تیم ملی در دفاع عالی بود، ولی در خط حمله نیاز به کار دارد

یحیی گل‌محمدی سرمربی پدیده مشهد برای ساختن تیم خود، بودجه کافی، ستاره‌های پرشمار و زمان زیاد در اختیار نداشت، اما به قول خودش، تلاش کرده تا یک تیم سرپا و قبراق را آماده و مهیای حضور در لیگ برتر کند. با یحیی همراه باشید و صحبت‌هایش قبل از شروع لیگ در مورد شرایط پدیده، بازی‌های جام جهانی، عملکرد تیم ملی در روسیه و البته بازی هفته اول تیمش با پرسپولیس را بخوانید.
* شرایط تیم تان چطور است؟
تمرینات آماده‌سازی را در مشهد دنبال می‌کنیم و به هر حال شرایط خوبی را سپری می‌کنیم. البته دو مصدوم در خط دفاع داریم که یک نفرشان، دچار شکستگی دست شد و دیگر مدافع‌مان نیز به خاطر کشیدگی عضلات، از تمرینات دور افتاده، اما سایر بازیکنان وضعیت خوبی دارند و رضایت داریم.
* از نقل و انتقالات پدیده راضی بودید؟
با توجه به بضاعتی که داشتیم، تلاش کردیم بهترین انتخاب‌ها را داشته باشیم. البته چند بازیکن را از دست داده‌ایم، اما تلاش‌مان این است بتوانیم نقاط ضعف تیم را برطرف کنیم. برای این منظور دنبال بازیکنان بیشتری هستیم و امیدواریم در آینده اتفاقات بهتری رخ بدهد.
* شنیدیم وضعیت مالی باشگاه پدیده مشهد چندان جالب نیست.
به هر حال خیلی از باشگاه‌های ما مشکل مالی دارند که پدیده هم یکی از آنهاست. بله مشکل مالی که داریم ولی به قولی که باشگاه داده و برنامه‌ریزی‌ای که داریم، اعتقاد داریم. اگر وعده‌ها عملی شود، شرایط‌مان متفاوت خواهد شد. بازیکنان هم منتظر همین اتفاق هستند، چون پرداختی‌های به موقع، روحیه تیمی را بالا می‌برد.
* اسکلت فصل قبل تیم تان را حفظ کرده‌اید؟
چند نفری در پست‌های مختلف ما را ترک کرده‌اند. مثلاً درون دروازه، خط حمله و هافبک چند نفر را از دست داده‌ایم ولی به آینده امیدواریم.
* بازی‌های جام جهانی را دنبال می‌کنید؟
بله، بازی‌های نزدیک و زیبایی را شاهد هستیم. قبل از شروع جام هم مشخص بود فرانسه یک تیم خیلی خوب را به این مسابقات می‌آورد (این مصاحبه، ساعتی قبل از شروع بازی فرانسه- بلژیک انجام شد) و دیدید همین اتفاق هم افتاد. البته من پیش‌بینی می‌کردم بازی روسیه و کرواسی هم بسیار سخت و جذاب باشد که همین اتفاق هم افتاد. به طور کلی، جام جهانی باکیفیت و هیجان‌انگیزی را دیدیم. دیگر مثل قبل نیست که فاصله‌ها زیاد باشد، می‌بینیم که کیفیت همه تیم‌ها بالا رفته است.
* عملکرد تیم ملی کشورمان در این جام جهانی چطور بود؟
کیفیت کاری تیم‌مان واقعاً بالا رفته است. ما در فاز دفاعی، عملکرد بسیار خوبی داشتیم و توانستیم کاری کنیم که اسپانیا و پرتغال برای گلزنی مقابل ما با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند. در فاز تهاجمی البته تیم ملی نشان داد هنوز کار دارد که امیدوارم در آینده، از این لحاظ هم بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم. ما یک تیم خوب و امیدوار بودیم که نتایج مهمی هم کسب کردیم. این موضوع می‌تواند نویدبخش درخشش تیم ملی در آینده باشد.
* شما در اولین بازی لیگ برتر، باید به مصاف پرسپولیس بروید. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
بالاخره قرعه‌کشی به گونه‌ای است که همه تیم‌ها باید مقابل هم بازی کنند. این‌طور نیست که خودمان بتوانیم رقیبان‌مان را انتخاب کنیم. پرسپولیس یک تیم بزرگ و قابل احترام است که طی دو فصل اخیر، توانایی‌هایش را به نمایش گذاشته و توانسته دو قهرمانی کسب کند. من هم سرمربی و بازیکن این تیم بودم، اما حالا هدایت پدیده را بر عهده دارم و باید در تیم جدیدم، بهترین عملکرد را ثبت کنم.
* تقابل شما و پرسپولیس هم به همین علت جذاب می‌شود!
بله، اما زمان زیادی تا شروع آن بازی باقی مانده و نمی‌توانیم از حالا سراغ دیدار با پرسپولیس برویم. بگذارید ما قدم به قدم حرکت کنیم. فعلاً تمرکز من و بازیکنانم روی تمرینات بدنسازی و تاکتیکی است و باید خودمان را آماده یک فصل مهم کنیم. بعد از طی کردن این دوران، می‌توانیم با خیال راحت‌تری به موضوع بازی با پرسپولیس برسیم. همان‌طور که گفتم یک بازی خیلی مهم برای هر دو تیم است و هم ما و هم پرسپولیس می‌خواهیم یک شروع خیلی خوب داشته باشیم. امیدوارم بازی زیبایی برای هر دو تیم باشد.