سبقت مسی از صلاح برای کفش طلای اروپا

شاید صحبت از توپ طلا خیلی زود باشد اما یکی از فاکتورهای دریافت این عنوان بزرگ، رسیدن به کفش طلای اروپاست. رقابت برای فتح کفش طلا در حال حاضر بین لیونل مسی و محمد صلاح در حال پیگیری است و البته چیرو ایموبیله هم چراغ خاموش پیش می‌رود. جدول گلزنان اروپا تا پایان فصل بدون تردید دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.

سبقت با هت‌تریک

تا قبل از بازی بارسلونا و دپورتیوو لاکرونیا، محمد صلاح در جدول 2 گل از لیونل مسی پیش بود اما هت‌تریک پسرک آرژانتینی باعث شد، مهاجم مصری لیورپول در آستانه بازی با رم به جایگاه دوم تنزل پیدا کند. مسی برای اینکه پنجمین کفش طلای خود را به دست آورد4 هفته دیگر فرصت دارد تا به تعداد گل‌های خود اضافه کند.

از 2009 تا 2018

مسی در شرایطی به دنبال کفش طلا است که قبلاً 4 بار این عنوان را مال خود کرده بود. او در فصل 2010-2009 با زدن 34 گل توانسته بود فاتح کفش طلا شود. دو سال بعد یعنی در فصل 2012-2011 با زدن 50 گل یک رکورد فوق‌‌العاده از خود به جا گذاشت. آمار گل‌های لئو در فصل 2015-2014 عدد 48 را نشان می‌داد و فصل 2013-2012 هم 46 گل داشت. بعد از 2 سال دوری از این عنوان، لئو این‌بار عزم خود را جزم کرده تا هرطور شده کفش طلا را به خانه ببرد.

بازی‌های باقی‌مانده

باتوجه به مسجل شدن قهرمانی آبی‌واناری‌ها در لالیگا، مسی با آسودگی خاطر بیشتری می‌تواند به هدفش برسد. بارسا در هفته‌های پایانی باید با لوانته در خارج از خانه بازی کند و سپس آماده مصاف سخت و حیثیتی با رئال‌مادرید در نوکمپ شود. تقابل با ویارئال و رئال سوسیه‌داد در هفته آخر نیز در خانه بارسلونا خواهد بود.

رونالدو نهم

در شرایطی که چیرو ایموبیله ایتالیایی نزدیک‌ترین بازیکن به لیونل مسی و محمد صلاح برای دریافت جایزه کفش طلا است، جای خالی کریس رونالدو شدیداً به چشم می‌‌آید. شماره هفت پرتغالی رئال‌مادرید با 24 گل و 48 امتیاز در مکان نهم جدول قرار دارد و تنها یک گل از لوئیس سوارس دهم جدولی فاصله دارد.