آخرین وضعیت پرسپولیس و السد پیش از دیدار در آسیا/ تیم برانکو با دو غایب مقابل یاران ژاوی

 دیدار حساس 2 تیم فوتبال پرسپولیس و السد قطر در چارچوب هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا روز دوشنبه ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. 

این بازی برای هر 2 تیم فوتبال پرسپولیس و السد قطر از اهمیت خاصی برخوردار است و به نوعی این دیدار جدال صدرنشینی گروه C هم محسوب می شود و صدرنشین این گروه با تیم دوم گروه A بازی می کند. 

سرخپوشان پایتخت بعد از کسب قهرمانی زود هنگام لیگ هفدهم تمرکزشان را روی بازی های لیگ قهرمانان آسیا گذاشتند تا در این رقابتها به موفقیت دست یابند. آنها قصد دارند برابر السد قطر از میزبانی خود نهایت استفاده را کنند و با حمایت هواداران خود با برتری برابر حریف قطری خود صدرنشین گروه C شوند اما کار سختی برابر تیم قدرتمند قطری دارند. 

شاگردان برانکو بعد از کسب قهرمانی زود هنگام در لیگ برتر انگیزه شان کاهش یافته است و این موضوع برابر تیم پارس جنوبی جم به خوبی احساس می شد. به هر حال برانکو باید برای بی انگیزگی بازیکنان خود چاره ای بیاندیشد تا تیمش برابر السد قطر دچار مشکل نشود. 

فرشاد احمد زاده و محسن ربیع خواه در بازی با پارس جنوبی جم با مصدومیت مواجه شدند و برانکو در نشست خبری بعد از بازی اعلام کرد که این 2 بازیکن به بازی با السد قطر نمی رسند. البته بعد از اخذ جواب ام آر آی مشخص شد ربیع خواه با پارگی رباط صلیبی مواجه است و احتمال عمل جراحی بر روی پای آسیب دیده اش وجود دارد که در این صورت چند ماه قادر به همراهی تیمش در بازی های لیگ برتر نیست. 

به نظر می رسد که برانکو با مصدومیت احمد زاده از مسلمان برابر السد قطر استفاده کند تا در این بازی با مشکل مواجه نشود. 

در آن سوی میدان، تیم السد قطر با 12 امتیاز صدرنشین گروه C  مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است. این تیم با یک تساوی هم صدرنشین این گروه خواهد بود و در مرحله حذفی با تیم دوم گروه A بازی می کند. 

تیم السد قطر در بازی آخر خود در لیگ ستارگان قطر برابر الخریطیات با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد و با روحیه مضاعف به ایران می آید تا مقابل تیم پرسپولیس صف آرایی کند. 

تیم السد قطر مصدوم و محرومی برابر پرسپولیس ندارد و بازیکنان شاخص و مصدوم این تیم از جمله ژاوی، پورعلی گنجی، بغداد بونجاح و حسین الهیدوس می توانند در هفته پایانی لیگ برتر تیم خود را همراهی کنند. 

به هر حال پرسپولیسی ها به حمایت هواداران پرشور خود در بازی پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیاز مبرم دارند تا با برتری برابر حریف قطری خود به عنوان صدرنشین از گروه خود به مرحله بعد صعود کنند. 

بازی رفت 2 تیم با نتیجه 3 بر یک به نفع تیم السد قطر به پایان رسید و بغداد بونجاح آقای گل این تیم قطری در این بازی 2 گل به ثمر رساند. 

به هر حال تیم پرسپولیس قصد دارد جبران شکست بازی رفت را کند اما کار سختی برابر بازیکنان آماده و سرحال تیم السد قطر دارد. 

همچنین ژاوی ستاره سابق تیم بارسلونا و بازیکن فعلی السد قطر همراه با تیم خود به تهران سفر می کند تا برابر پرسپولیس صف آرایی کند. ژآوی در بازی رفت این 2 تیم یکی از بازیکنان موثر السد بود و بازیکنان پرسپولیس باید مراقب پاس های دقیق این بازیکن شاخص باشند.