دوراهی حساس «امید ابراهیمی» ؛ استقلال یا قرارداد میلیاردی؟

ابراهیمی یکی از بازیکنانی است که گفته می‌شود با یک باشگاه قطری برای فصل بعد به توافق رسیده و احتمالاً بعد از جام جهانی قرارداد خود را نهایی می‌کند. ابراهیمی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان استقلال در ۴ سال گذشته، یکی از بازیکنانی است که شفر به دنبال تمدید قرارداد با او است، اما گفته می‌شود این باشگاه شانس زیادی برای نگه داشتن او برای لیگ هجدهم نخواهد داشت. قطعاً جدایی ابراهیمی می‌تواند یک خبر ناامید‌کننده برای شفر و مسئولان استقلال باشد.

امید منتظر پیشنهاد‌ها

ابراهیمی با درخشش در جام جهانی فقط به پیشنهاد‌های قطری بسنده نخواهد کرد و چه بسا از تیم‌های دیگر هم پیشنهاد داشته باشد. قبل از شروع جام جهانی رسانه‌های ایرانی و قطری از پیشنهاد ۸۰۰ هزار دلاری الاهلی به این بازیکن خبر دادند و اگر ابراهیمی این پیشنهاد را قبول کند برای یک فصل حدود ۵/۵ میلیارد تومان پول دریافت خواهد کرد. این در حالی است که ممکن است پیشنهاد‌های بهتری هم به ابراهیمی برسد. با این شرایط استقلال کار سختی برای حفظ ابراهیمی در پیش خواهد داشت و مشخص نیست که استقلالی‌ها چگونه می‌خواهند این بازیکن را برای ماندن در استقلال راضی کنند. استقلال در خوشبینانه‌ترین حالت می‌تواند به ابراهیمی ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان پول بدهد که این مبلغ با پول پیشنهادی قطری‌ها اختلاف فراوانی دارد.

از طرفی شاید این موقعیت مالی در سال‌های دیگر برای ابراهیمی ایجاد نشود و استقلال امید را به راحتی از دست بدهد. شاید مسئولان استقلال انتظار دارند ابراهیمی چشم به این پیشنهاد‌ها بسته و دوباره برای این تیم بازی کند ولی آن‌ها نباید چنین توقعی داشته باشند و قطعاً ابراهیمی حق انتخاب دارد. البته اگر استقلال پول قابل توجهی به ابراهیمی بدهد شاید او راضی به ماندن شود ولی احتمال وقوع این اتفاق بسیار سخت است.

حسن زمانی معاون ورزشی باشگاه استقلال، اما امیدوار به ماندن ابراهیمی است. او می‌گوید: با شرایط اقتصادی حاکم در کشور ما هم طبیعتاً ما نمی‌توانیم با پیشنهاد‌های کشور‌های عربی رقابت کنیم. این صحبت‌ها هم که ابراهیمی از کشور‌های عربی پیشنهاد دارد ظرف ۴ سال گذشته همواره مطرح بوده است. ابراهیمی بازیکن عاقلی است و همیشه تصمیم درستی می‌گیرد. ضمن اینکه این بازیکن می‌داند استقلال شرایط خوبی در لیگ قهرمانان آسیا دارد و کسب افتخار برای ایران می‌تواند از پول تیم‌های عربی مهمتر باشد. طبیعتاً پس از جام جهانی دوباره مذاکرات را با این بازیکن از سر خواهیم گرفت و امیدواریم او قراردادش را تمدید کند. باشگاه استقلال بهترین پیشنهادات را به لحاظ مالی به ابراهیمی ارائه خواهد داد.