گل استیلی به آمریکا ،یکی از 5 گل به یاد ماندنی آسیایی ها در جام های جهانی

در فاصله ی چند هفته مانده به آغاز بازی های جام جهانی 2018 روسیه، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) ، 5 گل به یادماندنی بازیکنان آسیایی در تاریخ رقابت های جام جهانی را انتخاب کرده که یکی از این گل ها،گل خاطره انگیز حمید استیلی به آمریکا در رقابت های جام جهانی 1998 فرانسه است.

در گزارش سایت ای اف سی آمده است: در جام های جهانی همیشه مجموعه ای از گل های شگفت انگیز و به یاد ماندنی به ثمر می رسد و در طول چند سال اخیر تعدادی از بازیکنان آسیایی به خلق این مجموعه غنی از لحظات تاریخی جام جهانی کمک کرده اند.

درفاصله تنها چند هفته مانده به شروع جام جهانی 2018 روسیه، و قرار گرفتن عربستان سعودی برابر روسیه ی میزبان در مسابقه افتتاحیه در مسکو در  روز 14 ژوئن، ما نگاهی خواهیم داشت به پنج گل نمادین و به یاد ماندنی که بازیکنان آسیایی در تاریخ جام جهانی به ثمر رسانده اند.

این گزارش درباره گل حمید استیلی به آمریکا می نویسد:

حمید استیلی (ایران در مقابل ایالات متحده آمریکا، 1998)

جمهوری اسلامی ایران از 12 مسابقه ای که در چهار دوره مسابقات جام جهانی فوتبال (1978، 1998، 2006، 2014) انجام داده، فقط در یکی برنده شده است، اما این پیروزی یکی از خاطره انگیزترین بازی های جام جهانی فوتبال بود.

مسابقه در برابر ایالات متحده آمریکا یکی از شوق انگیزترین بازی های پیش بینی شده در فرانسه در سال 1998 بود و مسابقه ای بود که هر دو سخت به دنبال پیروزی بودند.

و یکی از صحنه های  این بازی  به یکی از تصاویر ماندگار جام جهانی 1998 تبدیل شد.

حمید استیلی، هافبک تیم ملی ایران، روی هوا برخاست و با ضربه سری قوس دار دروازه ی آمریکا را گشود و قبل از این که گل خود را جشن بگیرد، احساسات در چهره اش کاملا مشهود بود و نشان می داد این لحظه  ونه فقط برای تیم ایران بلکه برای ملت ایران، چقدر مهم است.

استیلی که گلش به همراه گل مهدی مهدوی کیا در این مسابقه، پیروزی 2-1 را برای ایران رقم زد می گوید:"امروز، همه من را با آن گل به یاد می آورند."

"افراد پنج تا حتی نود و پنج ساله به خاطر این گل مرا تحسین می کنند. بسیاری از ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می کنند اکنون با افتخار اعتراف می کنند که ایرانی هستند. این پیروزی تمام ایرانیان را متحد کرد."

چهار گل دیگری که در این گزارش به آنها اشاره شده است، عبارتند از:

1- گل پاک دو ایک از کره شمالی مقابل ایتالیا در جام جهانی 1966

گلی که شکست یک بر صفرایتالیا را رقم زد و این تیم را از گردونه رقابت ها حذف کرد و کره شمالی را به یک چهارم نهایی رساند.

2. سعید الاوریان ازعربستان سعودی به بلژیک، در جام جهانی 1994

عربستان سعودی پس از شکست برابر هلند و پیروزی مقابل مراکش، در آخرین بازی خود در مرحله گروهی برابر بلژیک قرار گرفت با علم به این که پیروزی آنها در این دیدار این تیم را برای اولین بار به مرحله حذفی می رساند.

این اتفاق افتاد و سعید الاوریان با گلزنی در دقیقه 5 پیروزی یک بر صفر عربستان را رقم زد تا این تیم صعود تاریخی به مرحله حذفی را تجربه کند.

3. آن جونگ هوان  (کره جنوبی در مقابل ایتالیا، جام جهانی 2002)

ایتالیا پس از شکست از کره شمالی در سال 1966، 36 سال بعد در دور 16 تیمی مقابل کره جنوبی قرار گرفت.

بازی در حالی که 1-1 در وقت های اضافی دوم دنبال می شد آن جونگ هوان در دقیقه 117 دروازه بوفون را گشود و با قانون گل طلایی ایتالیا را حذف کرد.

4. تیم کیهیل (استرالیا و هلند ،جام جهانی 2014)

گرچه استرالیا بازی را 3-2 به هلند واگذار کرد، اما همه پس از مسابقه از گل تماشایی کیهیل که به زیر دیرک افقی دروازه برخورد کرد و وارد دروازه شد، صحبت می کردند و این گل به عنوان یکی از بهترین گل های کیهیل در تیم ملی استرالیا خواهد بود.

سایت ای اف سی این 5 گل را به نظر سنجی گذاشته تا کاربران این سایت بهترین و به یادماندنی ترین گل را انتخاب کنند.

تا لحظه تنظیم این خبر گل حمید استیلی با 64 درصد آرا بیشترین رای را به خود اختصاص داده است.