پورعلی‌ گنجی: برای پرچم ایران جنگیدیم

مرتضی پورعلی گنجی اظهار کرد: قطعا مقابل اسپانیا کم‌ترین حق ما مساوی بود چون تلاش خودمان را کردیم و چیزی کم نگذاشتیم. می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم اما به هرحال فوتبال است و نتایج آن غیر قابل پیش‌بینی است.

او گفت: نشان دادیم که مشکلی برای گل زدن به اسپانیا نداریم. با وجود تفاوت سطح فوتبال ایران و اسپانیا اما بازیکنان ما در زمین بسیار خوب عمل کردند. می‌توانستیم مقابل قهرمان جهان امتیاز هم بگیریم. تیم اسپانیا تیم پرستاره‌ای است اما ما نشان دادیم که فوتبال ایران می‌تواند شگفتی‌ساز شود. وقتی مردم ایران خوشحال هستند یعنی تیم ملی ایران خوب عمل کرده است. امیدوارم که این شادی ادامه داشته باشد. ما برای پرچم ایران جنگیدیم و تلاش می‌کنیم که این روحیه جنگندگی را تا پایان جام جهانی داشته باشیم و مقابل پرتغال نیز امتیاز بگیریم.

پورعلی گنجی تصریح کرد: با تجربقه‌ای که مقابل اسپانیا به دست آوردیم حتما از آن مقابل پرتغال استفاده خواهیم کرد تا دل مردم ایران شاد شود. هیچ تیمی در جام جهانی ضعیف نیست. پرتغال قهرمان اروپاست، مراکش قهرمان آفریقاست و اسپانیا قهرمان جهان. حریفان ما حریفان قدری هستند اما ما هم مقابل آن‌ها دست و پا بسته نبودیم.

پورعلی گنجی تاکید کرد: ما برای صعود نیاز به برد داریم. به عنوان یک بازیکن چه بازی بکنم چه نکنم این قول را به مردم ایران می‌دهیم که بازیکنان ما تلاش خود را هزار برابر خواهند کرد تا به امید پیروزی به زمین بروند و دل مردم را شاد کنند. این قول را می‌دهم که مجددا دل مردم را شاد کنیم.

وی در پایان با اشاره به شانس صعود تیم ملی ایران گفت: در فوتبال هر چیزی امکان‌پذیر است. با تجربه‌ای که از بازی مقابل اسپانیا کسب کردیم به مصاف پرتغال می‌رویم. امیدوارم که با این تلاش بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم.