توضیحات رئیس کمیته تعیین وضعیت درباره قرارداد مهدی ترابی و پرسپولیس

روزبه وثوق احمدی در مورد حواشی این روزهای نقل و انتقالات گفت: امسال سال دومی است که قانون جدید نقل و انتقالات به اجرا در می‌آید و طبق این قانون فسخ قرارداد به صورت یک طرفه برای بازیکنان و باشگاه‌ها پیش‌بینی شده است. در برخی از مواقع مشاهده می‌شود که بازیکنان اقدام به فسخ قرارداد یک طرفه خود کرده‌، اما جوانب کار را نسنجیده‌اند که بعد از آن باشگاه‌ها از بازیکن شکایت کرده‌اند.

وی افزود: درست است مقررات حق فسخ قرارداد را برای باشگاه‌ها و بازیکنان محفوظ داشته، اما به همان اندازه هم در صورت فسخ قرارداد غیر قانونی بین 4 تا 6 ماه محرومیت برای بازیکن پیش‌بینی شده و محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی هم برای باشگاهی که بازیکن به آن پیوسته است خواهد بود.

رئیس کمیته تعیین وضعیت در مورد آخرین وضعیت بدهی‌های باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و بحث محرومیت این باشگاه‌ها از حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: در مورد لیگ قهرمانان آسیا باید کمیته صدور مجوز حرفه‌ای پاسخ دهد، اما به صورت یک اصل کلی، اگر باشگاهی دارای بدهی معوقه باشد از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم است و  استقلال و پرسپولیس هم از این قانون مستثنی نیستند.

وثوق احمدی در واکنش به این پرسش که آیا خطری فدراسیون فوتبال را تهدید می‌کند یا خیر تصریح کرد: خطری فدراسیون را تهدید نمی‌کند، اما فدراسیون هم امسال مانند سال گذشته عمل نخواهد کرد وسخت‌گیری بیشتری خواهد داشت. به جهت اینکه مقررات روز به روز سخت‌گیرانه‌تر می‌شوند و فدراسیون هم موظف است که سخت‌گیرانه‌تر برخورد کند. تمام کارهایی که در کمیته تعیین وضعیت در مورد ممنوعیت باشگاه‌ها از نقل و انتقالات شروع کرد‌ه‌ایم و در همین راستا است که باشگاه‌ها بتوانند خود را با قوانین بین‌المللی تطبیق دهند.

وی در خصوص طلب علی دایی و پرویز مظلومی از باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: این دو مورد در صلاحیت کمیته انضباطی است. من شنیده‌ام با درایتی که دایی و باشگاه پرسپولیس انجام دادند این موضوع برطرف خواهد شد. در مورد مظلومی هم پرنده شکایتی مطرح نشده است. باید این نکته را در نظر بگیریم که اگر کسی ادعای مطالبات از باشگاهی را دارد باید طبق مقرارات ابتدا شکایت کند و بعد منتظر صدور حکم باشیم. 

رئیس کمیته تعیین وضعیت در مورد پرونده مهدی ترابی و باشگاه پرسپولیس یادآور شد: در مورد پرونده ترابی وظیفه نظارت بر قراردادها بر عهده کمیته تعیین وضعیت است. شنیدیم که ترابی بابت این فصل با سایپا قرارداد دارد و همزمان با باشگاه تراکتورسازی قرارداد بسته است. باشگاه پرسپولیس هم خواهان جذب این بازیکن در نیم‌فصل دوم است. طبق مقررات به هر سه باشگاه پرسپولیس،‌ سایپا و تراکتورسازی اخطار کردیم که تا چند روز آینده هر قراردادی از این بازیکن دارند را برای ما ارسال کنند تا ببینیم چه باشگاهی تخلف کرده است.

وثوق احمدی در مورد اینکه چه محرومیتی برای باشگاه خاطی در نظر گرفته خواهد شد، گفت:‌ در صورت تخلف محرومیت برای هر دو طرف خواهد بود. باید وضعیت مشخص شود که کدام باشگاه‌ها تخلف کرده‌اند.

وی در مورد بدهی باشگاه‌های ایرانی به بازیکنان خارجی یادآور شد: با سخت‌گیری‌هایی که در فصل گذشته انجام شد بخش عمده‌ای از بدهی‌ها پرداخت شده است. در این فصل  هم باید باشگاه‌ها تلاش کنند تا این بدهی‌ها بیشتر نشود.