وثوق احمدی: شکایت فولاد از رفیعی بوده، نه پرسپولیس

سروش رفیعی بازیکن حال حاضر الخور قطر بابت یک پرونده که مربوط به سال گذشته در ایران است، درگیر شده است. ماجرا از این قرار است که باشگاه فولاد به خاطر اینکه رفیعی پس از گذراندن دوران سربازی خود در تراکتور، به اهواز بازنگشته و به 38 روز باقی مانده از قراردادش با این تیم پایبند نبوده، شکایتی علیه او تنظیم کرده است و از کمیته تعیین وضعیت درخواست رسیدگی داشته است.

روزبه وثوق احمدی، رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فوتبال ایران، در خصوص این پرونده به ورزش سه گفت: در ابتدا بگویم که اصلا بحث صدور رای که در رسانه ها مطرح شده درست نیست. باشگاه فولاد فقط از ما درخواست رسیدگی داشته و ما هم موضوع را برای سروش رفیعی فرستادیم و او هم یک وکیل انتخاب کرده که قرار است بیاید و دفاعیات خود را ارائه دهد.

او درباره اینکه چون تیم بعدی رفیعی در آن برهه پرسپولیس بوده، آیا مشکلی گریبان این باشگاه را نیز خواهد گرفت یا خیر، اظهار داشت: بحث شکایت اصلا علیه باشگاه پرسپولیس نبوده و فقط پرونده مربوط به شخص سروش رفیعی است. چرا که پس از گذراندن دوران خدمت سربازی بازیکنان باید به تیم خود برگردند و باقی مانده قراردادشان را طی کنند و موضوع مدنظر فولادی ها همین است.

رئیس کمیته تعیین وضعیت در خصوص جریمه یا محرومیت احتمالی رفیعی در صورت محکوم شدن خاطرنشان کرد: فعلا در مراحل اول رسیدگی هستیم و باید ببینیم وکیل ایشان چه دفاعی می کند. این شرایط خاص است و قانون دقیقا اشاره نکرده که اگر بازیکنی سرباز باشد و به تیم قبلی خود برنگردد، چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود. قوانین سربازی در فیفا نیست و ما جزو کشورهایی هستیم که چنین موضوعی را به صورت خاص داریم. علاوه بر این، چنین پرونده ای تا کنون وجود نداشته که بخواهیم حالا هم مطابق رای آن عمل کنیم. بنابراین اگر ثابت شود که ادعای باشگاه فولاد درست بوده، باید کمیته تشکیل شود و با استعلام های لازم و بررسی بقیه مقررات، تصمیم نهایی را بگیریم.