تارتار: حرفهای کی روش تناقض دارد

مهدی تارتار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت تیم پارس جنوبی و ادامه همکاری با این باشگاه گفت:‌هفته گذشته جلسه خوبی با مدیران باشگاه برگزار کردیم. اگر مشکلات باشگاه حل شود برای من چه تیمی بهتر از پارس جنوبی. ارتباط خوبی با اعضای هیأت مدیره باشگاه دارم و همچنین رابطه خوبی با هواداران داریم. اما همه چیز مستلزم حل مشکلات است. فصل گذشته هم نتایج خوبی گرفته‌ایم.

وی در مورد اینکه منظور از مشکلات مشکلات مالی است، گفت: اصلی‌ترین ومهمترین مشکل فوتبال ما مشکلات مالی است. توقعات از تیم بالا رفته و انتظار دارم با درایت مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی جناب مهندس یوسفی و تلاش رضائیان مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی مشکلات حل شود.

وی با اشاره به جلسه مهم آخر هفته گفت: یک نشست بسیار مهم در آخر هفته با مدیران باشگاه داریم که اگر همه چیز مناسب باشد من به کارم در باشگاه پارس جنوبی ادامه خواهم داد. باید کارمان را زودتر شروع کنیم. یکی از دلایل موفقیت فصل قبل پارس جنوبی شروع زودهنگام تمرینات و یارگیری به  موقع تیم بود. اگر همه چیز خوب باشد و مشکلات حل شود و من در این تیم ماندگار باشم تمرینات رااز 20 خرداد آغاز می‌کنیم.

سرمربی پارس جنوبی در مورد اینکه بارها در مصاحبه‌هایش از کی‌روش خواسته بود بازیکنان تیمش را ببیند و آنها را برای تیم ملی انتخاب کند، گفت:‌ آن زمان که ما به کی‌روش می‌گفتم بازیکنان من برای تیم ملی انتخاب شوند و دیده شوند کی‌روش می‌گفت بازیکنان شما جوان  کم تجربه و آینده‌دار هستند و بهتر است که تجربه  کسب کنند ولی اکنون می‌گوید سیدجلال حسینی را به خاطر سن و سال بالایش از تیم ملی خط زده است. این حرف‌های کی‌روش تناقض دارد. به هر حال قبل از جام جهانی است و نمی‌خواهم خیلی از تیم ملی انتقاد کنم و برای تیم ملی آروزی موفقیت در جام جهانی رامی‌کنم اما ذکر چند نکته را باید یادآوری کنم.

وی افزود: توجیه کادر فنی تیم ملی برای خط زدن بازیکنانی مثل سیدجلال حسینی، وریا غفوری و حسین حسینی دروازه‌بان استقلال قابل قبول نیست. همه می‌دانند بازیکن چند پسته بهتر از بازیکنی است که فقط در یک پست بازی می‌کند. اینکه بگویند غفوری چون هافبک راست بوده از تیم ملی خط خورده درست نیست. یا اینکه سیدجلال حسینی با آن تجربه بالا را از تیم ملی خط می‌زنند خیلی قابل قبول به نظر نمی‌رسد. جام جهانی بزرگترین رویداد فوتبال جهان است و بازیکنان باتجربه‌ای چون سیدجلال می‌توانند برای تیم ملی مفید باشند.

وی تصریح کرد: اینکه کادر فنی تیم ملی توپ را به زمین مربیان باشگاهی می‌اندازد صحیح نیست و باعث اختلاف بازیکن با مربیان باشگاهی می‌شود. بهتر است مربیان تیم ملی اعلام کنند که مربیگری سلیقه‌ای است و ما بر اساس سلیقه‌مان بازیکن را انتخاب کرده‌ایم و شجاعت این را داشته باشند که بگویند ما بر اساس نظر و سلیقه‌مان بازیکن را انتخاب کرده‌ایم و شاید هم بدسلیقه‌ بوده‌ایم اما فوتبال سلیقه‌ای است.

وی افزود: نباید بازیکن را مقابل مربی باشگاهی‌اش قرار دهیم و بازیکن از مربی باشگاهش ناراحت شود. این با اصول حرفه‌ای همخوانی ندارد. به هر حال من برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم و بهتر است اگر انتقادی است بعد از جام جهانی مطرح کنیم هر چند صحبت‌های کی‌روش علامت سؤال بزرگی در ذهن من ایجاد کرد.