هافبک پرسپولیس در جمع سرخپوشان می ماند

سیامک نعمتی هافبک پرسپولیس از قهرمان شدن تیمش در فصل جاری لیگ برتر بسیار خوشحال است. او که برای اولین بار عنوان قهرمانی در کارنامه‌اش به ثبت رسیده، دوست دارد فصل آینده هم در جمع قرمزها بماند. با نعمتی درخصوص شرایط این روزهای پرسپولیس و قهرمان شدن آنها صحبت کردیم.

* تبریک بابت قهرمانی، بازی با پدیده چطور بود؟

روز بازی برابر پدیده روز فوق‌العاده‌ای برای ما بازیکنان و هواداران پرسپولیس بود. خوشحالم که توانستیم عنوان قهرمانی لیگ را برای دومین سال پیاپی کسب کنیم. خوشحالی ما بیشتر بابت این است که می‌توانیم جشن قهرمانی را با حضور هواداران خود در ورزشگاه آزادی برگزار کنیم. 

* قبول دارید مقابل پدیده استرس داشتید؟

خب باید بگویم ما از چند وقت پیش قهرمانی‌مان مسجل شده بود و فقط نیاز به یک امتیاز داشتیم. بعد از باختی که مقابل سایپا داشتیم، بچه‌ها هم‌قسم شده بودند که این هفته کار را تمام کنند. پدیده هم در این بازی پا به پای ما در زمین با قدرت حاضر شد. ما باید قبول کنیم که تیم‌مان بسیار فوتبال خوبی را به نمایش می‌گذارد. این را هم در نظر بگیرید که دفاع از عنوان قهرمانی همیشه سخت بوده اما ما توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

* پدیده در این بازی عملکرد خوبی داشت. با این موضوع موافقید؟

پدیده در نیم فصل اول جزو مدعیان قهرمانی بود اما بعد از آن اتفاقاتی که برایش به وجود آمد کمی افت کرد اما آنها از بازیکنان و کادر فنی خوبی برخوردار هستند و مطمئن هستم امسال در لیگ برتر خواهند ماند.

* مدتی است جزو نفرات ثابت پرسپولیس هستی.

فکر می‌کنم سال 97 برایم خیلی خوش‌یمن بوده و توانسته‌ام نظر مساعد کادر فنی را برای حضور ثابت در ترکیب تیم به دست بیاورم اما فکر می‌کنم کار اصلی من فصل آینده خواهد بود. دوست دارم از پرسپولیس به تیم‌ملی دعوت شوم و تلاش می‌کنم که به این مهم دست یابم.

* فکر می‌کنی چه عواملی باعث شد پرسپولیس عنوان قهرمانی را کسب کند؟

ما امسال تیم بسیار خوبی داشتیم. بازیکنان از ابتدای فصل این انگیزه را داشتند که عنوان قهرمانی را کسب کنند. کادر فنی ما امسال از همان ابتدا بازی‌ها را خیلی جدی گرفت. به نظر تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید از همان ابتدا امتیازات را جمع‌آوری کند که خدا را شکر این اتفاق برای تیم ما افتاد.

*‌ در آسیا هم به مرحله بعدی صعود کردید.

تیم پرسپولیس فصل گذشته دچار بدشانسی شده بود و نتوانسته بود به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. امسال این کار نیمه‌تمام را باید تکمیل کنیم چون اعتقاد دارم پرسپولیس پتانسیل کسب عنوان قهرمانی آسیا را دارد. امیدوارم بتوانیم مرحله به مرحله با موفقیت به فینال آسیا صعود کنیم.

* برنامه‌ات برای فصل آینده چیست؟

من با پرسپولیس قرارداد دارم و دوست دارم تا فصل آینده هم کنار این تیم باشم. پرسپولیس تیم بسیار بزرگی است و هواداران بی‌شماری دارد که این کار آدم را سخت‌تر می‌کند. هنوز با پرسپولیس برنامه‌های زیادی دارم.

* در این سه بازی باقی مانده بازهم با نفرات اصلی بازی خواهید کرد؟

باز هم از این پس فقط به برد فکر می‌کنیم چون می‌خواهیم امتیازات بیشتری را کسب کرده و اختلاف‌مان را با تیم‌های دیگر لیگ بیشتر کنیم. البته این را هم باید بگویم که ما سه بازی سخت دیگر تا پایان لیگ در پیش داریم.