آمار بسیار ضعیف مسی در جام‌های جهانی

حالا چهار سال از آن بازی گذشته و مسی در این جام هنوز موفق به گلزنی نشده است.

در جام جهانی 2014، مسی در مرحله گروهی عملکرد بسیار خوبی داشت ولی پس از صعود از این مرحله و حضور در مرحله حذفی، ناگهان دچار افت شدیدی شد و شرایط به کلی برایش تغییر کرد. او مقابل بنالیو، گلر سوئیس، کورتوا، گلر بلژیک، سیله سن، گلر ایسلند و نویر، گلر آلمان ناکام بود و در جام جهانی روسیه نیز مقابل هالدورسو، گلر ایسلند و سوباشیچ، گلر کرواسی ناکام بوده تا در مجموع، حدود 675 دقیقه از آخرین گلی که او در جام جهانی به ثمر رسانده، بگذرد.

در برزیل، آرژانتین با درخشش دی ماریا از مرحله یک چهارم عبور کرد، مقابل بلژیک با گل ایگواین به برتری رسید، در نیمه نهایی در ضربات پنالتی هلند را شکست داد و در فینال مقابل آلمان شکست خورد. در روسیه نیز در دیدار اول، آلبی سلسته مقابل ایسلند به تساوی 1-1 دست یافت که مسی در جریان بازی یک پنالتی خراب کرد. در بازی دوم نیز آنها مقابل کرواسی ، متحمل شکست 3-0 شدند.

حدود 6 بازی و نیم از آخرین گل مسی می‌گذرد و تنها 3 آرژانتینی از آن موقع تا به حال موفق به گلزنی شده اند: آگوئرو، دی ماریا و ایگواین. مطمئنا شکستن این طلسم برای مسی مقابل نیجریه، اتفاق بسیار مهمی خواهد بود. تیم ملی آرژانتین به لئو نیاز دارد.