تصمیم تحسین برانگیز ام‌باپه در جام جهانی

کیلیان ام‌باپه در نزد فرانسوی‌ها به خاطر توانایی‌هایش محبوب شده است. با این حال رفتارهای انسان دوستانه‌اش بیرون از زمین به این محبوبیت اضافه کرده است. مهاجم پاری ‌سن‌ ژرمن تصمیم گرفته است همه جوایزی که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به دست می‌آورد را به موسسه کودکان ناتوان اختصاص دهد. او چند ماه پیش به تصمیم خود اشاره کرده بود اما در حال‌ حاضر این قضیه اهمیت بیش‌تری دارد چون فرانسه توانست با شکست آرژانتین به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و برای قهرمانی شانس داشته باشد.

هر یک از بازیکنان فرانسه در صورت قهرمانی تقریبا نیم میلیون یورو در جام جهانی دریافت خواهند کرد (۳۰۰ هزار یورو به خاطر قهرمانی و ۲۰ هزار یورو برای پیروزی). این رقم خیلی بالایی نیست ولی برای کمک به یک موسسه رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. همچنین نام ام‌باپه به خاطر این کار در جهان بر سر زبان‌ها می‌افتد. مهاجم ۱۹ ساله با وجود سن کم خود دو قرارداد بزرگ را امضا کرده است. با این حال اختصاص دادن جوایزش به کودکان ناتوان یک عمل تحسین برانگیز محسوب می‌شود.

این قضیه در فرانسه نیز اهمیت زیادی دارد چون در سال‌های اخیر برخی از بازیکنان این کشور رفتارهای نامناسبی داشتند. کریم بنزما نمونه بارز آن‌هاست.

ام‌باپه با آن صورت کودکانه و شاد خود می‌تواند آغازگر یک تحول در میان بازیکنان فرانسوی باشد. حضور او در جام جهانی باعث شده است این بازیکن رکوردهای جدیدی به نام خود ثبت کند. ام‌باپه اخیرا با گلزنی در جام جهانی توانست جوان‌ترین بازیکن فرانسوی باشد که در این رقابت‌ها دروازه‌ حریفان را باز می‌کند. هم‌چنین دبل کردنش برابر آرژانتین او را در کنار پله قرار داد. آن‌ها تنها بازیکنان کم‌تر از ۲۰ سال هستند که در یک بازی جام جهانی دو گل به ثمر می‌رسانند.