2 ستاره استقلال در آستانه وداع با شفر

سیدحسین حسینی رکورد گل نخوردن در تاریخ فوتبال ایران را شکست و وریا غفوری به عنوان یکی از ستاره‌های استقلال در نیم‌فصل دوم از قرار گرفتن در فهرست 24 نفره تیم ملی ایران بازماندند. کابوسی بزرگ برای این دو نفر که رؤیاهای زیادی در ذهن برای تجربه بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی داشتند.

بلافاصله بعد از انتشار فهرست نهایی تیم ملی و خط خوردن این دو ستاره استقلال گمانه‌زنی‌ها پیرامون دلایل خط خوردن سیدحسین و وریا آغاز شد تا این اتفاق به جنجالی بزرگ در رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل شود. در این بین واکنش شفر سرمربی آلمانی استقلال به خط خوردن این دو نفر که مدعی شد از این تصمیم کی‌روش سورپرایز شده است نیز مزید بر علت شد تا فشار انتقادات از سرمربی پرتغالی بیشتر شود. همین افزایش انتقادات سرانجام سکوت کی‌روش را شکست تا سرمربی تیم ملی عامل اصلی خط خوردن دو بازیکن مورد علاقه‌‌اش از فهرست را تصمیمات سرمربی آلمانی در ماه‌های گذشته بداند؛ جایی که کی‌روش گفت: «سیدحسین حسینی بعد از ثبت رکورد کلین‌شیت که در تاریخ ایران بی‌نظیر بود نیمکت‌نشین می‌شود یا وریا که در پست غیرتخصصی وینگر راست به جای دفاع راست بازی می‌کند در حالی که من در تیم ملی به یک وریا در پست دفاع راست نیاز دارم، زمینه خط خوردن آنها را فراهم کرد پس نیازی نیست که وینفرد شفر بخواهد از این اتفاق سورپرایز شود چون تصمیمات خود او باعث و بانی خط خوردن دو تن از بازیکنان مورد علاقه من شد».

رمزگشایی کی‌روش از دلایل خط خوردن دو ستاره استقلال به شکلی بود که گفته می‌شود سیدحسین حسینی و وریا غفوری به محض اطلاع از صحبت‌های سرمربی تیم ملی حسابی خشمگین و عصبانی شده و تصمیمی اتخاذ کردند که می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور اردوی استقلال را تحت‌الشعاع قرار دهد! حسینی و غفوری قراردادشان با آبی‌های پایتخت به پایان رسیده و در شرایطی که از مدت‌ها قبل مربی آلمانی به باشگاه اعلام کرد تلاش کنند تا این دو نفر در تیم ماندنی شوند، در تصمیمی مشترک در صدد ترک استقلال و کوچ به تیمی دیگر هستند، اتفاقی که بعید نیست تا یکی دو هفته آینده نهایی و شوک بزرگی به طرفداران این تیم وارد شود.

سیدحسین حسینی از دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار شهرستانی در هفته‌های گذشته پیشنهاداتی را دریافت کرده بود اما چون می‌خواست در استقلال ماندنی شود به آنها پاسخ منفی داد حالا با این حوادث در تیم ملی و رفتاری که شفر با او در سال شکست رکورد تاریخ فوتبال ایران داشت، جدی‌تر به این پیشنهادات فکر می‌کند و گویا با یکی از این دو باشگاه به توافق نجومی هم رسیده است. وریا غفوری هم نه تنها از یکی از همین باشگاه‌ها پیشنهاد دارد بلکه با یکی از تیم‌های صنعتی پایتخت نیز وارد مذاکره شده تا با کوچ به تیمی کم‌طرفدار و بی‌حاشیه شانس خود برای بازگشت دوباره به تیم ملی و حضور در جام ملت‌های آسیا 2019 را امتحان کند. حال باید منتظر گذر زمان ماند و دید این دو بازیکن از استقلال کوچ خواهند کرد تا به نحوی اتفاقاتی که مربی آلمانی برای‌شان رقم زد و با سرنوشت آنها بازی شود را جبران کنند یا نه؟