تعریف و تمجید فتح‌الله‌زاده از مدیرعامل استقلال

علی فتح‌الله‌زاده در ابتدا در خصوص نتایج تیم ملی در جام جهانی و ارزیابی‌اش از این مسابقات گفت: چون تیم ملی بازی‌های خوبی انجام داد این اولین چیزی است که مردم به آن توجه کرده و به همین خاطر از نتایج تیم ملی راضی هستند. مردم راضی‌اند اما شاید برخی کارشناسان راضی نباشند چون آنها دیدگاه کارشناسی دارند.

وی افزود: کارشناسان می‌گویند  وقتی در آسیا رتبه اول را داریم چگونه ما نمی‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم اما تیم‌هایی مثل ژاپن وکره می‌توانند. در هر صورت این سوالاتی است که در ذهن کارشناسان به وجود می‌آید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خودش به عنوان یک ایرانی از عملکرد تیم ملی راضی بود یا خیر، گفت: نمی‌توانم بگویم تیم ملی خوب نتیجه گرفت اما معتقدم تیم ملی ایران خوب بازی کرد. شما ببینید ژاپن به مرحله بعد آمده و همین تیم بلژیک به مرحله یک چهارم نهایی رسیده است. ما در همین کشور بلژیک بازیکنی مثل کاوه رضایی داریم که آنجا از مدعیان آقای گلی بود. یا مثلا ووریا غفوری، سیدجلال حسینی به جام جهانی نرفتند که شاید اگر این اتفاق می‌افتاد تیم ملی ما به مرحله بعد می‌رفت. البته اینها شایدها هست ولی من معتقدم صحبت‌های کارشناسی را نباید با هوچی‌گری پاسخ دهیم و باید درد دل کارشناسان را هم گوش کرد. من به شخصه از کی‌روش راضی هستم ولی در هر صورت باید به شکلی او را مدیریت کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون باید تمام و کمال به صحبت‌های کی‌روش گوش بدهد، گفت: همه جوره نه. خواسته‌های کی‌روش قبل از جام ملت‌ها و اینکه او مدعی شده از حالا باید برای این مسابقات بیداری شویم منطقی است. طبیعتا او یک سری خواسته‌ها قبل از جام جهانی داشت که باید قبول کنیم نتوانستیم آنها را برآورده کنیم. او چند بازی بین‌الملل و سطح بالا می‌خواست که موفق به برگزاری آن نشدیم و اینها کمبودهایی است که کی‌روش احساس نیاز می‌کند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در خصوص اینکه شرایط این تیم را بررسی می‌کند یا خیر، گفت: من هر روز پیگیر اخبار باشگاه هستم و به اندازه همه مسئولان استقلال اخبار باشگاه را پیگیری می‌کنم. مگر می‌شود من حواسم به استقلال نباشد.

وی در پاسخ به این سؤال که نقل و انتقالات استقلال را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به شخصه خودم نگران وضعیت تیم هستم ولی هواداران استقلال را به آرامش دعوت می‌کنم.افتخاری تنها است و از او ممنونم که به حرف من گوش کرد و وقتی گفتم خودش مستقیما با بازیکنان مذاکره کند این کار را انجام داد. این حرکت افتخاری بسیار خوب بود و من از هواداران می‌خواهم اصلا به مدیریت فشاری وارد نکنند.

وی تاکید کرد: هواداران استقلال بدانند بازیکنان قیمت‌ها را بالا بردند و تحت فشار گذاشتن افتخاری کار درستی نیست. این را قلبا می‌گویم . هواداران اجازه دهند او کارش را بکند و اگر نتوانست بعدا انتقاد کنند ولی انتقادهای الان اصلا به نفع تیم و باشگاه نیست.

وی در خصوص اینکه در چه شرایطی استقلال را برای فصل بعد مدعی می‌بیند، گفت: بازیکنانی مثل تیام، ابراهیمی، جباروف، سیدمجید حسینی و غفوری تاثیرگذار هستند که اگر با آنها تمدید شود شرایط تیم خواهد شد. اگر این اتفاق نیفتاد،‌کار سخت می‌شود ولی منم مطمئنم افتخاری با این نفرات مذاکره خواهد کرد و آنها را حفظ می‌کند.