خداداد عزیزی: ایران می‌تواند مقابل پرتغال برنده باشد

حماسه‌ساز ملبورن اعتقاد دارد موفقیت در جام جهانی شدنی است. خداداد عزیزی با اشاره به اهمیت بازی با مراکش گفت: ما باید بتوانیم در این مسابقه مهم امتیاز بگیریم. باید به این باور برسیم که حتی می‌توانیم مقابل پرتغال برنده باشیم چون بیشتر اتکای این تیم به رونالدو است و باید این مهاجم را بست اما در عین حال این را هم بگویم که نمی‌توانیم برابر اسپانیا امتیاز بگیریم؛ حداقل در این برهه توانش را نداریم.

از خداداد عزیزی در خصوص انتخاب زلاتکو کرانچار به عنوان سرمربی تیم ملی امید سؤال کردیم. او در پاسخ گفت: او طوری در سپاهان خراب‌کاری کرد که تا چند سال زمین چمن ورزشگاه نقش جهان نیازی به کودپاشی ندارد و نمی‌دانم چرا تیم امید که پشتوانه بزرگ تیم بزرگسالان محسوب می‌شود را به او واگذار کردند. در کل اسم چند گزینه تیم امید قبل از انتخاب سرمربی نشان می‌داد دنبال رفع مسئولیت هستیم. به عنوان مثال اسم یک مربی داخلی را می‌آوردند که ۲ سال مربیگری نکرده و یک فرد بدنام میان فوتبالی‌هاست.

خداداد در خصوص قهرمانی پرسپولیس در لیگ و فینال جام حذفی پنج‌شنبه میان استقلال و خونه‌به‌خونه گفت: پرسپولیس فصل را خوب شروع کرد اما برعکس استقلال فصل را به بدترین شکل ممکن آغاز کرد و امتیازات زیادی از دست داد. استقلال در نیم‌فصل دوم اوج گرفت ولی چوب امتیازات از دست رفته اول فصل را خورد؛ تا اینجای کار مربی آلمانی‌اش عملکرد خوبی داشته و در لیگ آینده از مدعیان جدی خواهد بود و قهرمانی این تیم در جام حذفی در دست خودش است.

بازیکن سال 97 قاره آسیا پیرامون عملکرد مهاجمان فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی مهاجمان خوبی دارد که در لیگ‌های مختلف در حال بازی هستند؛ از کاوه رضایی در بلژیک تا آزمون، طارمی، قوچان‌نژاد، علیپور و... استعدادهای خوبی هستند ولی یک نفر داریم نظیر علیرضا جهانبخش که هم استعداد بالایی دارد و هم خوش‌اخلاق و حرفه‌ای است که می‌تواند الگوی خوبی حتی برای همبازیانش باشد تا به مراحل بالاتر هم برسند. خداداد درباره حضور مجدد خود در باشگاه سیاه‌جامگان گفت: برای سومین بار با این باشگاه همکاری می‌کنم. هم تیم به شهرم تعلق دارد و هم با مالک باشگاه دوستی دارم و صادقانه گفته‌ام اگر مشکلی به وجود بیاید همکاری‌ام را قطع می‌کنم اما این را در نظر بگیرید که این باشگاه کاملاً خصوصی است و در این شرایط اقتصادی هزینه‌های میلیاردی یک باشگاه سخت است. وقتی هم تیم خوب نتیجه نمی‌گیرد مالک دلسرد می‌شود. در همین سیاه‌جامگان اکثر بازیکنان 70 درصد دریافتی داشته‌اند که در مقایسه با باشگاه‌های دیگر خیلی بهتر پول داده‌اند. لیگ تمام شد و لیگ یک اواخر شهریور آغاز می‌شود، تلاش می‌کنم تا روزی که هستم بهترین‌ها را برای سیاه‌جامگان انتخاب کنم و امیدوارم این تیم به لیگ برتر بازگردد.