احتمال لژیونر شدن بازیکن جوان استقلال/اگر بروم، دلم برای استقلال تنگ می‌شود

امید نورافکن فصل نسبتاً موفقی را پشت‌سر گذاشت و روزهای خوبی با استقلال داشت تا هم در تیم ملی جایگاه بهتری نزد کی‌روش پیدا کند و هم با هواداران تیمش رابطه‌ای نزدیک‌تر برقرار نماید. او که در لیست ۳۵ نفره تیم ملی برای حضور در اردوهای تیم ملی است، درباره فصل هفدهم لیگ برتر و برنامه‌های آینده‌‌اش حرف زد. متن صحبت‌های او را می‌خوانید.

فصل هفدهم را چطور سپری کردی؟
شکر خدا فصل خوبی بود. تنها نقطه تاریکش سوم شدن‌مان در لیگ بود. این موضوع باعث ناراحتی‌ام می‌شود وگرنه در دیگر تورنمنت‌ها همواره نتایج خوبی گرفتیم.

فصل قبل سه بار برای استقلال در لیگ گل زدی ولی این فصل یک گل زدی! دلیلش چه بود؟
شرایط بازی کردنم در تیم فرق داشت. در تیمی که منصوریان سرمربی‌‌اش بود بیشتر اجازه نفوذ داشتم و می‌رفتم و گل می‌زدم اما امسال شفر تأکید داشته که به جای نفوذ، بیشتر بازی‌سازی کنم. من هم فقط به خواسته کادر فنی عمل می‌کنم.

شفر دقیقاً از تو چه خواسته بود؟
من باید در محدوده میانی زمین متمایل به دفاع چپ و پشت وینگر چپ بازی می‌کردم و هر زمان آقا امید (ابراهیمی) جلو می‌رفت، پشتش را پر می‌کردم. در بازی با نفت هم که گل زدم موقعیت خوبی نصیبم شد.

سال قبل با ۱۴ بازی ۳ گل زدی، امسال با ۲۴ بازی یک گل! ولی از نظر مارکت فوتبالی قیمتت خیلی بیشتر از سال قبل شد؟
این به دلیل دیده شدن استقلال در آسیا هم بود. البته سال قبل تازه اولین سالی بود که من خیلی جدی‌تر در ترکیب استقلال به میدان می‌رفتم و همان‌طور که گفتم با اجازه نفوذ بیشتری در میدان بازی می‌کردم ولی امسال تیم به شکلی کار می‌کرد که من باید در محدوده هافبک می‌ایستادم و بازی را در عرض و طول انجام می‌دادم.

فکر می‌کردی قیمتت این همه رشد داشته باشد؟
این را مدیون استقلال هستم. من به تنهایی هیچ کار خاصی نکردم. مانند همیشه تمریناتم را برگزار می‌کردم و در خدمت تیم بودم اما در آسیا و لیگ برتر وقتی با تیم خوب کار می‌کردم، بهتر دیده می‌شدم. ما امسال در آسیا نتایج خیلی خوبی گرفتیم و این باعث شد تا همه از استقلال حرف بزنند.

در کل فصل را چطور دیدی؟
مسابقات با فشردگی بالایی از نظر رقابتی برگزار می‌شد. شکل تیم‌هایی که بالای جدولی بودند، مشخص بود و همه می‌خواستند با کوچکترین لغزش دیگر رقبا جای‌شان را بگیرند. در کل فکر می‌کنم اگر ما زودتر به شکل امروزی‌مان می‌رسیدیم، حالا نتیجه‌ای بهتر از سومی را در لیگ می‌گرفتیم. قهرمان جام‌ حذفی شدیم و در آسیا هم به جمع ۴ تیم برتر راه پیدا کردیم. غیر از لیگ عالی کار کردیم.

دوست داری در اروپا بازی کنی؟
خیلی دوست دارم. حس می‌کنم با این کار پیشرفت زیادی در فوتبالم به وجود می‌‌آید. ضمن اینکه وقتی در اروپا بازی کنم هر کس درباره گذشته‌ام بپرسد، می‌گویم من فوتبال را از استقلال یاد گرفتم و آغاز کردم و این برای استقلال خیلی خوب می‌شود. این می‌تواند راه را برای خیلی از استقلالی‌ها باز کند.

مشخص است در کدام کشور توپ خواهی زد؟
هنوز به طور دقیق نه. البته مدیر برنامه‌ام در حال بررسی پیشنهادات است. بلژیک و روسیه دو کشوری هستند که تیم‌هایی از آن‌جا مرا خواسته‌اند.

باشگاه رضایتنامه‌ات را می‌دهد؟
می‌توانم بابت رضایتنامه‌ام پول بپردازم ولی حتماً این کار را با اجازه باشگاه انجام می‌دهم.

با این حساب فصل بعد دیگر در استقلال نمی‌بینیمت؟
هیچ‌کس از آینده خبر ندارد. فعلاً که مدیر برنامه‌ام در حال مذاکره با باشگاه است. هم استقلال و هم باشگاه اروپایی.

اگر بروی دلت برای استقلال تنگ نمی‌شود؟
با احتساب دورانی که در تیم‌های پایه استقلال بودم، الان ۷، ۸ سال است که برای این تیم و با پیراهن استقلال فوتبال بازی می‌کنم و قطعاً اگر بروم، دلم برای استقلال تنگ می‌شود.

فکر می‌کنی در لیست نهایی جام جهانی‌ باشی؟
این آرزوی من است که بتوانم همراه تیم ملی به روسیه بروم. در این مدت هم اینقدر تلاش می‌کنم که به این آرزویم جامه عمل بپوشانم.