جهانبخش در تیررس 9 مشتری اروپایی

بعد از آخرین بازی خانگی AZ در آفاس استادیوم مدیر فوتبال باشگاه آلکمار به صورت رسمی جدایی زوج موفق خط حمله را اعلام کرد که نزدیک به یک ماه بعد اولین انتقال با حضور ووت وگهورست دومین گلزن برتر آلکمار و زوج جهانبخش در وولفسبورگ آلمان با قراردادی 11 میلیون یورویی استارت این نقل و انتقالات زده شد.

در شرایطی که آقای گل ایرانی آردیویسه درگیر رقابت های جام جهانی 2018 بود با خروج ایران از این تورنمنت معتبر ملی حالا حساسیت های خبری رسانه ها پیرامون آینده جهانبخش به اوج خود رسیده تا جایی که در واکنش به تمایل شدید باشگاه برایتون آلبیون انگلیس به خرید این مهاجم گلزن رسانه ها مدعی شدند سران آلکمار برای گلزن اول خود مبلغی در حدود 22 میلیون پوند درخواست کرده اند که در نوع خود رقم قابل توجهی است.

سایت Vitalfootball هلند ادعا کرد مذاکرات یک هفته گذشته نماینده برایتون با آلکماری ها هنوز به سرانجام نرسیده است چون باشگاه هلندی از خواسته 22 میلیون پوندی خود برای آقای گل فصل گذشته آردیویسه کوتاه نیامده و همین امر کمی اوضاع را پیچیده کرد.

در این گیر و دار امیر هاشمی مقدم مدیربرنامه جهانبخش در بازگشت از رقابت های جام جهانی در پاسخ به سئوالی پیرامون آینده موکلش گفت:« باشگاه های زیادی در حال پیگیری شرایط علیرضا هستند اما فعلا برای ما مهم استراحت این بازیکن بعد از یک فصل دشوار است. باشگاه های زیادی پیگیر شرایط جابه جایی جهانبخش بودند تا جایی که می توانم بگویم برایتون یکی از 9 باشگاه اروپایی است که به صورت ویژه پیگیر خرید این بازیکن محسوب می شود».

با این تفاسیر به نظر می رسد ستاره شماره 18 ایران تا یکی دو هفته آتی به یکی از سوژه های اصلی بازار نقل و انتقالاتی هلند و اروپا تبدیل خواهد شد چون آلکماری ها بیشتر از این که تمایل به حفظ او داشته باشند ترجیح می دهند همچون ستاره های قبلی که با آقای گلی سود هنگفتی به خزانه AZ واریز کردند از جمله وینست یانسن این بار هم با فروش جهانبخش به پول خوبی برسند.