ماجرای خریدهای سخت استقلال

در این چند فصل، استقلالی‌ها کم خرج نکرده‌ و شاید یکی از پرخرج‌ترین باشگاه‌های لیگ برتر بوده‌اند اما این خریدها در حدی که باید و شاید کارایی نداشته‌ است. روند این تیم نشان می‌دهد که اعتراض هواداران این تیم و نارضایتی آنها چندان غیرمنطقی نیست. روندی که امسال زودتر از فصل‌های گذشته خودش را نشان داده و حسابی استقلالی‌ها را برای ادامه فصل نگران کرده است.

از طرفی برگشت‌ خوردن بازیکنانی مانند سام‌کن و دیگر خریدهای جوان هم حسابی مدیران استقلال را تحت فشار قرار داده است.

پندار توفیقی برخلاف تعداد عکس‌های زیادی که منتشر کرده تا الان نتوانسته خرید مناسبی برای استقلال داشته باشد و باشگاه استقلال در این زمینه حتی از پرسپولیس محروم از نقل و انتقالات هم عقب‌تر است. وضعیت بازگشت تیام هم فعلا مشخص نشده و در صورت جدایی او مثلث ناکامی توفیقی در حفظ مهاجمان موفق فصل گذشته تیم تکمیل می‌شود.

یکی دیگر از نکات ویژه استقلال در نقل و انتقالات چند فصل اخیر جذب بازیکنان جوان است. اتفاقی کاملا حرفه‌ای که در تمام باشگاه های دنیا هم انجام و می‌تواند یک نکته مثبت تلقی شود اما وقتی از لیست این بازیکنان جوان خریداری شده توسط این تیم حتی یک بازیکن به استقلال معرفی نشده شاید بتوان با نگاهی دیگر این خریدها را بررسی کرد.

بازیکنانی که به استقلال می‌آیند، به صورت قرضی به تیم‌های دیگر می‌روند و بعد از آن هم با رسیدن به سن ۲۳ سال فروخته می‌شوند و در باشگاه استقلال کسی نیست به این سوال جواب بدهد که این بازیکنان بر چه اساس و با چه هدف و با کدام شناخت خریداری می‌شوند؟ مجموع این عملکرد باعث شده تا هواداران استقلال در یکی، دو سال اخیر در فصل نقل و انتقالات مشتری ثابت وزارت ورزش باشند!