تا مذاکره کنیم اما آنها یا قول بعد از بازی با پدیده را دادند یا اینکه مثل محرمی و احمدزاده مدیر برنامه‌هایشان را به باشگاه فرستادند. من هیچ مشکلی برای مذاکره ندارم و همه گونه آمادگی برای مذاکره را دارا هستم. خوشبختانه همه بازیکنان تیم مدنظر و مورد تأیید هستند و خودشان باید میز مذاکره بیایند تا اگر شرط و شروطی هم دارند آن را بگویند.

به نظر می‌رسد باز شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی باشگاه پرسپولیس قطعاً بسته خواهد بود. برای این موضوع چه تدبیری اندیشیده شده است؟

کار بسیار سخت است اما ما که نمی‌توانیم بیکار بنشینیم و وظیفه ما ایجاب می‌کند که از حقوق باشگاه در هر شرایطی دفاع کنیم، ما افراد ساکنی نیستیم و دیدید که در ایام تعطیلات عید نوروز به سوئیس رفتیم و از حقوق باشگاه دفاع کردیم. ما جریمه 600 هزار دلاری آنتونی‌گولج را به 250 هزار دلار رساندیم و پیگیری‌های بسیار زیادی در این باره انجام شد. از طرف دیگر به دنبال باز شدن پنجره نقل و انتقالات هستیم و از مسئولان دادگاه CAS خواهش کردیم تا پاسخ مثبت و یا منفی خود را در این باره هر چه زودتر به ما بگویند اما این مسئله دلیل نمی‌شود که به دنبال تمدید قرارداد بازیکنان نباشیم، ما همه بازیکنان را نیاز داریم و هم من، هم اعضای هیأت مدیره و هم افشین پیروانی برای این مسئله عجله داریم و می‌خواهیم بازیکنان همچنان تیم را همراهی کنند.

فکر می‌کنید دادگاه CAS چه زمانی پاسخ قطعی باشگاه پرسپولیس را قطعا خواهد داد؟

این موضوع تاریخ دقیقی ندارد اما صلاح هم نیست که درباره تاریخ آن در رسانه‌ها صحبت شود.

قبول دارید که شرایط سختی را در روزهای قهرمانی تجربه می‌کنید؟

ما شرایط سختی را داشتیم و زمانی که من مسئولیت باشگاه را به عهده گرفتم از خیلی از مسائل محروم بودیم. حتی احتمال داشت از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم مجوز حرفه‌ای‌گری کنار گذاشته شویم و حتی نتوانیم مجوز حرفه‌ای بگیریم. از طرف دیگر همه بدهی‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس بر سر ما آوار شد و این مسئله را تا به حال نگفتم اما من برای جلوگیری از این فاجعه‌ها سفته شخصی دادم تا این موضوع مرتفع شود وگرنه پرسپولیس حتی نمی‌توانست مجوز حرفه‌ای آسیا را بگیرد. ما روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم روزهای بهتری را در پیش داشته باشیم.