چه کسی عامل جدایی کریمی از سپیدرود بود ؟

از این رو با جواد تن زاده مالک باشگاه سپیدرود گفتگویی انجام شده است که در ادامه می خوانید.

چه شد که به خرید سپیدرود علاقه مند شدید؟

هیچ گاه یادم نمی رود، روزی که سپیدرود ۱۸ میلیون تومان پول سفر به اهواز برای مسابقه با فولاد را نداشت و دوستان از من این پول را گرفتند تا آبروی شهرم در لیگ برتر حفظ شود و اگر من این ریسک تیمداری را نمی پذیرفتم و در آن برهه حساس از زمان قبول نمی کردم  به احتمال زیاد امروز در عزا و ماتم سقوطی قرار داشتیم که من هرگز خودم را نمی بخشیدم.

آن زمان آقایان برای امضا گرفتن این قرارداد آغوش گرم داشتند و با استقبال فراوان تیم را واگذار کردند و جالب اینکه من در آن زمان  بدون امضای قرارداد هزینه ها را پرداخت کردم و فقط یک هوادار بودم و هم اکنون هم همان هواداری هستم که این تیم را  دوست دارم، اما نمی دانم که چرا حالا دوستان رنگ عوض کردند!

این انصاف نیست که اگر در بدترین زمان تیم با آن همه مشکلات بعنوان یک هوادار، ریسک را پذیرفتم‌ و درصحنه وارد شدم، حالا این همه قضاوت های غرض ورزانه و عجولانه در مورد من انجام می دهند.

پس از حضور در سپیدرود چه اقداماتی انجام دادید؟

همین ابتدا قاطعانه بگویم که در مدت زمان ۴ ماه بیش از ۴ میلیارد تومان برای سپیدرود خرج کردم و در تاریخ سپیدرود پرداخت چنین پولی نه کم سابقه که بی سابقه است! به لحاظ مالی در باشگاه شفافیت کامل ایجاد کردم و سپیدرود ساختارحقوقی و تشکیلاتی پیدا کرده است.

قراردادی که من امضا کردم مربوط به یک فصل کامل بود، به اضافه بیش از سه میلیارد انباشت بدهی از سال های پیش و در حالی که بیش از نیم فصل از بازی ها گذشته بود و من در دی ماه مالکیت تیم را گرفتم و در ۴ ماه تا آنجایی که توانستم تعهدات خودم را انجام دادم، آن هم در بدترین وضعیت اقتصادی کشور که در بحران بسر می بریم و عملا در اسفند و‌ فروردین هر سال هم که طبق روال عادی برنامه ریزی، اقتصاد کشور عملا تعطیل است.

از طرفی در بندی از قرارداد من آمده است که تا نیم فصل باید ۳۰ درصد قراردادهای فصل جاری پرداخت شود، در حالیکه قرارداد من ۷ دی ماه منعقد شد و ۲ بازی هم از نیم فصل دوم گذشته بود! آن زمان همه می گفتند فقط تیم را نگه دارید و بقیه چیزها مهم نیست.

در حال حاضر از کل تعهدات ۳/۳ میلیارد تومان بدهکاری سنوات گذشته تاکنون دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان را تسویه کرده ام که همه اسناد و مدارک مالی آن وجود دارد و هم زمان بیش از ۵۰ درصد مبلغ قراردادهای فصل را پرداخت کردم و به زودی برای نسبت به تسویه حساب سایرین اقدام خواهم کرد.

آیا از اول هیات فوتبال با شما مشکل داشت؟

در ابتدا که مالکیت باشگاه را به من واگذار کردند فقط از سوی آقایان اعلام می شد که شما فقط تیم را در لیگ برتر نگهدارید دیگر ما هیچ چیزی نمی خواهیم، ولی به یکباره پس از بازی با تیم تراکتور که بقای تیم حتمی شد رفتارها عوض شد و بهانه جویی ها شروع شد.

امروز مصاحبه می کنند و می گویند که ما باید مدیرعامل انتخاب کنیم!! مسئول استعداد یابی و ساختار سازی باشگاه چرا انتخاب کردید!! سوال من از آقای تاج این است که آیا خبر دارد در زیر مجموعه اش در گیلان چه می گذرد؟ بحث حق مالکیت من بر مبنای قوانین جاری کشور اصلا به کنار، آیا قوانین فیفا این اجازه را به نایب رییس هیات فوتبال می دهد که تا این حد در مسائل داخلی یک باشگاه دخالت کند!؟

من از رییس فدراسیون فوتبال می خواهم که حساسیت بیشتری بر روی یکی از معدود تیم های صد در صد خصوصی کشور به خرج دهند و نگذارند بعد از این سرمایه گذار بخش خصوصی از فوتبال فرار کند. حالا که با همه این تلاش ها و برنامه ریزی ها و هزینه ها، این تیم در لیگ برتر باقیمانده است، آیا شایسته و سزاوار این همه برخورد و نامهرمانی هستیم؟ ولی اگر به هر دلیل این تیم دچار سقوط و بحران می شد آنگاه کسی می آمد و حال من و سپیدرود را می پرسید؟ به راستی شیرینی این پیروزی نصیب چه کسی شد؟ کمی منصف باشیم.

