پیشکسوت فوتبال: تیم ملی شانس چهارم صعود از گروه خود در جام جهانی است

علی لطیفی در خصوص دیدار ایران و مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که قرار است روز جمعه (۲۵ خرداد) برگزار شود، اظهار داشت: تصور می‌کنم بازی سختی را داشته باشیم. مراکش تیم بسیار پرقدرتی است و بازیکنان مطرحی دارد.

وی افزود: ایران در قرعه‌ای قرار گرفته است که هر ۳ تیم آن یکی از بهترین‌های قاره خود هستند. این ۳ تیم فوتبال مالکانه ارائه می‌دهند و ما هم نشان دادیم جلوی چنین تیم‌هایی مشکل داریم. اگر بخواهیم فقط دفاع کنیم می‌بازیم و اگر هم بخواهیم فقط حمله کنیم بازهم می‌بازیم. تیم ملی باید فوتبال متنوعی را ارائه دهد. البته کی‌روش کارش را بلد است و می‌داند که باید چه کار کند. نباید فراموش کنیم که ما ایرانی هستیم و از ایرانی‌ها هر کاری را بر می‌آید.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه ایران در گروه خود در جام جهانی تا چه اندازه شانس صعود دارد، تصریح کرد: اگر واقع‌بینانه به داستان نگاه کنیم ایران شانس چهارم برای صعود از این گروه است. دیدار با مراکش همانقدر سخت است که با پرتغال و اسپانیا سخت است. هر ۳ تیم حاضر در گروه ایران قدرت‌شان یکی است.

لطیفی خاطرنشان کرد: تیم ملی ایران بازیکنان خوب و تعداد لژیونر‌های زیادی دارد که‌ این امر می‌تواند به قدرت ایران اضافه کند. البته همه تیم‌های گروه B پر مهره هستند و در هر شرایط کار دشوار است.

وی در واکنش به این موضوع که ایران در دو دوره قبلی حضور خود در جام جهانی با تیم‌های آفریقایی نیجریه و آنگولا همگروه بوده و مقابل هر دو تیم هم نتیجه مساوی کسب کرده، اظهار داشت: مراکش فعلی از نیجریه و آنگولا آن زمان خیلی قوی‌تر است. مراکش با تیم دوم خود توانست قهرمان آفریقا شود و این امر قابل تامل است.