"شفر" کاری کرد که حالا بازیکنان بزرگ خارجی به استقلال می آیند!

مامه تیام از زمانی که با استقلال قرارداد امضا کرده است، موفق شد خط حمله این تیم را بسیار قدرتمند کند و به یکی از ستاره های این روزهای تیمش تبدیل شود. تیام در گفت و گو با ورزش سه صحبت های جذابی در مورد حضور در استقلال و آینده این باشگاه به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید:

چطور شد که پیشنهاد استقلال را قبول کردی؟

پیش از آمدن به ایران عده ای من را از حضور در استقلال می ترساندند اما با توجه به این که دوستان نزدیک من با شفر کار کرده بودند از من خواستند به حرف هایش گوش بدهم. شفر به من اطمینان داد ایران کشور بسیار امنی است و بازی کردن در باشگاه بزرگی مثل استقلال برای من لذت بخش خواهد بود. همچنین او از هواداران پرشور استقلال برایم صحبت کند و من با انگیزه و شوق بسیار به ایران آمدم.

آیا از تصمیم خود برای پذیرفتن پیشنهاد استقلال راضی هستی؟

من در مدتی که در ایران هستم از تصمیم خود بسیار راضی هستم. در عمر فوتبالی ام کمتر تماشاگرانی مثل هواداران استقلال را دیده ام و همچنین بازیکنان این تیم بسیار مستعد هستند. در رضایت من شفر نقش زیادی دارد، من با مربی های بزرگ زیادی کار کرده ام اما شاید او بهترین مربی باشد که من با آن کار کرده ام.

مهمترین نکته شفر که موفق شده استقلال را به اوج آمادگی برساند چیست؟

شفر در بعد فنی بسیار موفق است و به خوبی می داند ذهن بازیکنان را چطور برای بازی های بزرگ به اوج بلوغ برساند. این مهمترین نکته شفر است که می تواند بازیکنان را در هر بازی به بهترین فرم ممکن برساند.

فکر می کنی بازیکنان بزرگ دنیا هم ممکن است به ایران بیایند؟

بله آنها می توانند بیایند و من با دوستان خودم همیشه صحبت می کنم. البته باید ذهنیت منفی که در اروپا نسبت به ایران وجود دارد، برداشته شود و بازیکنانی مثل من می توانند به این موضوع بسیار کمک کنند.

خیلی ها بعد از سال ها انتظار دارند استقلال بتواند در لیگ قهرمانان آسیا موفق شود. فکر می کنی این انتظار در این فصل به پایان می رسد؟

استقلال قطعا پتانسیل خیلی بالایی دارد. امیدوارم ذوب آهن را شکست بدهیم و بتوانیم برای فصل بعد تیم را تقویت کنیم. در این راه بازیکن خارجی با کیفیت خیلی می تواند به استقلال کمک کند و من شک ندارم حالا دیگر بازیکنان خارجی بزرگ حاضر هستند به استقلال بیایند.

به نظر تو اولین هدف استقلال برای فصل جدید چه باید باشد؟

اولین هدف استقلال باید تمدید قرارداد با شفر باشد. اگر تمدید قرارداد انجام بشود احتمالا خیلی از بازیکنان هم در این تیم خواهند ماند. شفر برنامه های بلند مدت و بزرگی برای استقلال دارد و باید بماند تا بتواند برنامه های خود را پیاده کند.