آتیلا حجازی: آقایان افتخاری و توفیقی! تا بیرون‌تان نکردند خودتان بروید

آتیلا حجازی در تعطیلات تابستان سفر چند هفته‌ای به ایران انجام داده تا در کنار خانواده باشد و طبعاً بعد از آن به محل زندگی‌اش در شهر آلانیای ترکیه بازمی‌گردد. تک‌پسر اسطوره مردمی فوتبال ایران درباره شرایط کنونی تیم استقلال به خبرورزشی گفت: در جریان همه مسائل هستم، جالب اینجاست بسیاری از هواداران عزیز در فضای مجازی از من سؤال می‌کنند چرا شرایط استقلال مطلوب نیست و باید بگویم من چه نقشی دارم که بتوانم تصمیم‌گیری کنم یا به سؤالات جواب بدهم؟ اتفاقاً خیلی از مسائل امروزی باشگاه برای من هم سؤال است.

حجازی ادامه داد: باشگاه استقلال بدهی‌های سنگینی داشته و دارد، مدیریت کنونی با اطلاع از بدهی‌های انباشته مسئولیت را بر عهده گرفت، اما بخشی از بدهی‌ها به خاطر اشتباهات مدیریت فعلی است. به عنوان مثال تمدید قرارداد با هرایر مکویان آن هم برای ۲ فصل و به یکباره کنار گذاشتن این بازیکن هزینه میلیاردی به باشگاه تحمیل کرد. مدیرعامل چه‌کار کرد؟ می‌خواهد بگوید به خواست کادر فنی این اتفاق افتاد؟ خب همان موقع باید هزینه تحمیلی را بر عهده خود کادر می‌انداخت. اشکال خیلی از ما ایرانی‌ها در ادارات، ارگان‌ها و باشگاه‌ها این است که در باطن خودمان را مستأجر می‌دانیم و دل‌مان برای اصل کار و بنای آن نمی‌سوزد. در حرف مسئول باشگاه طوری رفتار می‌کند که گویی تک‌تک آجر‌ها را خودش روی هم گذاشته! مالک ۶ دانگ است و دلش می‌سوزد، اما وقتی مسئولیت یک مدیر تمام می‌شود و می‌رود می‌فهمیم دلسوزی نکرده، نفر جدید هم همه را تقصیر قبلی می‌اندازد. اگر استقلال بدهی دارد تمام مدیرانی که بدهی گذاشته‌اند به اندازه میزان بدهی مقصر هستند.

آتیلا ادامه داد: در مصاحبه مدیرعامل استقلال خواندم که گفته حاضر بودیم به امید ابراهیمی رقمی نزدیک به پیشنهاد قطری‌ها بپردازیم، اگر امید یک میلیارد تومان هم تخفیف می‌داد قراردادش می‌شد ۴ میلیارد تومان! خب آن وقت باید همین مبلغ را به سیدمهدی رحمتی، وریا غفوری، روزبه چشمی و سیدمجید حسینی هم بدهید. ابراهیمی بازیکن خوبی است، اما قرار نیست دستمزدش بیشتر از بقیه بازیکنان تراز اول باشد، چون اگر چنین اتفاقی بیفتد اتحاد و همدلی تیم استقلال از بین می‌رود. توی زمین فلان بازیکن می‌گوید چرا من خودم را به در و دیوار بزنم، باید بازیکنی که ۴، ۵ برابر من پول می‌گیرد بدود و بجنگد. این حرف‌ها از مدیرعامل استقلال بعید است. او اگر فوتبالیست نبوده حداقل از ۲۵ سال قبل دارد در فوتبال و فوتسال کار می‌کند و باید از خلق و خوی بازیکنان باخبر باشد.

بازیکن و مربی اسبق استقلال گفت: هرکس خلق و خوی خودش را دارد، من به رغم پیشنهاد سرمربی اسبق برای حضور در کادر فنی ترجیح دادم کار فوتبالی نکنم، در حال حاضر هم فضای غالب در میان استقلالی‌ها نشان دادن در خروج به آقای افتخاری و به ویژه آقای توفیقی است. وقتی هوادار، بازیکنان قدیمی تیم و احتمالاً بازیکنان کنونی میل به حضورتان ندارند خودتان باید بروید نه این که صبر کنید تا بیرون‌تان کنند! به نظر من شما آدم‌های خوبی هستید پس تا بیرون‌تان نکردند خودتان بروید، شاید روزی دوباره به دنبال‌تان بیایند. در خاتمه امیدوارم وزیر ورزش مدیری توانمند که بدهی روی دست باشگاه نگذاشته و نگذارد برای استقلال پیدا کند.