کاراته کا‌های ایران رقبای خود را شناختند

آئین قرعه کشی پنجمین مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته برگزار شد و طی آن کاراته کا‌های کشورمان رقبای خود را در این مسابقات شناختند.

این دوره از مسابقات از صبح فردا جمعه ۱۸ خردادماه با حضور ۶۰۷ کاراته کا از ۶۳ کشور به میزبانی ترکیه در استانبول آغاز خواهد شد. مراسم قرعه کشی این رقابت‌ها عصر امروز برگزار شد و طی آن نمایندگان کشورمان رقبای خود را شناختند.

بر همین اساس در بخش بانوان و در کاتای انفرادی نگین باقری در نخستین دیدار به مصاف «نوئمی نیکوسانتی» از ایتالیا می‌رود. در کومیته و در وزن ۵۰- کیلوگرم نسرین دوستی کار خود را از دیدار با «چانیاتوک چیپنسوک» از تایلند آغاز می‌کند و سارا بهمنیار به مصاف «آروره بورکوئیس» از فرانسه خواهد رفت.

در وزن ۵۵- کیلوگرم آویشن باقری با «سیدا جیدا» از الجزایر، طراوت خاکسار پس از یک دور استراحت با برنده مبارزه اوکراین و ایتالیا، فاطمه چالاکی با «امی کونل» از اسکاتلند مبارزه می‌کنند. رزیتا علیپور در وزن۶۱- کیلوگرمبه دیدار «نینا رادینویچ» از سوئیس خواهد رفت و مبینا کاویانی در وزن ۶۸- کیلوگرم با «آیات فتیان» از اردن مبارزه می‌کند. در وزن ۶۸+ کیلوگرم حمیده عباسعلی پس از یک دور استراحت با برنده کرواسی و ایتالیا، محدثه آقایی با «فورتسا اوران» ا. از کوزو پیکار می‌کنند.

در کاتای تیمی، تیم شوتوکان jska با ترکیب موقرنیا، عزیزی و افشار به مصاف ترکیه می‌روند و تیم اصفهان با ترکیب میرزاخانیان، چیذری و کریمی با ایتالیا پیکار می‌کند.

اما در بخش مردان و در کاتای انفرادی احمدرضا محمودی با «دومنیک بارتوسکا» از جمهوری چک، ابوالفضل شهرجردی با «وفا گوکتاش» از ترکیه و امیربهادر تدین با «الساندرو یودیچ» از ایتالیا در مبارزه نخست دیدار می‌کنند.

مجید حسن نیا در وزن ۶۰- کیلوگرم پس از یک دور استراحت به مصاف برنده اوکراین و ایتالیا می‌رود و امیر مهدی زاده دیگر نماینده کشورمان نیز پس از استراحت با «اولگ ملخین» از بلاروس مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۶۷-کیلوگرم تیم کشورمان چهار نماینده دارد. هامون درفشی پور با «لئوناردو رودریگز» از مکزیک، سیدعلی کریمی با «بشار النجار» از اردن، امیررضا میرزایی با «جیانلوکا دویو» از ایتالیا و سعید احمدی با «لورنزو میلانی» از ایتالیا مبارزه خواهند کرد.

در وزن ۷۵- کیلوگرم ابراهیم حسن بیگی با «ریوتا ناکی امورا» از ژاپن مبارزات خود را آغاز می‌کند. علی اصغر آسیابری پس از یک دور استراحت با برنده مقدونیه و استونی پیکار می‌کند. بهمن عسگری پس از استراحت در مرحله نخست با برنده پاکستان و ژاپن مبارزه می‌کند و باربد صداقت به دیدار «الکساندر چربان» از روسیه می‌رود.

بیشترین شرکت کننده کاراته کشورمان در وزن ۸۴- کیلوگرم است. در این وزن ۷ نماینده از ایران حضور دارند که ذبیح اله پورشیب دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده بلاروس و اسلواکی مبارزه می‌کند. کیوان بابان به دیدار «آنته میکویچ» از کرواسی می‌رود. مجید نیکوهمت با «نلو ماستری» از ایتالیا، احسان حیدری با «محمد الکتبی» از مصر، مهدی خدابخشی با «تورگوت حسنوف» از آذربایجان، مهدی قراری زاده پس از استراحت با برنده روسیه و کونگو، علی فداکار با «ایلیا گرانوسف» از روسیه پیکار خواهند کرد.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم نیز ۵ کاراته کای از ایران به دیدار رقبای خود می‌رود. صالح اباذری پس از استراحت با برنده کرواسی و الجزایر، مهدی عاشوری پس از استراحت با برنده سنگال و قزاقستان، سجاد گنج زاده با «برایان وان واسبرگ» از بلژیک، هادی عرب با «دارنل لاردی» از هلند و سامان حیدری با «آسیمان قربانلی» از آذربایجان دیدار می‌کنند.

دو تیم از کشورمان نیز در کاتای تیمی حضور دارند. تیم متشکل از ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون در گام نخست به مصاف ایتالیا می‌رود و تیم دوم با ترکیب احد شاهین، فرزاد محمدخانلو و سهند اسلامی پس از یک دور استراحت با برنده کویت و ترکیه مبارزه خواهند کرد.

بر اساس برنامه اعلام شده فردا جمعه در روز نخست این مسابقات مبارزات کاتای انفرادی زنان، کاتای تیمی مردان و اوزان ۶۰-، ۶۷- و ۷۵- کیلوگرم مردان و اوزان ۵۰- و ۵۵- کیلوگرم بانوان برگزار می‌شود.