سرمربی سابق پرسپولیس: عملکرد خط هافبک تیم ملی فوق‌العاده بوده است

با درخشان به همین بهانه دقایقی گپ زدیم.
* آقای درخشان، امروز می‌خواهیم در خصوص عملکرد خط میانی تیم ملی کشورمان در جام جهانی روسیه صحبت کنیم، موافقید؟
به نظرم عملکرد خط هافبک تیم ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فوق‌العاده بوده است. همه خوب کار کرده‌اند.
* موافقید یکی‌یکی جلو برویم؟
بله، بپرسید!
* امید ابراهیمی؟
فداکار و زحمتکش. واقعاً فراتر از انتظارات ظاهر شد و چه مقابل مراکش و چه اسپانیا با تمام وجود بازی کرد. تکل‌های او فراموش‌نشدنی است. امید ابراهیمی با عملکرد خوب برابر مراکش جایگاه خود را در ترکیب تیم ملی تثبیت کرد.
* مسعود شجاعی؟
یک بازی به زمین رفت و زحمت خودش را کشید. مسعود کاپیتان باتجربه تیم ملی است که به درد بازی با پرتغال می‌خورد. کاش اشکان دژاگه هم مصدوم نبود و می‌رسید. اشکان هم تکنیک خوبی دارد و هم خونسرد و باتجربه است.
* سعید عزت‌اللهی؟
عالی بود. جلوی اسپانیا یک گل هم زد که متأسفانه قانون جدید ویدئوچک آن را مردود اعلام کرد. عزت‌اللهی به طور حتم بعد از جام جهانی به لیگ معتبرتری خواهد رفت. او استیل بسیار خوبی دارد و از تکنیک قابل قبولی هم بهره‌مند است.
* علیرضا جهانبخش؟
انتظارات از او بیشتر بود. ان‌شاءا... جهانبخش جلوی پرتغال در همان قالب لیگ هلند ظاهر شده و گل برتری ما را بزند. من یکی که خیلی امیدوارم.
* کریم انصاری‌فرد؟
در پست تخصصی خود بازی نمی‌کند، اما به هر حال زحمت خودش را می‌کشد. افسوس که شوت او به سمت دروازه اسپانیا با بدشانسی گل نشد. اگر آن ضربه گل می‌شد سرنوشت کریم و تیم ملی هم تغییر می‌کرد.
* وحید امیری؟
بی‌حاشیه، بااخلاق و تا دل‌تان بخواهد فنی! همه ما از دیدن بازی وحید امیری لذت بردیم به خصوص آن لایی که به پیکه زد و جهانی شد. وحید هم می‌تواند در این سن و سال به اروپا برود، چون لیاقتش را دارد.
* به عنوان کسی که سال‌ها در تیم ملی بازی کرده و تجربه‌ای که دارید تصور می‌کنید نتیجه بازی با پرتغال چه شود؟
پیش بینی نمی‌توان کرد. اگر بتوانیم مثل مراکش جلوی پرتغال بازی کنیم حتی شانس برد داریم، ولی واقعاً سخت است. پرتغال و کریستیانو رونالدو شوخی نیستند البته کارلوس کی‌روش شناخت کافی از این تیم دارد.