نورافکن: در شارلوا هم استقلالی‌ام

امید نورافکن پس از حدود یک سال دور ماندن از خواسته دلش برای رسیدن به لیگ‌های اروپایی بالاخره هفته گذشته رسماً به تیم شارلوا بلژیک پیوست و به آنچه برای خودش هدفگذاری کرده بود، رسید. او حالا نماینده جدیدی از فوتبال ایران در اروپاست که می‌خواهد نام ایران و البته استقلال را در قاره سبز سربلند کند. او با خبرورزشی در ارتباط با برنامه‌هایی که برای خودش در روزهای پیش‌رو طراحی کرده، حرف زد.

*بالاخره کار خروجی‌ات درست شد؟

با کمک مسئولان دانشگاهی‌ام مرخصی تحصیلی گرفتم و توانستم برای رسیدن به خواسته‌ام مجوز بگیرم.

* سرباز هستی؟

نه چون مشغول تحصیل هستم، توانستم از مرخصی تحصیلی استفاده کنم. هر زمان درسم را تمام کردم، سرباز می‌شوم. فعلاً که به عضویت تیم جدیدم درآمدم و باید برای شارلوا بازی کنم.

* دو ساله بستی یا چهار ساله؟

دو سال قطعی و دو سال مشروط. اگر در پایان دو سال مرخصی تحصیلی‌ام بتوانم باز هم مرخصی‌ام را تمدید کنم، این همکاری ادامه پیدا می‌کند وگرنه شرایط کمی متفاوت می‌شود. البته در این باره باید در موعد زمانی‌‌اش حرف زد و فعلاً از این بابت که توانستم به خواسته و هدفم برسم خیلی خوشحالم و می‌خواهم نماینده خوبی برای استقلال باشم.

* فصل قبل می‌توانستی بروی؟

می‌توانستم، ولی به خواست مسئولان باشگاه و البته آقای منصوریان ماندم...

*... پشیمان نیستی چرا سال قبل نرفتی؟

نه! خوشحالم که در استقلال ماندم و یک جام قهرمانی با تیم محبوبم گرفتم. کاش می‌شد با استقلال قهرمان لیگ برتر هم بشوم ولی روزی حتماً با استقلال این جام را هم می‌گیرم.

* مشکلی برای جدایی از استقلال نداشتی؟

من خیلی با باشگاه در این باره حرف نمی‌زدم و مدیر برنامه‌ام همه کارها را انجام می‌داد. ولی در کل همه چیز طبق توافقاتی بود که قبل از این با باشگاه داشتیم. فصل پیش که می‌خواستم قراردادم را تمدید کنم همه مسائل را گفته بودیم...  هم ما و هم مسئولان باشگاه! برای همین هم همه چیز به شکل دوستانه‌ای حل و فصل شد و از این بابت از مسئولان باشگاه ممنونم که شرایط را برای انتقالم به باشگاه شارلوا فراهم کردند.

* بابت پرداخت 50 هزار دلار وجه فسخ قراردادت غصه خوردی؟

نه! من با رضایت کامل این وجه را به باشگاه دادم چون قرارمان این بود که اگر پیشنهاد داشتم در ازای پرداخت این مقدار رضایتنامه‌ام را بگیرم.

* می‌دانی قبل از تو چه کسانی در این تیم بوده‌اند؟

بله! داریوش یزدانی، علیرضا امامی‌فر، محمدرضا مهدوی، مهرداد میناوند و کاوه رضایی در این تیم عضویت داشته‌اند و خوشحالم که من هم برای تیمی بازی می‌کنم که هوادارانش با فوتبالیست‌های ایرانی آشنایی خوبی دارند. مدیران باشگاه هم به من محبت داشتند و این باعث می‌شود من هم احساس مسئولیت بیشتری داشته باشم.

* برنامه‌ات چیست؟

من در این دو، سه سال زندگی حرفه‌ای را دنبال کردم و حاصلش را هم با عضویت در تیم جوانان و امید ایران و دعوت شدن به اردوی تیم ملی برای جام جهانی‌ دیدم. در استقلال هم که تقریباً فیکس شدم. تیمی که بازی در آن برای خیلی از فوتبالیست‌های ایران یک ایده‌آل محسوب می‌شود. می‌خواهم در بلژیک هم زندگی حرفه‌ای‌ام را ادامه بدهم و فقط به تمرین و مسابقاتم فکر کنم.

* لابد نمی‌خواهی شب‌های شارلوا که در آن زندگی می‌کنی را ببینی؟

(خنده) شاید هم این اتفاق بیفتد چون دوست دارم نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران و استقلال باشم و از طرفی نمی‌خواهم همه زحماتی که تا امروز کشیدم، هدر برود.

* برای جام ملت‌ها هدفگذاری کرده‌ای؟

تیم ملی که مهمترین هدف من بوده و همیشه هست...

*... دوست داشتی برای جام جهانی‌ هم با تیم ملی می‌رفتی؟

صددرصد دوست داشتم ولی به هر حال باید به تصمیمات آقای کی‌روش احترام گذاشت و مهمترین کار این است که برای تیم ملی‌مان آرزوی موفقیت در جام جهانی‌ داشته باشیم.

* ولی به جام ملت‌ها فکر می‌کنی؟

قطعاً دوست دارم اینقدر خوب باشم که سرمربی تیم ملی در آن برهه مرا هم به اردوی تیم ملی دعوت کند. این آرزوی هر فوتبالیست ایرانی است که برای تیم ملی‌‌اش بازی کند.

* با هواداران استقلال هم خداحافظی کردی؟

بله! از همه آنها و لطفی که در این چند روز به من داشتند ممنونم. خیلی‌ها از من می‌خواستند از استقلال جدا نشوم و خیلی‌ها از من می‌خواستند بروم و باعث افتخار باشگاه استقلال باشم. من برای همه نظراتی که درباره من داده می‌شد، احترام قائلم و امیدوارم بتوانم پاسخگوی این همه محبت‌شان باشم.

* فکر نمی‌کنی با جدایی تو و یا تعدادی دیگر از بچه‌های تیم، استقلال تضعیف شود؟

هرگز! استقلال همین حالا هم با داشتن بازیکنان فصل قبل خود تیم خوبی است. ضمن اینکه چند بازیکن خوب هم که گرفتیم و تیم تقویت شده و باز هم نفراتی که به استقلال اضافه می‌شوند، تیم را بیش از پیش تقویت خواهند کرد. استقلال در دور یک‌چهارم السد را شکست می‌دهد و ان‌شاءا...  به فینال می‌رود و ستاره سوم را هم می‌گیرد. من در همه روزهایی که کنار تیم محبوبم نیستم هم استقلالی‌ام و برای موفقیتش دعا می‌کنم.