موضع جالب "کریم باقری" دربرابر دعوای برانکو و کی‌روش

او در قهرمانی اول، به عنوان کاپیتان تیم، شعار قهرمانی را در ورزشگاه آزادی سرداد و سپس در دو قهرمانی بعدی به عنوان مربی در کنار سرخپوشان بود. کریم باقری، آدم ساده و بی‌آلایشی است، اما سیاست‌ها و رفتار‌های کاملاً حرفه‌ای دارد. او همراه با پرسپولیس در اردوی کرواسی حضور دارد، اما در مورد آقاکریم، ماجرای جالبی شنیدیم. گویا مدیران فدراسیون فوتبال و این باشگاه با کریم باقری تماس تلفنی برقرار کردند تا وارد عمل شده و جلوی ادامه دعوا بین کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ را بگیرد، اما آقاکریم این موضوع را نپذیرفت.

دلیل باقری نیز مشخص بود: «من هم با کی‌روش رابطه دوستانه و صمیمانه‌ای دارم و هم با برانکو همکار و رفیق هستم، به همین علت نمی‌خواهم وارد این درگیری‌ها شوم.» سیاست و منطق باقری باعث شد مدیران فوتبالی در ایران بی‌خیال پادرمیانی او برای پایان دادن به این دعوا شوند.

این موضوع نیز کاملاً مشخص است که رابطه باقری با کی‌روش همیشه خوب بوده و کی‎روش از آقاکریم به عنوان یک دوست همیشگی یاد می‌کند. او همچنین دستیار برانکو در پرسپولیس است و طی دو فصل گذشته، دو قهرمانی همراه با سرخپوشان به عنوان مربی کسب کرده، اما صراحت لهجه اش باعث شده جدا از افتخاراتی که دارد، به عنوان یک شخصیت کاریزماتیک در فوتبال ایران شناخته شود.

باقری البته در طول فصل همیشه از تیم ملی و برنامه‌های کی‌روش حمایت کرد و در عین حال امیدوار بود رابطه میان برانکو و کی‌روش بهبود یابد. حتی باقری یکی از اولین نفراتی بود که قبل از شروع اردوی ترکیه، حذف نام سیدجلال حسینی از لیست مسافران ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خبر داشت و این موضوع را به کاپیتان پرسپولیس هم گفته بود. به هر حال باقری با سیاست خاص خود، به دعوای خارجی‌ها در فوتبال ایران ورود نکرد.

آقاکریم معمولاً در هیچ درگیری‌ای در فوتبال ایران وارد نمی‌شود و این موضوع، پیشینه تاریخی دارد. مثلاً خیلی‌ها تلاش کردند تا او واسطه آشتی علی کریمی با علی دایی شود، اما آقاکریم هیچ‌وقت به این موضوع ورود نکرد و رابطه اش با هر دو نفر را با بالاترین کیفیت، حفظ کرد. همیشه در کنار تیم ملی بود و هیچ‌وقت پرسپولیس را نیز رها نکرد. این‌ها نشان می‌دهد باقری چهره جالب و مهمی در فوتبال ایران برای خود ساخته است.