دلیل سکوت کی روش در مورد لغو بازی با سوریه

جام جهانی 2018 روسیه درحالی از 24 خرداد با دیدار تیم‌های روسیه و عربستان سعودی آغاز می‌شود که تیم ملی ایران در گروه B این مسابقات با مراکش، اسپانیا و پرتغال همگروه است و باید در نخستین دیدار، 25 خرداد به مصاف مراکش برود.

تیم ملی قرار بود تا پیش از شروع جام جهانی با تیم‌های سیرالئون، تونس، الجزایر، سوریه، ازبکستان، ترکیه، یونان و لیتوانی دیدار دوستانه برگزار کند که شاگردان کی روش تا کنون مقابل سیرالئون و الجزایر به پیروزی رسیده و در دیدار با تونس متحمل شکست شده اند. تمامی حریفان ایران در رده بندی فیفا، رنکینگی بالای 20 دارند و به جز تونس، تیم‌های قدرتمندی محسوب نمی‌شوند و البته به جز عقاب‌ها (لقب تیم ملی تونس) 6 تیم دیگر در رنکینگ فیفا از تیم ملی ایران پایین‌تر هستند.

در رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، سیرالئون (98 ) تونس (23) الجزایر (60) ازبکستان (72) ترکیه (38) یونان (45) لیتوانی (147) جای دارند و تیم ملی ایران هم رتبه 33 است، تا به غیر از تونس، تمامی حریفان در رنکینگ پایین‌تر از شاگردان کی روش باشند.

تیم ملی قرار بود تا 21 اردیبهشت در دیداری تدارکاتی به مصاف سوریه برود که به دلیل کمبود بازیکن و حضور تعدادی از بازیکنان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، این مسابقه لغو شد. پس از این اتفاق، بازی تدارکاتی ایران و ازبکستان هم یک روز به تعویق افتاد و قرار است در تاریخ 29 اردیبهشت برگزار شود.

پس از برنامه ریزی برای این دیدار و بعد لغو مسابقه با سوریه ای ها هیچ واکنشی نشان نداد و سکوت کرد که واکنش عجیبی از سوی مرد همیشه معترض فوتبال ایران محسوب می شود و به نظر می رسد او تمام تمرکزش روی تیم ملی و بازی های جام جهانی 2018 روسیه گذاشته است و به حواشی توجه نمی کند.
احتمال می رودکی روش هم نزدیکی به جام جهانی و نیاز به تلطیف فضای فوتبال  را  درک کرده است  و این بهترین حربه برای حضور بدون حاشیه در جام جهانی است.