انتقاد یک پیشکسوت از لیست کی روش/ از این لیست های انتظار زیاد دیده ایم!

محمد نوازی پیشکسوت تیم فوتبال  استقلال تهران معتقد است بازی دوستانه تیم ملی ایران مقابل ترکیه می تواند پیش از آغاز جام جهانی محک خوبی برای شاگردان کارلوس کی روش باشد. او همچنین صعود تیم های استقلال و پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را کاری دشوار می داند. با نوازی در مورد مسائل جاری این روزهای فوتبال ایران گفتگو کرده ایم.

ارزیابی تان از بازی دوستانه تیم ملی مقابل ترکیه چیست؟

درست است که تیم ملی ترکیه نتوانست به جام جهانی صعود کند اما تیم خوبی است که لژیونرهای زیادی در سطح اول فوتبال اروپا دارد و بازی با چنین تیمی برای ملی پوشان ما بسیار مفید است. برگزاری بازی دوستانه با تیم های خوب دنیا می تواند به کادرفنی تیم ملی کمک کند تا نقاط ضعف و قوت بازیکنان را شناسایی کنند.

به نظرتان تیم ملی می تواند در جام جهانی 2018 روسیه شگفتی ساز شود؟

اگر بتوانیم مراکش را ببریم شانس صعودمان افزایش پیدا می کند. هزینه زیادی برای تیم ملی شده و انتظار می رود که عملکرد ملی پوشان در این دوره نسبت به دوره های قبل بهتر باشد. بازی برابر اسپانیا و پرتغال سخت است اما اگر بازیکنان و کادرفنی در این دو بازی همدلی و اتحادشان را حفظ کنند می توانیم نتایج خوبی مقابل این دو تیم بگیریم.

نظرتان درباره لیست اخیر تیم ملی چیست؟

فکر می کنم همه از خط خوردن سید جلال حسینی، سید حسین حسینی، کاوه رضایی و وریا غفوری شوکه شدند. نمی دانم کی روش چه فکری کرده که این بازیکنان را به تیم ملی دعوت نکرده و به نظرم او باید در این مورد پاسخ قانع کننده ای به اهالی فوتبال بدهد. وریا غفوری که هم پستی من محسوب می شود، هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا بسیار عالی بود و من از دعوت نشدن او شگفت زده شدم.

کی روش گفته که این بازیکنان در لیست انتظار هستند واحتمال دارد که راهی جام جهانی شوند.

ما از این لیست های انتظار زیاد دیده ایم! خود من قبلا تجربه حضور در این گونه لیست ها را داشته ام. من یک بار حتی کارت پرواز هم گرفته بودم که همراه با تیم ملی اعزام شوم اما ناگهان نیمه شب نام مرا از لیست خط زدند.

استقلال باید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد قطر برود، تقابل این دو تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟

استقلال در این مرحله با قرعه سختی روبرو شد زیرا السد قطر در سال های اخیر همواره یکی از بهترین تیم های آسیا بوده اما با آغاز فصل جدید طبیعتا شاهد یک تحول مثبت در استقلال خواهیم بود و همین مسئله ما را به پیروزی آبی پوشان برابر تیم قطری امیدوار می کند. اگرهواداران استقلال در بازی رفت از تیم شان حمایت کنند کار السد در همان بازی تمام می شود و بازی برگشت به یک دیدار تشریفاتی تبدیل خواهد شد.

نظرتان درباره بازی پرسپولیس و الدحیل قطر چیست؟

پرسپولیس هم نماینده ایران است و من همیشه گفته ام که هر چقدر تیم های استقلال و پرسپولیس نتایج خوبی بگیرند به سود فوتبال ایران وتیم ملی است. پرسپولیس هم با قرعه دشواری مواجه شده و الدحیل قطر تیم بسیار پرمهره ای است اما توپ گرد است و این احتمال وجود دارد که اگر شاگردان برانکو باهوش عمل کنند بتوانند الدحیل را شکست دهند.       

[نوازی: بازی با ترکیه برای تیم ملی مفید است/استقلال و پرسپولیس در آسیا کار سختی دارند]

امیر قلعه نویی پس از نایب قهرمانی با ذوب آهن دوباره به سپاهان بازگشت، فکر می کنید او می تواند در سپاهان موفقیت های قبلی اش را تکرار کند؟

قلعه نویی یک مربی بزرگ و کاربلد است که در لیگ های نهم و دهم که سرمربی سپاهان بود توانست این تیم را به مقام قهرمانی برساند. سپاهان در لیگ هفدهم به دلایلی دچار افت شده بود و به نظر من قلعه نویی می تواند این تیم را به روزهای اوج برگرداند.

باشگاه تراکتورسازی تبریز سرانجام به بخش خصوصی واگذار شد، نظرتان درباره این موضوع چیست؟

من فکر می کنم پس از حواشی زیادی که در یکی دو فصل گذشته برای باشگاه تراکتورسازی پیش آمد این اتفاق را باید به فال نیک گرفت. امیدوارم افرادی که به تازگی در این باشگاه روی کار آمده اند اشتباهات مدیران قبلی را تکرار نکنند و کاری کنند که این تراکتورسازی در پایان فصل آینده در جایگاه مناسبی قرار بگیرد.