مقصد بعدی کی روش کجاست؟

کارلوس کی‌روش از جمله مربیان و شخصیت‌های فوتبالی جهان است که همواره مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد به خصوص زمانی که مرد پرتغالی مصاحبه‌ای جنجالی و پرحاشیه داشته باشد. درست مثل گفت‌وگوی مفصل او با رویترز که در آن از خداحافظی با نیمکت تیم ملی ایران بعد از 7 سال خبر داد و این خبر در صدر اخبار پربازدید دنیای فوتبال در فاصله چند روز تا آغاز جام جهانی‌ 2018 روسیه قرار گرفت. کی‌روش با بیان اینکه به پیشنهاد تمدید قرارداد شش ماهه فدراسیون فوتبال ایران پاسخ منفی داده است از دریافت دو پیشنهاد از آسیا و آفریقا خبر داد تا گمانه‌زنی‌ها در خصوص مشتریان این مربی مشهور پرتغالی که در صدد شکستن رکورد صعود به جام جهانی‌ برای پنج دوره متوالی است، به اوج خود برسد.

Sporx‌؛ جاودانگی در ایران هدف کی‌روش

سایت ترکیه‌ای Sporx بعد از انتشار گفت‌وگوی تلویزیونی با سرمربی ایران در حاشیه اردوی تیم ملی در کمپ باشگاه بشیکتاش که در آن کی‌روش از اهدافش برای موفقیت در گروه B جام جهانی‌ پرده برداشته بود، در تحلیل صحبت‌های این مربی با رویترز نوشت: «کارلوس این ذهنیت را به شاگردانش بخشیده که می‌توانند در یکی از دشوارترین گروه‌های ممکن در تورنمنت جام جهانی‌ نتایج فوق‌‌العاده‌ای کسب کنند. از همین‌رو هدف اول او قبل از جدایی از ایران بعد از 7 سال جاودانگی در تاریخ فوتبال این کشور است تا تنها مربی‌ای لقب بگیرد که توانسته این تیم را به دور دوم جام جهانی‌ برساند. کی‌روش مدعی شد صعود از گروه مرگ شدنی است از همین‌رو می‌توان این‌گونه برداشت کرد که مربی پرتغالی در رؤیای جاودانه شدن نامش در بین ایرانی‌ها و تاریخ فوتبال ملی ایران است، کاری که شاید دیگر هیچ مربی‌ای توان انجام آن را نداشته باشد».

تاشکند امیدوار به میزبانی از کارلوس

انتخاب ازبکستان به عنوان یکی از حریفان تدارکاتی ایران در راه جام جهانی‌ می‌تواند با مذاکرات محرمانه رؤسای فدراسیون فوتبال این کشور با کی‌روش ارتباطی نزدیک داشته باشد به خصوص که این تیم با جوانان و استعدادهای ناب خود به مصاف ایران آمد تا مربی پرتغالی از نزدیک با قدرت مشتری آسیایی خود آشنا شود. سایت چمپیونات روس چندی پیش پرده از مذاکرات محرمانه و جدی رئیس فدراسیون فوتبال ازبکستان با کی‌روش برداشت؛ درست در مقطعی که مربی پرتغالی آخرین استعفای خود را تقدیم فدراسیون ایران کرده بود. ازبک‌ها بعد از ناکامی در راهیابی به جام جهانی‌ با هیچ مربی‌ای برای جانشینی ساموئل بابایان به توافق نرسیدند تا همچنان با مربی موقت در بازی‌های دوستانه به میدان بروند. آنها سخت در تلاش هستند تا کی‌روش را از تهران به تاشکند ببرند تا این مربی همان کاری که با ایران انجام داد را برای ازبک‌ها نیز تکرار کند.

اخراج رباح ماجر برای خوشامدگویی به کارلوس

فدراسیون فوتبال الجزایر مدت‌‌هاست در حال مذاکره با مربی پرتغالی برای سپردن سکان هدایت این تیم پرستاره به کی‌روش است. تیم سرشناس شمال آفریقا که ستاره‌هایی همچون ریاض محرز و بغداد بونجاح را در اختیار دارد چند روز پیش رباح ماجر را در تصمیمی غیرمنتظره از سمت سرمربیگری تیم ملی برکنار کرد که این تصمیم نورالدین زطشی رئیس اتحادیه فوتبال این کشور بازتاب‌های زیادی داشت چون رباح ماجر به عنوان اسطوره فوتبال الجزایر از محبوبیت زیادی میان مردم برخوردار بود. زطشی در توجیه این تصمیم مدعی شد به زودی یک مربی بزرگ جانشین رباح ماجر خواهد شد کسی که کارنامه‌ای درخشان در فوتبال دنیا دارد. تمایل الجزایری‌ها به همکاری با کی‌روش به یک سال و اندی پیش برمی‌گردد جایی که بعد از اوج‌‌گیری اختلافات کی‌روش با فدراسیون ایران در پی لغو اردوی آماده‌سازی تیم ملی در امارات آنها برای امضای قرارداد با کارلوس در دبی دست به کار شده و تا مرز امضای قرارداد سه ساله هم پیش رفته بودند که در گام آخر دوباره ناکام ماندند اما حالا جدی‌تر از هر زمان به دنبال همکاری با سرمربی پرتغالی ایران بعد از جام جهانی‌ 2018 روسیه هستند تا در جام ملت‌های آفریقا 2019 در کامرون مدعی اول قهرمانی لقب بگیرند.

مکث

علاوه بر این دو پیشنهاد آسیایی و آفریقایی که به عنوان جدی‌ترین پیشنهادات کی‌روش مطرح شده است، برخی رسانه‌های کامرون از تمایل شدید فدراسیون این کشور برای همکاری با مرد پرتغالی برای قهرمانی در جام ملت‌های 2019 خبر داده‌اند، تورنمنتی که به میزبانی خود این کشور برگزار می‌شود.