آقای برانکو نمی شود با لج و لجبازی کاری انجام بدهید

شکست تیم پرسپولیس در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با انتقاد کارشناسان امر مواجه شده و بیشتر از هر چیز نسبت به استراتژی این تیم در بحث دفاعی ایرادهای مهمی از پرسپولیس گرفته می شود.

جواد منافی درباره دیدار پرسپولیس مقابل الجزیره امارات و باخت 2-3 در ابوظبی حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

*باز پرسپولیس به بازی بزرگ رسید؟

این مشکلات در قبل هم دیده شده است. هر بار به بازیهای بزرگ و سخت می رسیم این مشکلات بیشتر خودشان را نشان می هند. ما قبلا هم این مشکلات را دیده بودیم. دیدارهایی که کمی به تیم سخت تر می رسیم به ویژه در آسیا مانند همین سال قبل چنین مشکلاتی بروز می کنند. ولی خب چند بار هم کارشناسان گفتند و من هم متذکر شدم که این قبیل مشکلات هست اما کسی توجه نمی کند!

*تعدادی بازیکن همیشه هستند و تعدادی همیشه نیستند!

یکسری بازیکنان هستند که تحت هر شرایطی در ترکیب حضور دارند. نه فقط در پست دفاع بلکه در همه پستها. ظاهرا در این زمینه با کسی یا اشخاصی لج و لجبازی می شود! در نقطه مقابل برخی بازیکنان که در لیگ توانایی هایشان را نشان دادند به خاطر یکسری مشکلات در این قبیل مسابقات از آنها استفاده نمی شود. اما آنهایی که تحت هر شریطی از آنها استفاده می شود هر کاری می خواستند می کردند. باید پاس می دادند، نمی دادند. خیلی راحت با توپ ور می رفتند. بدون اینکه تیم را در موقعیت حمله قرار دهند پاس نمی دادند.

*می شد راحت الجزیره را شکست داد

اصلا بازی اینقدر راحت بود که می شد سه امتیاز را راحت گرفت ولی این اتفاق نیفتاد! الجزیره تیمی نبود که پرسپولیس را شکست بدهد.

*برانکو چه اصراری به تغییر پست دارد؟

حسین ماهینی سالهاست در پست دفاع راست بازی می کند که پست تخصصی اش است نمی دانم چه اصراری است که او در هافبک وسط یا دفاع میانی بازی کند؟

*شاید اعتمادبنفس شجاع بیش از اندازه است!

من قبلا هم گفته ام که شجاع بازیکن خوبی است ولی یکسری اشکالات دارد و کارهایی را انجام می دهد که در شرایط حساس مشکل بوجود می آورد. شاید این به خاطر اعتمادبنفس بیش از اندازه اش است یا چیزی دیگر نمی دانم! سئوال این است که چرا این اشتباهات را انجام می دهد؟

*کنار تعریف از برانکو انتقاد هم می کنیم

در هر صورت همان طور که باید از برانکو تعریف و تمجید کرد که تیم را دو سال قهرمان کرده است ولی یکسری اشکالات دارد که در بازیهای بزرگ گریبان تیم را می گیرد و برطرف نمی شوند. حالا اگر الکی از او تعریف و تمجید کنیم و به به و چه چه بگوییم درست نیست. من همیشه انتقادم را کرده ام و احساس می کنم الان هم باید بگویم.

*به فکر جایگزین سید جلال باشید

سید جلال از نظر سنی در شرایطی است که سال بعد یا سالهای بعدتر بالاخره باید از فوتبال خداحافظی کند و باید فکری به حال خط دفاعی پرسپولیس شود.

*هم آسیا را از دست دادیم هم جام حذفی

سال قبل هم جام آسیا را از دست دادیم و هم خیلی راحت از جام حذفی کنار رفتیم و الان هم با این باختی که دادیم یک مقدار کار سخت شده است. فوتبال است و هزاران مشکل که فکر می کنم باید این مسایل در تیم حل شود.

* پرسپولیس نمی تواند بی خیال بازیکنانش شود

ما پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس را بسته می بینیم و باید همه بازیکنان را حفظ کرد. ما یکی از این بچه ها را از دست بدهیم فصل بعد به مشکل برخواهیم خورد. آقای برانکو شما مربی بزرگی هستید و باید مدیریت کنید. باید مشکلاتان را با بازیکنانی مانند مسلمان حل کنید. پرسپولیس در شرایطی نیست که بی خیال بازیکنانش شود.

* چرا مشکل مسلمان مدیریت نمی شود؟

این بازیکنان هستند که در اختیار برانکو قرار می گیرند و هر فوتبالیستی خلق و خوی خودش را دارد و او باید آنها را مدیریت کند و این مسایل را از تیم کنار بریزد. اختیار تام دست شماست و شما تشخیص می دهید که چه کسی بازی کند و چه کسی بازی نکند. ولی الان تیم مشکل دارد و نمی شود با لج و لجبازی کاری انجام بدهید که به ضرر باشگاه شود. ما هر چه می گوییم برای منافع باشگاه است.

*ایرادها در بازیهای حساس رو می شوند!

همه می دانند که تیم مشکل دارد به ویژه در خط دفاع مان کاملا مشکل داریم. ما گلهای ابتدایی را دریافت کردیم که حتی بعضی از آنها با عقل جور در نمی آید. هم در سیستم دفاعی و هم روی خط دروازه ایراداتی داریم. جالب اینکه همیشه هم این اشتباهات در بازی های بزرگ و حساس رخ می دهد.

*برانکو فکر می کند بازی حذفی هم لیگ است؟

احساس می شود که برانکو تیم را طوری به میدان می فرستد که نمی داند رقابت حذفی است. ظاهرا تصور می شود ما در لیگ در حال بازی هستیم. در حالی که در دور حذفی ما باید در دفاع مستحکم تر باشیم و در کار حمله بهتر کار کنیم ولی خب باز هم خیلی مبتدی و خیلی راحت سه امتیاز را از دست دادیم.

*باز پرسپولیس کار خودش را سخت کرد

درست است که در استادیوم آزادی مقابل 100 هزار تماشاگر می توانیم نتیجه را جبران کنیم و یا کارهایی انجام بدهیم. ولی باز هم شرایط سختی در انتظار پرسپولیس است. این تیم باز هم کار خودش را سخت کرد.