هروی و شاگردانش در تاتامی استانبول طوفان به پا کردند

دیدار‌های مقدماتی پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در شرایطی عصر امروز درسالن اصلی" شاکر" استانبول ترکیه به پایان رسید که کاراته ایران در ۵ وزن مردان ۵ فینالیست داشت.

پنجمین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان از صبح روز جمعه به میزبانی کشور ترکیه و در شهر استانبول با حضور بیش از ۶۰۰ کاراته‌کا از ۶۳ کشور دنیا آغاز شده است.

پس از اینکه روز گذشته و در نخستین روز مبارزات لیگ جهانی در استانبول، امیر مهدی زاده، سیدعلی کریمی و بهمن عسگری به فینال اوزان ۶۰، ۶۷ و ۷۵ کیلو گرم راه یافتند، امروز (شنبه) و در ادامه این موفقیت ها، مهدی خدابخشی و صالح اباذری با عبور از سد همه حریفان راهی دیدار نهایی اوزان منها و به اضافه ۸۴ کیلوگرم شدند تا فردا (یک شنبه) بهمراه سایر همقطاران خود برای کسب نشان طلا به روی تاتامی بروند.

این برای نخستین بار است که کاراته ایران در لیگ جهانی در ۵ وزن ۵ فینالیست دارد!

اما این پایان کار کاراته کا‌های شایسته نبود. فردا طراوات خاکسار در وزن ۵۵ بانوان، امیر میرزایی در وزن ۶۷، ذبیح اله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم و سامان حیدری در به اضافه ۸۴ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به میدان می‌روند. ضمن اینکه نمایندگان کاتای ایران در دو بخش مردان و زنان نیز در یک قدمی کسب مدال برنز قرار دارند.

هدایت تیم ملی مردان ایران را "شهرام هروی" برعهده دارد و حسین روحانی، شهاب سلطانی، خواجوی و حسنی پور به عنوان مربی فعالیت می‌کنند. "لیلا بهرامی" به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان هدایت کاراته‌کا‌ها را در اختیار دارد.