ایرادی که پیشکسوت فوتبال به برگزاری لیگ برتر گرفت

حمید درخشان کارشناس فوتبال کشورمان درباره رقابت‌های لیگ هفدهم گفت: اشکالاتی در برگزاری رقابت‌ها از جمله در زمان برگزاری مسابقات و دیگر موارد وجود داشت. از طرفی با توجه به اینکه  مسابقات لیگ باید روان‌تر برگزار می‌شد، اما تعطیلی در دیدار‌ها باعث شد که چرخه لیگ به کندی حرکت کند.

او ادامه داد: ما در بخش سخت افزاری باشگاه‌ها مشکل داریم و اشکالاتی که در سال‌های گذشته هم بود امسال نیز با آن مواجه بودیم و این مشکلات هنوز رفع نشده است.

کارشناس فوتبال کشورمان بیان کرد:مشکلات اساسی فوتبال به نبود زمین‌های استاندارد، نداشتن استادیوم‌های مناسب و خیلی دیگر از موارد برمی‌گردد. بهتر است اینگونه مشکلات برطرف شود چرا که در حال حاضر خیلی از تماشاچیان برای تماشای بازی با وجود داشتن بلیت پشت درب‌های بسته ورزشگاه می‌مانند و سرویس دهی به آن‌ها خوب نیست. منبع درآمد ما از حضور همین هواداران در ورزشگاه ها است و به طور حتم اگر امکانات به خوبی فراهم شود هواداران نیز استقبال خوبی در تمام بازی‌ها خواهند داشت. ما در لیگ امسال شاهد بودیم که در برخی از بازی‌های شهرستانی تعداد هواداران به ۵۰۰ نفر هم نمی‌رسید که این مساله اصلا برای فوتبال ما خوب نیست.

او در مورد اینکه آیا لیگ امسال نسبت به سال‌های دیگر پویا‌تر شده بود یا خیر اظهار کرد:کیفیت لیگ‌ هنوز استاندارد نیست و  تعطیلی‌ها و  آماده نبودن تیم‌ها در ابتدای فصل باعث شده بود تا اینکه نتوانیم لیگ پویایی را داشته باشیم.

او در مورد قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی ذوب آهن و سقوط تیم‌هایی همچون مشکی پوشان و نفت تهران اظهار کرد: تیم‌هایی که قهرمان و نایب قهرمان شدند در یک نقطه اشتراک خوبی داشتند و آن هم وجود مدیران خوب در راس کار بود. مدیرانی که با حضور در پرسپولیس و ذوب آهن بهترین امکانات را برای مربیان از جمله سخت افزاری، پول، هزینه و بازیکن فراهم کردند تا آن‌ها موفق شوند. البته در این موفقیت مسائل فنی کادرفنی هم تاثیر گذار بود و در این میان همه کمک کردند و دست به دست هم دادند تا تیم به موفقیت برسد، اما تیم‌هایی که سقوط کردند تیم‌هایی بوند که مدیران ثابتی نداشتند و نبود پول و امکانات باعث شد تا آن‌ها موفق نباشند. به این ترتیب تیم‌هایی که  مدیریت نداشتند و بی پول بودند به لیگ یک سقوط کردند و تمامی این موضوعات را ما امسال در لیگ شاهد بودیم.

درخشان درباره عملکرد داورها در رقابت‌های لیگ برتر عنوان کرد: تا حدودی قضاوت داوران در لیگ برتر بهتر شده بود البته نمی‌توان گفت ایده آل بوده چرا که اشکالاتی هم وجود داشت.