جایی بهتر از استقلال برای ابراهیمی پیدا نمی شود!

تیم استقلال تهران در بازار نقل و انتقالات موفق شده با وریا غفوری و فرشید باقری برای تمدید قرارداد به توافق دست پیدا کند و وضعیت ستاره‌های دیگر این تیم مانند امید ابراهیمی، سرور جپارف و مامه بابا تیام هنوز مشخص نیست. در این باره سیدرضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال پاسخ می‌دهد که در ادامه متن آن را می‌خوانید:

آقای افتخاری بالاخره با وریا غفوری به توافق رسیدید و قرارداد را تمدید کردید در این رابطه توضیح می‌دهید؟

خب ببینید وریا از بازیکنان خوب تیم ما بود و سال قبل خیلی تلاش کرد و زحمت کشید دیروز با ایشان صحبت کردیم و قرار شد برای یک سال دیگر در استقلال بماند. دیروز دو کار اساسی دیگر انجام دادیم. نامه تسویه مالیاتی آقای تیام و جبارف را گرفتیم و برای آنها ارسال کردیم و با مدیر برنامه این دو بازیکن صحبت کردیم که هماهنگ کنند تا ما با این دوبازیکن جلسه بگذاریم و قراردادشان را نهایی کنیم که اگر این اتفاق تا دو روز آینده رخ دهد این دو بازیکن می توانند در ترکیه به تیم ملحق شوند و در اردوی ترکیه حاضر شوند. با امید ابراهیمی هم به توافق خواهیم رسید و تمدید خواهیم کرد و در این زمینه هم مشکلی نیست.

آیا ابرهیمی ماندنی است؟

امیدوارم و فکر نمی کنم جایی بهتر از اینجا برای او پیدا شود.

آقای افتخاری اخباری هست که ابراهیمی از تیم الاهلی قطر پیشنهاد دارد و این پیشنهاد به دلار است. شما تایید می کنید؟

این اخبار معلوم نیست که درست باشد من هفته گذشته با او صحبت کردم و قرار شد پس از اتمام مسافرت و استراحتش بیاید و با من جلسه بگذارد و ما مذاکراتمان را با امید ابراهیمی انجام می دهیم و او را همانند هواداران دوست داریم و او از بازیکنان خوب ما است و امیدوارم مشکلی پیش نیاید و تیم ما کامل برای لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود.

آقای افتخاری رقیب اصلی شما پرسپولیس این روزها در کرواسی مراحل آماده سازی خود را پشت سر می گذارد و این درحالی است که محروم هم هستند ولی در فضای نقل و انتقالات به اهداف خود رسیده اند؛ با گزینه هایی که می خواستند به توافق رسیده اند و تقریبا شاکله تیمشان برای فصل جدید تعیین شده است  شما این یک هفته ای که استقلال در روند آماده سازی عقب افتاده است را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال عقب نیفتاده و زیر نظر شفر تمرین می‌کند و تمامی بازیکنان ما هستند و فقط ملی پوشان ما غایب هستند که با دستور فدراسیون در حال استراحت هستند. برنامه را سرمربی می دهد و ما بر اساس آن تمرینات و اردو را برنامه ریزی می کنیم. از روز دوشنبه به مدت ده روز عازم ترکیه هستیم و محل این اردو استانبول نیست اما در محلی نزدیکی این شهر قرار دارد و بعد از اردو ما دو بازی تدارکاتی را پیش بینی کرده ایم که با همان تیم های ترکیه ای است و پس از دو بازی برای شروع لیگ برتر حاضر می شویم.

شاید برای خیلی از افراد این سوال باشد که چرا روند مذاکرات این قدر طول کشید؟ آیا پول نداشتید؟ یا اتفاق دیگری در این زمینه دخیل بود؟

نه اصلا بحث نداشتن پول نبود. بازیکن های بزرگ نیازمند مذاکرات بزرگ هستند قاعدتا کار ساده ای نیست و طول می‌کشد. تیام و جبارف بازیکنان حرفه ای هستند و مدیربرنامه شان با ما مذاکره می‌کند و ما باعث نشدیم این روند طولانی شود و هر وقت این بازیکنان به ما مراجعه کنند ما سریع کار را تمام می کنیم و با آمدن وریا در سریع ترین شکل ممکن مذاکرات به نتیجه رسید و ساعت ها جلسه گذاشتیم. ما امسال تصمیم گرفتیم بخش قابل توجهی از مطالبات بازیکنان مان را پرداخت کنیم  و ظرف دو روز آینده کلیه مطالبات بازیکنانی که قرارداد بسته ایم و بدهی های مربوط به پرونده‌های مفتوح در کنفدراسیون فوتبال آسیا  را پرداخت خواهیم کرد و پرونده ها را می بندیم.

آقای سهیل مهدی امروز در مصاحبه ای اعلام کردند که باشگاه های بدهکار تا پایان مرداد ماه زمان دارند تا بدهی های خودشان را پرداخت کنند.

ما تا آن روز صبر نمی کنیم حالا که باید پرداخت کنیم سریعتر این کار را می کنیم تا بازیکنانی که سالها از باشگاه طلبکار بودند و تعدادشان به 56 نفر می رسد از لیست طلبکاران باشگاه خارج می شوند.

این مبلغ به چه میزانی است ؟

حدود شش میلیارد تومان

آقای افتخاری در رابطه با سید مجید حسینی و اخباری که حکایت ازتوافق این بازیکن با شارلوا دارد چه صحبتی دارید ؟

ما دوست داریم بازیکنانمان به تیم های بزرگ بروند و مثل سابق در تیم های آلمانی مثل بایرن مونیخ و کلن و آرمنیا بیلفلد بازی کردند بروند ما هم از پیشرفت بازیکنانمان خوشحال می شویم؛ نه تیمی مثل شارلوا.

