شفر: باید برای انتخاب دروازه بان تصمیم بگیرم

شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با ذوب آهن گفت:در ابتدا باید بگویم پیش از آغاز رقابت های آسیایی و قبل از اینکه در مرحله گروهی کارمان را آغاز کنیم خیلی‌ها این شانس را برای ما قائل نبودند که ما حتی بتوانیم صعود کنیم اما در حال حاضر خوشحالم که به مرحله حذفی صعود کردیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال  ادامه داد: 2 بازی مهم در پیش رو داریم و قصد این را داریم که به دور بعد برویم و در این راستا همه کارهایمان که در گذشته انجام دادیم از صعود به دور بعد تا قهرمانی حذفی کار بسیار سختی بود.

او افزود: باور کنید هیچ زمان تیمی مانند حالای استقلال ندیدم. بازیکنان   در تمام تمرینات و مسابقات با صد در صد وجود  تلاش  می کنند. این یک پیام برای مدیرعامل باشگاه است.

شفر درباره سیستم مسابقات گفت:از این  سیستم خوشحال نیستم. چرا در همان ابتدای مسابقات باید ٢ تیم ایرانی برابر هم قرار بگیرند؟ در اروپا در مراحل بالاتر دو تیم از یک کشور برابر یکدیگر قرار می گیرند. این برای ذوب آهن و استقلال و البته فوتبال ایران خوب نیست. البته حالا نمی توانیم  کاری  انجام دهیم. ما اعتماد به نفس داریم و امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.

تیام فردا برای استقلال بازی می کند

او در پاسخ به این سوال که آیا به جز تیام استقلال برای بازی فردا مصدم دیگری هم دارد یا خیر اظهار کرد :  یا خیر بیان کرد :شما از کجا می دانید تیام نمی تواند برای ما بازی کند؟ شما خودتان رسانه ها را می شناسید و شاید همه اخبار درست نباشد. او فردا می آید و برای ما بازی خواهد کرد. مصدومانی که از گذشته داشتیم، یعنی محسن کریمی و پادوانی در این دیدار به دلیل مصدومیت طولانی مدت حضور نخواهند داشت. شما دیدید که بعد از فینال حذفی همه به یاد پادوانی بودند زیرا ما یک تیم هستیم و همه در کنار یکدیگر هستیم و روحیه خوبی داریم و من از این بابت خوشحال هستم و به تیمم افتخار می کنم.

شفر عنوان کرد: هر دو تیم استقلال و ذوب آهن از تیم های خوب فوتبال ایران هستند.مسابقه ای از تیم ذوب آهن که با تیم ازبکستانی داشت را تماشا کردم و بعد از 10 دقیقه متوجه شدم که ذوب آهن به مرحله بعدی می رود و همین اتفاق هم رخ داد.

او افزود :نمی توانم راجع به احساسم به شما بگویم  اگر من همیشه احساس خوبی نداشته باشم، شاید بازیکنان علیه من باشند. اگر به صحبت باقری توجه کرده باشید، متوجه می شوید که ما  اعتماد به نفس  کاملی داریم و برای برد گرسنه هستیم. ما بعد از فینال حذفی همچنان کار داریم و دو بازی مهم پیش رو داریم. در دوره کاری من سه مرتبه این اتفاق رخ داد که یک تیم آلمانی برابر یک تیم آلمانی قرار گرفتند و در فینال نیز گلادباخ و فرانکفورت با یکدیگر بازی کردند اما این موضوع خوب نیست و امیدوارم این شرایط با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییر کند.

باید درباره انتخاب دروازه بان تصمیم بگیرم

سرمربی استقلال درباره اینکه دروازه بان تیم مقابل ذوب آهن چه کسى خواهد بود گفت :باید راجع به این موضوع فکر کنم، شب بخوابم و سپس تصمیم بگیرم. خیلی وقت ها من فکری کردم و صبح نظر جدیدی داشتم. همینطور در عمان دیدید که رحمتی برابر الهلال بازی کرد و حسینی در دیدار العین حضور داشت. باید ببینیم حریف ما چه سبکی از فوتبال را بازی می کنند و سپس ما تصمیم می گیریم که کدام دروازه بان بازی کند. ما دو تا از بهترین دروازه بان های ایران را در اختیار داریم.

شفر درباره اینکه تیم ذوب آهن به گلزنی در دقایق پایانی معروف است، گفت: این موضوع درست است. این اتفاق برای ما نیز رخ داد و ما در اواخر بازی با یک ارسال روی دروازه شکست خوردیم. اما باید بگویم مسابقه فردا در لیگ قهرمانان با شرایط جدید است و خود ما نیز تیمی هستیم که این کار را انجام می دهیم. ما در دیدار پیکان نیز 10 نفره بودیم اما ابراهیمی گل پیروزی را زد. به این ترتیب می دانیم باید چه کاری انجام دهیم و صحبت های فرشید را شنیدید. ما به نظم و هماهنگی خوب و البته نتیجه خوب نیاز داریم. این بازی آخر نیست و ما دو بازی پیش رو داریم و امیدوارم نتیجه ای کسب کنیم که برای بازی برگشت به آن نیاز داریم.

نباید اجازه دهیم توپی به مهاجمان ذوب آهن برسد

او ادامه داد :استقلالی هاى زیادی کنار هتل ما بودند و امیدوارم فردا نیز در ورزشگاه حضور آنها همینطور باشد چرا که این موضوع برای ما بسیار مهم است. هواداران و تیم ما با هم بازی می کنند و با هم هستند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد کنترل خط حمله ذوب آهن در بازى فردا بیان کرد :بهتر خواهد بود که در مسابقه فردا توپی به مهاجمان ذوب آهن نرسد و به نوعى باید جلوی رسیدن پاس آخر به مهاجمان ذوب آهن گرفته شود. به طور مثال وقتى رونالدو را نگاه می کنید باید دقت کنید که چگونه پاس آخر به او می رسد.

شفر عنوان کرد :تیم ذوب آهن از ضربات ایستگاهی و کرنر با بازیکنان قد بلند خود به خوبی استفاده می کند و در همین راستا ما هم نباید خطا و کرنر به تیم حریف بدهیم. البته ما هم بازیکنان سر زن بسیار خوبی مانند فرشید باقری داریم که برابر الهلال خوب بازی کرد و توانست بازیکن بلند قامت الهلال را در دوئل های هوایی شکست دهد.