تلاش‌های پشت‌پرده و ادامه‌دار عربستان در فوتبال آسیا علیه ایران

دیدار هفته اخیر جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) با ترکی آل شیخ، رئیس هیئت ورزش عربستان و بلافاصله یک روز بعد سفر شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به جده و ملاقات با عادل عزت، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان نشان دهنده این واقعیت است که سعودی ها در حال رایزنی با فیفا و AFC هستند تا کماکان پروژه زمین بی طرف در قبال نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا تثبیت کنند.

*چراغ سبز رئیس فیفا به سعودی ها

ترکی آل شیخ که جایگاهی مشابه وزیر ورزش کشور را دارد پس از این جلسه اظهار داشت که نتیجه این جلسه با ریئس فیفا درباره مسائل مهم مثبت بود.مهمترین مسئله فوتبالی سعودی ها در شرایط کنونی بازی با نمایندگان ایران در زمین بی طرف است.

*ایران قربانی خواسته های شیخ سلمان 

سفر شیخ سلمان به جده پس از پرونده اختلاف عربستان  و متحدانش با قطر که سعودی ها شکست خوردند و به شدت از رئیس بحرینی دلخور بودند به نظر می رسد رئیس AFC برای دلداری از آنها عازم جده شد تا در اظهاراتی عجیب برای تلافی کردن شکست عربستان مقابل قطر، شاید ایران قربانی شود.

*برخورد قاطع با ایرانی ها در پرونده با سعودی ها

شیخ سلمان در پاسخ به سوال خبرنگار سعودی که ایرانی ها می خواهند باشگاه های سعودی را به تهران بکشانند و در ورزشگاه خانگیشان در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند، گفت: همه ما زیر سایه قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا عمل می کنیم و هر گونه رفتار غیر ورزشی و قانون شکنی از سوی باشگاه های ایرانی به کمیته های مستقل(انضباطی) ارجاع داده می شود  و من دخالتی در این موضوع نمی کنم.

با اظهارات رئیس AFC مشخص می شود که خبری از بازی در ورزشگاه خانگی نیست و سعودی ها در این دیدارهای خود با رئیس فیفا  و AFC دوباره ورق را به نفع خودشان برگردانند. سعودی ها درحالی با مسئولان بلند پایه فیفا و AFC دیدار می کنند که مسئولان فدراسیون ایران دست روی دست گذاشتند تا چهارمین سال متوالی هواداران فوتبال از میزبانی تیم هایشان محروم شوند.