داستان شما و کریمی چگونه شروع شد و چرا به این مرحله رسید؟

من در آن زمان علی کریمی را آوردم و خیلی ها به من انتقاد کردند و هنوز هم  سرزنش می شنوم و خود مسئول هیات فوتبال شبانه به من زنگ زد که این کریمی را نیاور، اما من که نباید با تفکرات دیگران تیمداری کنم!

اعتقاد دارم که آن موقع تیم نیاز به یک شوک داشت و کار من درست بود و باید مدیریت بحران می کردم. اما دراین برهه از زمان که بحث جدایی علی کریمی مطرح است و آن هم به درخواست خودش، به دلیل فقط عدم موافقت باشگاه با دو نفر از اعضای کادر فنی همراه او است و هیچ کس حالا این سوال را نمی پرسد که چرا باشگاه حساسیت خاصی به دو نفر از کادر فنی همراه علی کریمی داشته است!؟

من در کادرفنی کریمی دخالت نکردم و تنها از کریمی خواستم با عضوی از کادرش که اتفاقا رشتی هم هست، به دلیل اینکه منشا و ریشه همه اختلافات و تفرقه و حواشی در تیم شده است قرارداد نخواهم بست. مگر می شود یک نفر هر کاری دلش می خواهد انجام دهد و بعد برود پشت کریمی پنهان شود! شما بگویید این حق طبیعی یک مالک خصوصی هست یا نه؟

من در مورد کسی که در مجموعه ام خرابکاری می کند هیچ گونه ارفاقی نخواهد کرد زیرا ثابت شده است که متاسفانه ایشان بطور کامل در تیم و کادر و مدیریت باشگاه  و حتی هواداران باعث اختلاف شدید شده است و هم اکنون نیز شیطنت های فراوانی را ایجاد کرده و همچنان با تماس های تلفنی و پیامک و کارهای تخریبی اقدام به ایجاد اختلاف در تیم و هواداران می کنند و سابقه او هم نشان می دهد که در هر تیمی که بوده از سوی مدیریت باشگاه اخراج شده است!

اینکه کریمی پشت چنین فردی می ایستد به خودش ربط دارد اما من اجازه نمی دهم کسانی که چنین رفتاری دارند از در مجموعه مدیریتی من حضور داشته باشند و هر چه اصرار بیشتری می بینم، مطمئن می شوم که جای درستی دست گذاشته ام.

دلیل حواشی مالی در مجموعه شما چه بوده است؟

متاسفانه در این مدت زمان ۴ ماه افرادی به من نزدیک شدند که از حسن نیت و اعتماد من سوء استفاده کردند و در کنار ضرر و زیان فراوانی که به من زدند باعث ایجاد حواشی و جوسازی منفی شدند و از آنجا که خودشان غرق در فساد و تبانی شده بودند خواستند که با فضاسازی منفی به ترور شخصیتی من بپردازند.

ولی خدا را شاکرم که خودشان در باتلاق فساد خود گیر افتادند و حتی از محل کار خود نیز که یکی از بانک های خصوصی رشت بوده به دلیل طرح شکایت اینجانب اخراج شدند و البته همچنان باید در برابر صدور چک های بی محل و جعل امضای اینجانب در مراجع قضایی پاسخگو باشند.

می گویند که قرار است از سپیدرود به سیاست پا بگذارید؟

هیچ گاه برای کاندیدای نمایندگی مجلس اقدام نکرده و نمی کنم و از سیاست به دور هستم و این را می توانید تیتر کنید تا همه بدانند!

حرف ناگفته؟

دلیل سکوت من در برابر همه این قضاوت ها و تهمت ها و حاشیه سازی ها، فقط حفظ آرامش در تیم بود و اعتقاد دارم که صبر و تحمل با زبان ادب و احترام همیشه بر رفتارهای پرخاشگری پیروز است و متاسفانه متوجه شدم که آقایان فقط با احساسات هواداران تیم سپیدرود، بازی می کنند و هیچ چیزی برایشان اهمیت ندارد.

ما دورنمای بسیار خوبی در سپیدرود داریم و فارغ از تمام غوغا سالاری های پیرامون، با قدرت به کار خود ادامه می دهیم و به هواداران پر تعداد ریشه دار ترین تیم گیلان قول می دهم که با اعتماد به یکدیگر شاهد روزهایی خواهیم بود که دیگر هدف سپیدرود نه روزمرگی، که کسب افتخارات بیشتر باشد