بازیکنانی مثل کاوه رضایی و امید نورافکن راهی این تیم شدند 

شرایط بازیکنانی که نام بردید در استقلال خیلی خوب بود بالاخره هم هوادار از آنها راضی بودند وهم خودشان خوب بازی می کردند ولی ممکن است در شارلوا فراموش شوند مگر اینکه به تیمی بزرگ بروند و سطح فوتبال شان بالا برود.

حالا با این اوصاف سید مجید حسینی می ماند با وجود اینکه یک سال قرارداد دارد؟

استقلال برای مجید حسینی خیلی زحمت کشیده است و قراراست فردا با مدیر برنامه اش صحبت کنم و تمام تلاشمان حفظ مجید است ما به اوبرای لیگ قهرمانان آسیا نیاز داریم و با گرفتن دانشگر و حضور منتظری فکر کنم امسال دفاع مستحکمی خواهیم داشت.

یک سری اخبار و شایعات است که تیم های قطری سه تا از بازیکنان استقلال را می خواهند و حتی یک بازیکن در تست پزشکی آنها شرکت کرده است 

من قویا این اخبار را رد می کنم.

در رابطه با مصدومان اردوی استقلال چه نظری دارید ؟مرتضی آقاخان و میثم تیموری که جذب شده اند.

من قرارداد هیچ کدام از این ها را امضا نکرده ام ما توافق کردیم این بازیکنان تست پزشکی می دهند و اگر قبول شدند قراردادشان امضا می شود و اگر این بازیکنانی که نام بردید مصدوم باشند قراردادشان امضا نمی شود و اگر ایفمارک تاییدشان کرد قرادادشان امضا می شود.

گروهی از بازیکنان هم هستند که با وجود امضای قرارداد اما توسط شفر رد شدند 

ما چنین چیزی نداریم یک سری بازیکن جوان را به شفر معرفی می کنیم و اگر منظورتان بازیکنان اکادمی باشد آنها هنوز در کلاس های آموزشی ما هستند همه بازیکنانی که گرفتیم خود شفر تایید کرده است.

انگار سر تمرین شفر به بازیکنی گفته که اسمت چیست و از کجا آمدی؟

ما چندین بازیکن به شفر معرفی کردیم و او از میان آنها 5 تا بازیکن را انتخاب کرده است بقیه هم به تیم های جوانان و امیدمان بر می گردند.

درمورد وضعیت مالی باشگاه هم صحبت می کنید؟ آیا مبلغ از سوی اسپانسر پرداخت شد و یا اینکه ارز دولتی به شما رسید؟

ارز دولتی را که همان اول پیش خور کردیم و حقوق شفر و دار و دسته اش را دادیم. ما حقوق و مالیات بازیکنان خارجی مان را پرداخت کردیم و و بخشی از مطالبات گذشته را پرداخت خواهیم کرد. باشگاه از لحاظ بدهی ها سبک شدیم سالهای پیش رو سال های خوبی برای استقلال خواهد بود و ما داریم کاری می کنیم که افراد پس از ما گرفتاری های مثل ما نداشته باشند و و این طور نباشد که من درآمد کسب کنم که بدهی افراد قبلی را بدهم و این در صورتی استکه من باید پول ها را خرج امروز تیمم کنم.

رابطه شما و آقای توفیقی خوب هست؟ چون در این چند روز گذشته فشار روی شما دو نفر بسیار سنگین بود؟

ببنید آقای توفیقی، همه کار ها را با من هماهنگ می کند و انجام می دهد و من هم با هیئت مدیره در تماس هستم و تصمیمات اخذ شده خرد جمعی است و بنابراین حتی بعضی وقت ها با وزارت خانه  هم هماهنگی هایی صورت می گیرد چون شرکت دولتی است در چارچوب قانون کار ها پیش برود.

آیا توافق نهایی با تیام و جبارف در تهران صورت می گیرد و یا اینکه در ترکیه قرارداد امضا می شود ؟

به احتمال فراوان این توافق در ترکیه صورت خواهد گرفت تا همان جاهم به تمرینات پیش از فصل اضافه شوند.

و سوال آخر آیا با زمان برگزاری سوپر جام مشکل ندارید؟

ما نامه زدیم که برگزاری این بازی به صلاح دو تیم نیست زیرا ما باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم و نمی خواهیم بازیکنان مان مصدوم شوند این بازی چون اولین بازی دو تیم پس از اردوی پیش فصل است امکان دارد به مصدومیت بازیکنان منجر شود. پرسپولیس که از گرفتن بازیکن محروم است و اگر بازیکنی از آنها مصدوم شود خسارتشان بیشتر از ما خواهد بود. ما محسن کریمی و روزبه چشمی و داریوش شجاعیان را به عنوان مصدوم داریم اگر این بازی مصدوم دهیم که دیگر نمی شود.

آقای فتاحی گفته اند که اگر هر تیمی شرکت نکند و انصراف دهد دو میلیارد تومان جریمه خواهد شد.

ما انصراف ندادیم و فقط خواستیم تاریخ بازی تغییر کند چون الان اصلا زمان مناسبی برای بازی نیست و از سوی دیگر پیشنهاد دادیم این بازی در خارج از کشور و ترجیحا در آلمان برگزار شود تا ایرانیان خارج از کشور هم  از این بازی و دربی لذت ببرند!