پرسپولیس در مقابل عنکبوت / استقلال و ذوب آهن دیداری تمام ایرانی در آسیا

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی  امروز آغاز می‌شود که پرسپولیس در ورزشگاه محمد بن زاید مهمان تیم الجزیره امارات است.

شاگردان برانکو در گروه C. مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های فوتبال السد قطر، نسف قارشی ازبکستان و الوصل امارات همگروه بودند و در نهایت با کسب ۱۳ امتیاز به عنوان صدرنشین این گروه به مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کردند.

سرخپوشان ایران بهترین عملکرد را در میان نمایندگان ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا داشتند و در رقابت تنگاتنگ با السد قطر توانستند صدرنشین گروه C شوند.

شاگردان برانکو در لیگ هفدهم توانستند برای دومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر شوند و اکنون به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا هستند، اما کار سختی در این رقابت‌ها پیش رو دارند.

حکم محرومیت ۵ ساله افشین پیروانی چند روز پیش به باشگاه پرسپولیس ابلاغ شد و کمیته اخلاق به او اجازه همراهی با سرخپوشان  در سفر به امارات را نداد. همچنین اصغر نیک سیرت مترجم برانکو هم به علت الفاظی که بعد از کسب جام قهرمانی در یک ویدئوی منتسب به صفحه اجتماعی محسن مسلمان به کار برد با دستور موقت حق فعالیت در باشگاه پرسپولیس ندارد.

مسئولان پرسپولیس به علت اینکه مشکلی در امور اجرایی این تیم برای بازی برابر الجزیره امارات ایجاد نشود، حسین خبیری را جایگزین پیروانی کردند تا امور مربوطه را انجام بدهد. البته خبیری به علت نداشتن کارت نمی‌تواند در نیمکت سرخپوشان بنشیند و شایدامیرعلی حسینی مدیر روابط بین الملل عهده دار وظایف سرپرستی تیم شود.

اصغر نیک سیرت مترجم برانکو با وجود تلاش‌های مسئولان پرسپولیس نمی‌تواند این تیم را در بازی با الجزیره امارات همراهی کند و به احتمال زیاد فرزاد حبیب اللهی آنالیزور تیم وظیفه ترجمه اظهارات برانکو را برعهده می‌گیرد.

سید جلال حسینی به علت محرومیت و محسن ربیع خواه به دلیل مصدومیت قادر به همراهی پرسپولیس برابر الجزیره امارات نیستند.علی علیپور مهاجم پرسپولیس هم مصدومیتش برطرف شده است و مشکلی برای این بازی ندارد.

الجزیره امارات 

تیم الجزیره امارات در گروه A. مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های فوتبال الاهلی عربستان، تراکتورسازی ایران و الغرافه قطرهمگروه بود و در نهایت توانست با ۸ امتیاز به عنوان تیم دوم این گروه به مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کند.

تیم الجزیره امارات در مرحله گروهی در ۲ بازی رفت و برگشت برابر تراکتورسازی نماینده کشورمان به تساوی دست یافت.

تیم الجزیره در لیگ داخلی امارات موفق نبوده است و نتوانسته سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل بعد را کسب کند، بنابراین این تیم به دنبال پیروزی در ۲ بازی رفت و برگشت برابر پرسپولیس است تا در لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت دست یابد.

البته تیم الجزیره امارات فصل گذشته قهرمان لیگ کشور خود شد و در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۷ هم توانست نتایج خوبی بگیرد و با نتیجه نزدیک ۲ بر یک برابر رئال مادرید شکست خورد.

رومارینیو از برزیل، علی خسیف از امارات و مبارک بوسوفا از مراکش بازیکنان شاخص این تیم اماراتی هستند.

علی مبخوت با ۴ گل زده بهترین گلزن تیم الجزیره امارات در لیگ قهرمانان آسیاست. در آن طرف هم علی علیپور با ۳ گل زده بهترین گلزن سرخپوشان پایتخت در رقابت‌های آسیایی است.

لقب تیم الجزیره امارات" عنکبوت" است و هنک تن کیت هدایت این تیم اماراتی را برعهده دارد.

کیمورا هیرویوکی، کاراکامی ساتوشی، می‌ها راجوو آراکی یوسوکه از ژاپن قضاوت این دیدار را برعهده دارند و ون جونگ، چون از کره جنوبی ناظر داوری و چان کا جونگ از هنگ هنگ نماینده آسیا این بازی هستند.

استقلال  - ذوب آهن / دیدار تمام ایرانی لیگ قهرمانان آسیا 

دیدار تیم های ذوب‌آهن و استقلال تهران در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 19:15 روز سه‌شنبه هفته جاری در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود  آبی های تهران در حالی به میدان می روند که به تازگی موفق به کسب جام حذفی شده اند.

شاگردان شفر با حضور در رقابت های آسیایی توانستند در نخستی دیدار خود برابر الریان قطر به تساوی 2 بر 2 دست پیدا کنند .استقلالی ها همچنین در دیدار دوم مقابل الهلال عربستان بازی را با نتیجه یک بر صفر بردند و در نهایت آبی ها در سومین دیدار آسیایی با نتیجه 2 بر 2 برابر العین امارات بازی را به اتمام رساندند.

چهارمین بازی آسیایی شاگردان شفر مقابل العین امارات بود که این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید .آبی پوشان در بازی بعدی خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بازی را دو بر صفر از الریان قطربردند . شاگردان شفر با برد یک بر صفر از الهلال عربستان توانستند در مرحله یک هشتم نهایی حریف تیم فوتبال ذوب آهن شوند.

مامه تیام مهاجم آبی پوشان پایتخت به دلیل مصدومیت از ناحیه پا نمی تواند در دور رفت آبی ها را برابر ذوب آهن همراهی کند .

بازیکنان تیم فوتبال استقلال برای رویارویی مقابل ذوب آهن بی وقفه تمرینات خود را دنبال می کنند و سپس روز یکشنبه راهی اصفهان می شوند تا برابر حریف به میدان بروند.

استقلالی ها بدون محروم و بازیکن یک اخطاره به مصاف ذوبی ها می روند.

شاگردان شفر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا موفق شده بودند با کسب 12 امتیاز صدر نشین گروه خود باشند.

ذوب آهن اصفهان

تیم فوتبال ذوب آهن با هدایت قلعه نویی توانسته پس از پشت سر گذاشتن حریفان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک هشتم نهایی برابر  استقلال به میدان برود .

شاگردان قلعه نویی که استراحت بیشتری نسبت به استقلالی ها داشته اند در صدد هستند تا در اصفهان کار را تمام کنند و اجازه برد به آبی پوشان را ندهند .

ذوبی ها در اولین دیدار آسیایی برابر الدحیل قطر بازی را سه بر یک به حریف واگذار کردند و در نهایت آنها در دومین بازی خود در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر تیم لوکوموتیو تاشکند را ببرند .

بازیکنان تیم فوتبال ذوب آهن همچنین در سومین دیدار آسیایی برابر الوحده امارات بازی کردند و با نتیجه 2 بر صفر پیروز میدان بودند اما تیم الوحده امارات در چهارمین دیدار تیم ذوب آهن را با نتیجه 3 بر صفر شکست دادند .همچنین شاگردان قلعه نویی در پنجمین دیدار با تیم الدحیل قطر بازی را با نتیجه یک بر صفر واگذار کردند و در نهایت آنها در آخرین بازی و پیش از اینکه به  حریف تیم استقلال شوند بازی برابر لوکوموتیو تاشکند به تساوی 1 -1 رسیدند.

تیم فوتبال ذوب آهن بدون بازیکن محروم و بازیکنی که یک اخطاره باشد برابر استقلالی ها بازی می کنند.

شاگردان قلعه نویی همچنین با کسب 7 امتیاز رده دوم جدول خود را تصاحب شدند.